Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Статистичні показники кадрового потенціалу на підприємстві

Таблиця 4.3

 

Сукупна експертна оцінка за допомогою матриці привабливості галузі

 

  Можливості галузі (М) Загрози галузі (З)
Сильні сторони галузі (С) ПОЛЕ “СМ” ПОЛЕ “СЗ”
Слабкі сторони галузі (СЛ) ПОЛЕ “СЛМ” ПОЛЕ “СЛЗ”
УСЬОГО

 

Оцінка конкурентних переваг бізнесу, як комплексна характеристика також

розраховується поетапно:

- на першому етапі робиться аналіз конкурентних переваг галузі (табл. 4.4),

- на другому етапі експертна оцінка проводиться відносно сильних та слабких сторін конкурента.

Бажано при цьому конкурентів зазначити (А,В,С).

В аналізі рекомендується:

- конкурентів зі сторони регіонів України зазначити літерою А;

- конкурентів від країн СНД – літерою В;

- а інших конкурентів – літерою С.

Аналіз сильних та слабких сторін конкурентів представлено в табл. 4.5.

 

 

Таблиця 4.4

Аналіз конкурентних переваг галузі (внутрішні фактори)

Показники конкурентних переваг Коефіцієнт вагомості Рейтинг (від 1 до 10 балів) Експертна оцінка (гр.2хгр.3):100
1. Прихильність споживачів до вітчизняного товару    
2.Розуміння поведінки споживача    
3. Широта товарного асортименту    
4. Імідж марки, прихильність до неї споживча    
5. Ефективність реклами    
6. Патентний захист    
7. Митний захист    
8. Чутливість до змін поведінки споживача    
9. Терміни розробки нових товарів    
10. Унікальна конкурентна позиція    
11. Здатність досліджувати споживацьку мотивацію      
12. Можливість входження в нові ринки    
13. Терміни ефективного виведення товару на ринок      
14. Якість товару    
15. Можливість зниження цін    
16. Розуміння перспектив розвитку ринку      
17. Широкий обхват каналів розподілу    
18. Інвестиції для розширення ринку    
19. Кількість і концентрація споживачів    
20. Характер попиту (постійний, зростаючий, сезонний)    
21. Наявність багатих споживачів і їхня роль для розвитку галузі    
УСЬОГО (сукупна експертна оцінка конкурентних переваг галузі)

 

 

Таблиця 4.5

Аналіз сильних та слабких сторін конкурентів

 

Показники зовнішнього середовища Коефі- цієнт вагомості Рейтинг (від 1 до 10 балів) Експертна оцінка (гр.2хгр.3):100
Конкурент Конкурент
А В С А В С
1.Технологія нововведення: 1.1. Обсяг НДР 1.2. Здатність розробляти нові товари 1.3. Наявність патентних розробок 1.4. Сучасні технології                  
ІІ. Виробництво: 2.1. Структура витрат 2.2. Виробничі потужності 2.3. Технічний рівень 2.4. Ресурсне забезпечення              
ІІІ. Збут: 3.1. Якість товару 3.2. Наявність привабливості – торговельної марки 3.3. Якість реклами 3.4. Знання споживацький потреб 3.5. Широта асортименту 3.6. Сучасна розвинена система збуту 3.7. Послуги після продажного обслуговування                      
ІV. Фінанси: 4.1. Можливість використовувати кредити 4.2. Державна підтримка (пільги) 4.3. Митні пільги 4.4. Податкові пільги 4.5. Ефективність використання акціонерного капіталу                    
УСЬОГО (сукупна експертна оцінка сильних (СК) и слабких (СЛК) сторін конкурента)
В тому числі: Сильні сторони конкурента (загрози галузі), які набрали рейтинг у 5-10 балів (n) Слабкі сторони конкурента (можливості галузі), які набрали рейтинг у 1-4 бали (m)    

 

На експертних оцінках конкурентних переваг галузі (таблиця 4.4) та аналізі сильних та слабких сторін конкурента (таблиця 4.5) складається матриця конкурентних переваг бізнесу, яка використовується для вибору стратегії розвитку галузі (таблиця 4.6).

