МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Суть і особливості оформлення зовнішньоторгового контрактуОрганізація роботи по збиранню інформації та вивчення фірм-партнерів Робота по збиранню інформації та вивченню фірм-партнерів має бути добре організована і методично забезпечена. І головне - цю роботу необхідно проводити постійно й сумлінно. Питання, за якими підбирається матеріал для досьє, можна поділити на дві групи: 1) пов'язані із загальною характеристикою фірми, враховуючи вид діяльності, номенклатуру виробництва і торгівлі, роль фірми на ринку даного товару; 2) питання за спеціальними аспектами, пов'язані безпосередньо з підписанням контрактів. Досьє фірми складається з ряду документів. До них відносяться: 1) карта фірми; 2) відомості про переговори з фірмою; 3) відомості про ділові контакти. Карта фірми - це базовий документ. Це анкета, запитання якої характеризують різні боки діяльності фірми, а саме: 1) країна, поштова адреса, телефон, факс; 2) рік заснування; 3) предмети торгівлі, виробництва чи характер послуг; 4) виробничі потужності, торгівельний обіг, число робітників; 5) дані, що характеризують фінансове становище; 6) філіали, дочірні підприємства, участь та інші зв'язки; 7) найважливіші конкуренти; 8) власники, керівники фірми, особи, що мають безпосередній контакт з фірмою; 9) обіг, у т.ч. на різних ринках; 10) негативні сторони, що характеризують фірму (невиконання зобов'язань, рекламації, арбітражні й судові справи і т.д.). Крім даних, які перераховані в карті, у досьє фірми мають бути і такі відомості, як: 1) характеристика власників, керівників фірми, які безпосередньо контактують з вашими організаціями; 2) дані про баланси фірми за господарський рік; 3) дані про розвиток торгових відносин з фірмою (відомості про поведінку фірми під час переговорів про підписання угод, про хід їх реалізації, про результати угод, про зацікавленість фірми в роботі на українському ринку). Карта фірми являється необхідним джерелом її вивчення. При вивченні державних, напівдержавних і кооперативних організацій поряд з картою фірм використовують ще й інші матеріали. Існує положення «Про форму зовнішньоекономічні контракти». Зовнішньоекономічний контракт – матеріально оформлена угода двох або більше суб’єктів ЗЕД та їх іноземних контрагентів, що спрямована на встановлення, зміну або припинення їх взаємних прав та обов’язків у ЗЕД. Закон України «Про зовнішньоекономічну діяльність» У міжнародній практиці контрактом називають договір купівлі-продажу товарів в матеріально-речовій формі. Контракт - це документ, який свідчить про те, що одна сторона угоди (продавець) зобов'язується доставити товар у власність іншій стороні (покупцю), яка, в свою чергу, зобов'язується прийняти його і заплатити ціну за товар. Контракт - основний комерційний документ, що визначає права й обов'язки сторін. По суті у ньому викладений комплекс дій по здійсненню зовнішньоторгового обміну. Беззаперечною умовою контракту купівлі-продажу є перехід права власності на товар від продавця до покупця. Цей контракт купівлі-продажу відрізняється від усіх інших контрактів, наприклад, орендного, ліцензійного тощо. Положення про контракти міститься в конвенції ООН «Про договори міжнародної купівлі-продажу товарів». Віденська конвенція 1980 р. та нова Гаагська конвенція «Щодо права, яке застосовується в договорах купівлі-продажу» (1985 р.). Контракти укладаються у письмові формі. До бізнескореспонденції відносяться такі основні види листів: запит, пропозиція і замовлення. Пропозиція, у свою чергу, може бути: · гнучка (вільно, плаваюча, пропозиція надсилається багатьом); · тверда (пропозиція конкретному покупцю та певні умови угоди). 17-18. Структура і зміст зовнішньоторгового контракту купівлі-продажу товарів |