Таблиця 4.6

 

Матриця конкурентних переваг галузі

 

Вплив факторів Характеристика сторін конкурента Конкурент Конкурент переваги галузі
Ймовірність впливу зовнішніх факторів
висока Середня Низька
Сильні сторони конкурента (загрози галузі) А 0,7 0,5 0,3
В 0,7 0,5 0,3
С 0,7 0,5 0,3
Слабкі сторони конкурента (можливості галузі) А 0,3 0,5 0,7
В 0,3 0,5 0,7
С 0,3 0,5 0,7
УСЬОГО (сукупні конкурентні переваги бізнесу з урахуванням ймовірності здійснення прогнозу

 

 
 

 


       
       
 
       
       
 
       
       
 

 

 

Рис. 4.1. Матриця вибору стратегії розвитку галузі

 

3. Складання матриці SWOT та характеристика експертних висновків щодо вибору стратегії розвитку галузі.

 

1. Стратегія оборони позицій

Інвестування в галузь з ціллю розширення виробництва темпами розвитку ринку.

Концепція зусиль на підтримці та підсиленні конкурентних переваг бізнесу.

 

2. Стратегія розвитку А

Інвестування в сегменти (ніші) ринку з ціллю завоювання лідируючого положення. Вибіркове інвестування в розвитку сильних боків діяльності галузі та підсилення конкурентних переваг бізнесу.

 

3. Стратегія розвитку В

Великі інвестування в найбільш привабливі елементи ринку. Підтримка здатності і протидіяти конкурентам. Підвищення прибутковості за рахунок ефекту масштабу.

 

4. Стратегія вибіркового розвитку А

Захист ринкової частки. Концентрація на привабливих сегментах. Короткострокова задача підвищення прибутковості.

 

5. Стратегія вибіркового розвитку В

Пошук шляхів здобуття конкурентних переваг. Концентрація інвестицій в сегменти, де прибутковість висока, а ризик відносно низький.

 

6. Стратегія вибіркового розвитку С

Спеціалізація на основ сильних боків діяльності.

Пошук шляхів позбавлення від слабких сторін діяльності

Вихід з ринку без перспектив зростання об’єму продаж.

 

7. Стратегія збору вражаю А

Захист позицій на найбільш прибуткових сегментах.

Модернізація прибуткових ліній

Мінімізація інвестицій.

Короткострокові перспективи.

 

 

8. Стратегія збору вражаю В

Органічне розширення діяльності.

Пошук шляхів розширення діяльності у нових сферах не пов’язаннях с високим ризиком.

Раціоналізація виробничо-збутових операцій.

 

9. Стратегія збору врожаю С.

Розпродаж товарів по вигідній ціні.

Зниження постійних витрат, скорочення інвестицій, ухід з ринку.

Лекція 5.Стратегічній потенціал підприємства та визначення його конкурентоспроможністі.

 

1. Сутність стратегічного потенціалу підприємства та його складові.

2. Методологія оцінки потенціалу підприємства.

3. Комплексна оцінка показника конкурентного потенціалу підприємства (КПП).

 

Література: [1]: 110-120, 380-391; [3]: 160-171; [5]: 194-246; [6]: 98-121; [8]: 95-113, 122-128; [11]: 108-117; [12]: 213-295.

 

1. Сутність стратегічного потенціалу підприємства та його складові.

Аналізування поведінки зовнішнього середовища необхідно доповнити аналізом стану внутрішніх елементів організації та їх відповідності стану зовнішніх факторів. Для того, щоб організація могла успішно діяти в конкурентному середовищі, вона повинна мати відповідний потенціал. В літературі зі стратегічного менеджменту під стратегічним потенціалом підприємства – розуміють сукупність наявних ресурсів та можливостей для розробки та здійснення стратегії підприємства. Але стратегічний потенціал формують не тільки наявні ресурси, але і ресурси, які організація може придбавати або змінювати їх характеристики в процесі здійснення стратегічних рішень (додаткові кредитні ресурси за пільговими банківськими процентами, перепідготовка та підвищення кваліфікації персоналу, удосконалення організаційної структури управління, використання інформаційних технологій в управлінні). Тому до складу ресурсів, що формують потенціал організації треба додати як наявні, так і потенційні ресурси.

Тому під потенціалом організаціїбудемо розуміти її можливості випускати та реалізовувати конкурентну продукцію (послуги) та успішно протистояти впливу зовнішнього середовища.

 

2. Методологія оцінки потенціалу підприємства

Кожна складова потенціалу характеризується власною системою показників, що наведені в табл. 5.1- 5.6.

Фінансовий потенціал. Рівень фінансового потенціалу організації є визначальним критерієм оцінки результатів її діяльності, які характеризуються оцінкою її фінансового стану. Аналізування фінансового стану організації є однією із областей фінансового менеджменту та антикризового управління, які в останній час знайшли методичний та практичний розвиток. В літературі зі стратегічного менеджменту для аналізування фінансового стану організації найбільш популярним є використання агрегатних моделей балансової оцінки фінансової стійкості організації. Вони широко використовуються в економічній літературі. Оскільки під фінансовим потенціалом будемо розуміти забезпеченість організації фінансовими ресурсами та їх використання, то для спрощення оцінки рівня фінансового потенціалу можна використовувати лише систему агрегатних (балансових) моделей. Інформаційне представлення оцінки фінансового потенціалу, що базується на агрегатних моделях, наведено в табл. 5.1.

Таблиця 5.1

Інформаційне представлення оцінки фінансового потенціалу

Найменування показника Розрахункова формула Джерело інформації
1. Власні обігові кошти(ВОК) організації ВОК=ВК+ДЗ-ПА, де ВК-власний капітал; ДЗ- довгострокові забов’язання; ПА- позаобігові активи. Форма №1 баланс; ВК- 380 ряд; ДП-480 ряд; ПА-080 ряд.
2. Нормальні джерела формування запасів (НДФЗ) НДФЗ=ВОК+БКрОК+ТКрЗ, де ВОК – власні обігови кошти; БКрОК – банківські кредити для формування обігових коштів; ТКрЗ- кредиторська заборгованість товарного характеру. Форма №1 баланс; БКрОК – ряд.500+ряд.510; ТКрЗ – ряд.520+ряд.530+ряд.540+ряд.600
3. Запаси та витрати (ЗВ) ЗВ=З+ВПМ, З-запаси організації; ВМП- витрати майбутніх періодів. Форма №1 баланс; З-ряд.100+ ...+140; ВМП-ряд.270
4. Забезпеченість власними коштами (D ВК) DВК =ВОК-ЗВ Якщо ЗВ< ВОК, то організація має абсолютну фінансову стійкість
5. Забезпеченість організації власними та позиковими коштами (DНДФЗ) DНДФЗ = DВК-НДФЗ Якщо ВОК<ЗВ<НДФЗ, то організація характеризується нормальною фінансовою стійкістю, що свідчить про ефективну політику залучення та використання коштів; за умов ЗВ > НДФЗ становище організації характеризується як нестійке.

 

Таблиця 5.2

Інформаційне представлення оцінки виробничого потенціалу

Найменування показника Розрахункова формула Джерело інформації
1. Рівень техніки, що використовується:
1.1. Питома вага сучасного обладнання в загальному парку машин. Y1=(Кп/Коб)*100% Кп – кількість прогресивного обладнання; Коб – загальна кількість обладнання Форма 11-оф Форма №2-інф; інформація управлінського обліку
1.2. Питома вага обладнання з періодом експлуатації до 5 років Y2=(Кек/Коб)*100% Кек-кількість обладнання з періодом експлуатації до 5 років Форма 11-оф Форма №2-інф; інформація управлінського обліку
1.3. Ступінь механізації праці См =Чм/Чн.зм., Чм- чисельність робітників задіяних на механізованих операціях; Чн.зм- чисельність робітників в найбільшу зміну Результати аналізу технологічних процесів
1.4. Частка активної частини основних виробничих фондів Y4= (ОФа/ОФ)*100%, ОФа- активна частина основних фондів; ОФ-середньорічна вартість основних фондів Форма 4-нт; Форма 1- підприємство Форма №2 – інф; інформація управлінського обліку
1.5. Фондоозброєність праці Y5= (ОФ/Чн.зм) Форма 4-нт; Форма 11-оф. Форма №2 – інф; інформація управлінського обліку
1.6. Технічна озброєність працівників Y6= (ОФа/Чн.зм) Форма 4-нт; Форма 1- підприємство Форма №2 – інф; інформація управлінського обліку
ІІ. Рівень технології, що використовується:
2.1. Питома вага прогресивних технологічних процесів у технології Y7=(Впр/В), Впр.- випуск продукції, виробленої за прогресивною технологією; В- загальний обсяг виробленої продукції Результати аналізу технологічних процесів
2.2. Питома вага використання прогресивних видів сировини Y8 = (Vпр/Vс), Vпр – обсяг прогресивної сировини, що використовується Vс – загальна кількість сировини Результати аналізу технологічних процесів; Форма 5-с
2.3. Матеріаломісткість продукції М=См/С, См-витрати на сировину та матеріали; С- загальна собівартість виробленої продукції   Форма 5-с
Продовження таблиці 5.2
ІІІ. Рівень організації виробництва та праці:
3.1. Коефіцієнт використання виробничих потужностей Квп=В/ВП ВП- виробнича потужність Форма 11-оф; форма 3-ПВ
3.2. Рівень кооперації праці, % Y9 = (Сп.ф/С) Сп.ф –собівартість полуфабрикатів Форма 5-с
3.3. Рівень централізації виробництва Y10 = (Вп/В) Вп- випуск продукції певного типу в підрозділі Форма 1-підприємницто
3.4. Рівень використання робочого часу,% Кр.ч. = 100%-П, П-невиробничі втрати робочого часу Форма 1-ПВ; 3-ПВ; 6-ПВ
3.5. Рівень освоєння галузевих норм виробітку,% Y11 =(Чг.н./Чд.н.), Чг.н. – кількість працівників, що працюють за галузевими нормами; Чд.н. –кількість працівників, що працюють за діючими нормами Форма 1-ПВ; 3-ПВ; 6-ПВ