Зовнішньоторгові контракти за змістом індивідуальні, але за структурою схожі. Відзначимо деякі типові підходи до складання зовнішньоторгового контракту купівлі-продажу. 1. Вступна частина чи преамбула. У ній дається повна юридична назва сторін, вказується номер контракту, місце і дата його підписання, визначення сторін, що підписують угоду ("продавець", "покупець", "постачальник", "замовник" і т.д.). 2. Предмет контракту. У цій статті вказується назва, вид, сорт, марка, модель товару, що постачається. 3. Кількість товару. 4. Базисні умови поставки. Базисними умовами поставки називають спеціальні умови, які визначають обов'язки продавця і покупця по доставці товарів і встановлюють момент переходу ризику від продавця до покупця при випадковій загибелі чи пошкодженні товару. Базисні умови, таким чином, визначають того, хто несе витрати, пов'язані з транспортуванням товару від продавця-експортера до покупця-імпортера. "Інкотермс", розробленому Міжнародною торговою палатою. Інкотермс - чітке визначення умов контракту по відношенню обов'язків продавця по доставці товару покупцю й уніфікація обов'язків сторін контракту. 5. Ціна товару. При встановленні ціни у контракті купівлі-продажу визначається - одиниця вимірювання, за якою встановлюється ціна (ваги, довжини, площі, об'єму, поштучно і т.д.); - базис ціни, який встановлює, чи входить в ,ціну товарів транспортні, страхові й інші витрати по доставці товару. Базис ціни звичайно визначається шляхом використання одного із комерційних термінів (ФАС, ФОБ, СІФ та ін.) з вказівкою пункту здачі товару; - спосіб фіксації ціни. Ціна у контракті може бути зафіксована у момент його підписання, на протязі терміну його дії чи до моменту його виконання. У залежності від способів фіксації розрізняють такі види цін: 1) тверда, 2) гнучка, 3) рухлива, 4) з наступною фіксацією. Тверді ціни встановлюються у момент підписання контракту, звичайно з обмовкою "ціна тверда, змінам не підлягає". Гнучка - у момент підписання контракту і коректується у випадку зміни витрат виробництва в період виконання контракту. При використанні гнучкої ціни обговорюється її структура, вказується джерело, на основі якого можна говорити про зміни витрат виробництва. 6. Умови платежу. У практиці міжнародної торгівлі існує декілька способів платежу: готівкою, з авансом і в кредит; 7. Упаковування й маркірування. У міжнародній торгівлі упакування й маркірування виконують ряд важливих функцій: - рекламують товар; - зберігають його при транспортуванні і перевантаженні; - забезпечують оптимальну заповнюваність транспортних засобів; - інформують населення про товар, його користь і правила користування. 8. Здача - прийом. Під здачею-прийомом розуміють передачу товару продавцем у власність покупця у відповідності до умов контракту. У даному розділі контракту узгоджуються такі питання як вид, місце і термін здачі-прийому, порядок приймання товару за кількістю і якістю, ким здійснюється здавання-приймання товару. 9. Рекламації - це претензії покупця до продавця в зв'язку з невідповідністю кількості та якості доставленого товару до умов контракту. У контракті сторони встановлюють порядок і терміни пред'явлення рекламацій, права й обов'язки сторін, способи врегулювання рекламації. 10. Штрафні санкції. В контракті можуть бути передбачені різного роду санкції в формі пені, неустойки, штрафів, які платять продавці чи покупці у випадку невиконання своїх зобов'язань відповідно до договору. 11. Обставини непереборної сили (форс-мажорні). До таких обставин відносяться: - різного роду стихійні лиха (землетруси, паводки, урагани, пожежі, замерзання морів і т.п.); - різного роду політичні і торгово-політичні дії (війна, блокада, заборона експорту й імпорту, валютні обмеження та ін.). 12. Арбітраж. У цій статті контракту встановлюється порядок вирішення суперечок, які можуть виникнути між сторонами, якщо вони не можуть вирішити протиріччя іншим шляхом. При підписанні контракту купівлі-продажу сторони можуть внести в нього й інші умови. Текст контракту закінчується вказівкою юридичних адрес і підписами продавця і покупця. Контракт вважається дійсним, якщо він підписаний особами, що мають на це повноваження. З моменту підписання контракту починають діяти права і обов'язки сторін щодо його виконання. 19. Поняття і види міжнародних орендних операцій |