 

 

Виробничий потенціал. Основу оцінки виробничого потенціалу широко застосований в економічній літературі організаційно-технічний рівень виробництва. Деякі показники з часом втратили свою актуальність, а деякі залишилися актуальними.

В сьогоднішніх умовах доцільним є виділення таких груп показників:

§ рівень техніки та технології, що застосовує організація;

§ рівень організації виробництва;

§ рівень організації праці у виробництві.

На основі узагальнення існуючих методів та практичних рекомендацій можна запропонувати інформаційне представлення оцінки виробничого потенціалу організації (див. табл. 5.2.).

Кадровий потенціал. Структура персоналу та ефективність його використання характеризується рівнем кадрового потенціалу організації. На основі узагальнення літературних джерел, з урахуванням результатів аналізу структури кадрового складу на підприємствах можна запропонувати перелік компонентів для оцінки кадрового потенціалу організації (табл. 5.3.)

 

Таблиця 5.3

 

Інформаційне представлення оцінки кадрового потенціалу

Компоненти кадрового потенціалу Показники
1. Здоров’я Втрати робочого часу через хвороби та нещасні випадки на виробництві
2. Освіта Інформація про рівень освіти працівників
3. Вік Середня вибірка працівників вікової групи
4. Стаж роботи Коефіцієнт плинності кадрів
5. Професіоналізм Середній тарифний розряд працівників
6. Трудова дисципліна Частка втрат робочого часу через порушення дисципліни
7. Творчий потенціал Кількість ініціативних пропозицій
8. Досвід Розмір заробітної плати та надбавок
9. Відповідальність Обсяг приросту ефективно використаного часу
10. Симпатії Бажання оточуючих бачити конкретного співробітника на керівній посаді
11. Задоволеність роботою Бажання працівників залишити місце роботи
12. Конфліктність Кількість конфліктних ситуацій
13. Прагнення до праці Додатковий обсяг роботи, що виконується працівником
14. Підприємницькі здібності Оцінка підприємницьких здібностей керівників вищих та середніх ланок
15. Продуктивність праці Показник продуктивності праці

 

Для визначення показників кадрового потенціалу необхідно використовувати показники, що є в державних статистичних документах (табл. 5.4).

Таблиця 5.4.

 

Статистичні показники
1. Загальна чисельність працюючих
2. Втрати робочого часу через хвороби, нещасні випадки, у відсотках до річного фонду
3. Частка працівників, які користуються путівками
4. Чисельність працівників з вищою освітою
5. Чисельність працівників з середньою спеціальною освітою
6. Чисельність працівників з середньою освітою
7. Чисельність працівників з неповною середньою освітою
8. Чисельність працівників вікової групи до 20 років
9. Чисельність працівників вікової групи 20-30 років
10. Чисельність працівників вікової групи 30-40 років
11. Чисельність працівників вікової групи 40-50 років
12. Чисельність працівників вікової групи понад 50 років
13. Чисельність працівників зі стажем роботи до 1 року
14. Чисельність працівників зі стажем роботи 1-5 років
15. Чисельність працівників зі стажем роботи 5-10 років
16. Чисельність працівників зі стажем роботи понад 10 років  
Продовження табл. 5.4
17. Чисельність звільнених зі стажем роботи до 1 року
18. Чисельність звільнених зі стажем роботи від 1 до 5 років
19. Чисельність звільнених зі стажем роботи від 5 до 10 років
20. Чисельність звільнених зі стажем роботи понад 10 років
21. Середня продуктивність праці вікової групи до 20 років
22. Середня продуктивність праці вікової групи 20-30 років
23. Середня продуктивність праці вікової групи 30-40 років
24. Середня продуктивність праці вікової групи 40-50 років
25. Середня продуктивність праці вікової групи понад 50 років
26. Середній тарифний розряд робітників вікової групи до 20 років
27. Середній тарифний розряд робітників вікової групи 20-30 років
28. Середній тарифний розряд робітників вікової групи 30-40 років
29. Середній тарифний розряд робітників вікової групи 40-50 років
30. Середній тарифний розряд робітників вікової групи вище 50 років
31. Середній тарифний розряд робітників зі стажем роботи до 1 року
32. Середній тарифний розряд робітників зі стажем роботи від 1-5 років
33. Середній тарифний розряд робітників зі стажем роботи від 5-10 років
34. Середній тарифний розряд робітників зі стажем роботи понад 10 років
35. Питома вага втрат робочого часу через порушення дисципліни працівниками зі стажем роботи до 1 року
36. Питома вага втрат робочого часу через порушення дисципліни працівниками зі стажем роботи від 1 до 5 років
37. Питома вага втрат робочого часу через порушення дисципліни працівниками зі стажем роботи від 5 до 10 років
38. Питома вага втрат робочого часу через порушення дисципліни працівниками зі стажем роботи понад 10 років
39. Кількість впроваджень та раціоналізаторських пропозицій з підвищення ефективності виробництва
40. Середній рівень заробітної плати керівників
41. Середній рівень заробітної плати спеціалістів
42. Середній рівень заробітної плати робітників
43. Чисельність робітників, що перевиконують норму виробітку
44. Питома вага робітників, які задоволені роботою
45. Кількість трудових спорів з питань виробничої діяльності
46. Рентабельність продукції
47. Продуктивність праці
48. Розмір податків від заробітної плати
49. Обсяг витрат на професійне навчання, перепідготовку, підвищення кваліфікації

Управлінський потенціал.Важливе значення для визначення можливостей організації має значення управлінського потенціалу. Найбільш загальним показником, що характеризує ефективність управління, є відношення загального або кінцевого результату виробництва до сукупних витрат на управління. Більш загальна система показників, що рекомендується використовувати для вивчення результативності управління, наведена в табл. 5.5.

Таблиця 5.5.

Інформаційне представлення оцінки управлінського потенціалу

 

Назва показника Розрахункова формула Джерело інформації
1. Ефективність управління Еу=Ру/Чау, Ру- результат управління (прибуток організації); Чау- чисельність апарату управління Форма №2 “Звіт про фінансові результати”, рядок 050
2. Зайнятість персоналу в апараті управління Кз=Чау/Чвп, Чвп – чисельність виробничого персоналу   Форма 6-ПВ
3. Співвідношення чисельності лінійного та функціонального управління Кс- Члк/Чфк, Члк-чисельність лінійних керівників; Чфк- чисельність функціональних керівників Аналіз структури апарату управління та організаційної структури управління
4. Економічність праці апарату управління Еау=Сау/Св, Сау- загальна сума витрат на управління; Св- сума витрат на виробництво продукції Кошторис витрат, Форма 5-с
5. Коефіцієнт цілеспрямованості дій апарату управління Кц.ау=Чц.ау/Чау, Чц.ау – чисельність апарату управління, що вирішує спеціальні проблеми Аналіз функціональних обов’язків структури апарату управління (“Посадові інструкції”)
6. Коефіцієнт дублювання управлінських функцій Кд=Крп/Кпол, Крп- кількість функцій, що закріплено за декількома підрозділами; Кпол- кількість робіт за закріпленими положеннями Аналіз посадових обов’язків по структурі апарату управління (“Положення про структурні підрозділи”)
7. Коефіцієнт надійності праці апарату управління Кнад = 1-Кн/Кзаг Кн – кількість нереалізованих рішень; Кзаг- загальна кількість рішень, прийнятих в підрозділі Аналіз робочого дня управлінського персоналу
8. Коефіцієнт порушень ритмічності управлінського циклу Кпуц=О/Т О – денні відхилення від запланової кількості робіт; Т- нормативна кількість часів роботи   Аналіз робочого дня управлінського персоналу
9. Коефіцієнт безперервності роботи апарату управління Кнау= Тпер/Тпід, Тпер- час перерв зафіксованих в апараті управління; Тпід- працеємність управлінських робіт за підрозділами Аналіз робочого дня управлінського персоналу

 

 

Маркетинговий потенціал. Для українських організацій, що лише починають функціонувати в ринкових умовах, особливого значення набуває використання функції маркетингу. Під маркетинговим потенціалом будемо розуміти можливості організації вивчати та задовольняти потреби споживачів шляхом відображення їх в товарі, здійснювати процес ціноутворення, просування товару на ринок, реалізації ідей, що надходять вд споживачів. Ефективність використання засобів маркетингу характеризує система показників, що наведена в табл. 5.6.