Міжнародні орендні операції одержали широке розповсюдження на початку 60-х років і є порівняно новим видом зовнішньоекономічної діяльності. Суть орендної операції полягає у наданні одною стороною (орендодавцем) іншій стороні (орендатору) об'єкта оренди у виняткове користування на встановлений період за відповідну винагороду. Орендна операція здійснюється на основі орендного договору. На відміну від договору купівлі-продажу; при якому право власності на товар переходить від продавця до покупця, договір оренди зберігає за орендодавцем право власності на майно, здане в оренду, надаючи орендатору лише право на тимчасове користування цим майном. Міжнародні орендні операції поділяються на експортні й імпортні. Орендна операція, в якій орендодавець купляє об'єкт оренди в національної фірми і віддає в оренду іноземному орендатору, вважається експортною орендною операцією. Орендна операція, під час якої орендодавець купляє об'єкт оренди в іноземної фірми і здає в оренду національному орендатору, називається імпортною орендною операцією. Таким чином, характерною рисою міжнародної орендної операції є участь у ній іноземного контрагента (чи орендодавця, чи орендатора, чи виробника-поставщика об'єкта оренди). Інакше кажучи, міжнародною орендною операцією є така операція, сторони якої знаходяться у різних країнах. Що може бути об'єктом міжнародної оренди? Це: - обладнання загального промислового призначення (стандартне й унікальне); - транспортні засоби (вантажні автомобілі, літаки, вертольоти, судна, контейнери, спецвагони тощо); - підйомно-транспортне та будівельне обладнання (навантажувачі, будівельні машини, підйомні крани та ін.); - засоби обчислювальної техніки й обробки інформації; - офісне й поліграфічне обладнання; - товари споживчого призначення (автомобілі, холодильники, телевізори, відеотехніка і т.д.). Об'єктом оренди може бути і обладнання, яке було у користуванні. Наприклад, фірма, яка потребує фінансових засобів, може продати своє обладнання фірмі-орендодавцю, одержати за нього кошти , а тоді взяти це ж обладнання в оренду. Суть орендних операцій полягає в тому, що: - вони дозволяють одержати додаткові об'єми збуту продукції в умовах жорстокої конкурентної боротьби на світових ринках; - дають можливість орендатору застерегти себе від швидкого морального старіння обладнання: це особливо важливо для малих і середніх підприємств; - дозволяють орендаторам одержати сучасне обладнання, не роблячи попередніх великих затрат. В міжнародній практиці існують різні види міжнародної оренди. У залежності від термінів розрізняють три види оренди: 1) довготривалу з терміном від 3-х до 5-ти років, інколи до 15 років, що отримала назву "лізинг"; 2) середньотривалу - від 1 до 2-3 років, названу "хайринг"; 3) короткотривалу з терміном від кількох годин до 1 року, що одержала назву "рейтинг". Об'єктом лізингу являються, як правило, офісне обладнання, будівельно-монтажні комплекси, технологічні системи, промислові підприємства. Страхування й технічне обслуговування здійснюється орендатором. Об'єктом хайрингу зазвичай являються транспортні засоби, дорожньо-будівельні та сільськогосподарські машини, монтажне обладнання, спортивні товари та ін. Страхування і технічне обслуговування здійснюється за домовленістю чи орендатором, чи орендодавцем. Об'єкт рейтингу - це транспортні засоби, туристичні і спортивні товари короткотривалого користування. Страхування й технічне обслуговування при даному виді оренди входить в обов'язки орендодавця. Найбільше поширення у міжнародній торгівлі одержали лізингові операції. Читайте також:
|
||||||||
|