Таблиця 5.6.

Інформаційне представлення оцінки маркетингового потенціалу

 

Найменування показника Розрахункова формула Джерело інформації
1. Частка ринку організації Yp =РПп/РПг; РПп,г - реалізована продукція відповідно організації та в галузі Статистична звітність; форма №2- Звіт про фінансові результати
2. Ступінь оновлення асортименту Yac. = Вн.а./В; Вн.а. - випуск в нових моделях Виробничий план з випуску продукції
3. Ефективність маркетингової діяльності (реклами) Ер = DП/Зр; DП - приріст прибутку за рахунок проведення маркетингової (рекламної) діяльності; Зр - витрати на маркетингову діяльність (рекламу) Кошторис витрат; Форма 5-с

3. Комплексна оцінка показника конкурентного потенціалу підприємства (КПП).

Кількісна оцінка потенціалу організації повинна базуватися на статистичному вивченні значень показників, наведених у таблицях 5.1 - 5.6. Для того, щоб мати більш узагальню­юче значення потенціалу, за яким можна робити висновки та давати рекомендації щодо розвитку організації, можна використовувати показник конкурентного потенціалу під­приємства (КПП), за допомогою якого доцільно визначити загальний стан організації, зробити висновки про її можливості стосовно ринкових умов.

Зважаючи на те, що це комплексний показник, то його оцінка повинна базуватися на наступних принципових положеннях:

- бути диференційованою за етапами життєвого циклу конкурентних переваг організації;

- враховувати багатофакторіальну модель дослідження конкурентноздатності за ієрар­хією: країна, галузь, підприємство;

- враховувати структуру конкурентних переваг організації та важливість забезпечення її діяльності необхідними видами ресурсів.

Враховуючи те, що потенціал організації залежить також від умов зовнішнього середо­вища, то показники, відібрані для аналізу, повинні забезпечувати оцінку впливу як зовніш­нього, так і внутрішнього середовища.

Теорія та практика менеджменту досить часто використовує концепцію "життєвого цик­лу" (ЖЦ) при вирішенні різних проблем. Цю концепцію можна використати в методиці визначення КПП організації, а його значення може виступати критерієм для визначення стадії життєвого циклу організації.

Оцінку КПП доцільно проводити поетапно. На першому етапі оцінки КПП потрібно ви­значити перелік показників потенційних можливостей організації, що може бути представ­лено у вигляді такої залежності:

ПМ=f{[ФП];[ВП];[УП];[КП];[МП]},

де ПМ - потенційні можливості організації; ФП - фінансовий потенціал; ВП - виробничий потенціал; УП- управлінський потенціал; КП- кадровий потенціал; МП- маркетинговий потенціал.

Комплексна оцінка показника КПП розглядається як середнє геометричне від функції Харінгтона за всіма показниками dj:

 

Значення КПП може змінюватися 0 до 1.0- ідентифікує найгірше значення показника; 1-найкраще значення. Для того, щоб дати відповідь на те, який елемент стратегічного потенціалу підприємства потребує першочергового удосконалення або забезпечення ресурсами, рекомендується визначити показник КППj—за кожним напрямом потенціалу, а потім визначати комплексний КПП. Приклад, результатів розрахунків КППj за кожним напрямом потенціалу підприємства потрібно представити за моделлю (табл. 5.7).

Таблиця 5.7


Читайте також:

  1. IV група- показники надійності підприємства
  2. Абсолютні і відносні статистичні величини
  3. Абсолютні показники фінансової стійкості
  4. Абсолютні показники фінансової стійкості та її типи
  5. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  6. Алгоритм формування потенціалу Ф2
  7. Аналіз використання робочого часу на підприємстві
  8. Аналіз витрат на підприємстві за їх елементами та статтями калькуляції.
  9. Аналіз претензійної та позовної роботи на підприємстві
  10. Аналіз трудових ресурсів на підприємстві.
  11. Аналіз трудового потенціалу
  12. Аналітичні показники динаміки та прийоми їх обчислення




Переглядів: 1670

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Етапи стратегічного менеджменту в системі управління за результатами | Форма заповнення результатів розрахунків

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.