МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Головні елементи зовнішньої торгівлі — експорт і імпорт.Доцільність використання різних доктрин зовнішньої торгівлі короткострокового періоду. Фрітредерство — довгострокова політика. Експорт (Е) — продаж товарів та послуг зарубіжному контрагенту. Імпорт (Z) — купівля у зарубіжного контрагента товарів та послуг. Сума експорту й імпорту становить зовнішньоторговельний оборот. Реекспорт — придбання в іншій країні товарів не для власного використання, а для перепродажу третій країні. Реімпорт — придбання реекспортного товару країною-споживачем. Особливості сучасного етапу розвитку світової торгівлі: — перевищення темпів зростання світової торгівлі над темпами зростання ВВП; — зміна структури товарообігу світової торгівлі за рахунок зростання питомої ваги продукції переробної промисловості; зниження частки сировинних товарів; — щорічне оновлення більш ніж на третину асортименту продукції обробних галузей, насамперед електроніки; — зростання частини взаємної торгівлі індустріально розвинених країн; — зростання темпів торгівлі машинами та обладнанням на базі поглиблення міжнародного виробничого кооперування; — розвиток ринку наукомісткої продукції, патентів, ліцензій, ноу-хау; — множинність цін; — зростання питомої ваги та значення світового ринку послуг. Особливості світового ринку послуг (міжнародні перевезення, міжнародний туризм, телекомунікаційні, банківські, посередницькі та консалтингові послуги) Експорт товарів супроводжується вивезенням їх за межі країни-виробника, а експорт послуг може здійснюватись на національній території. Наприклад, туристи Німеччини, відвідуючи театр опери та балету в Києві, отримують послугу галузі культури за межами своєї держави. Відвідування музеїв, ресторанів, проживання в готелях Києва є “невидимим” експортом для України і невидимим" імпортом для Німеччини Експорт-імпорт товарів завжди передбачає зміну власника. Експорт-імпорт послуг — ні. Наприклад, продаж ліцензій, ноу-хау, надання консультаційних послуг не позбавляє продавця права власності. У міжнародних економічних стосунках мають місце послуги, оплата яких є обов'язковою, навіть якщо їхній покупець ними не скористається (страхові послуги за відсутності страхових подій) 4. Платіжний баланс (ZB) — статистичний звіт за певний проміжок часу (місяць, квартал, рік), який показує співвідношення між сукупними надходженнями з-за кордону та платежами за кордон. Торговельний баланс — статистичний звіт, у якому віддзеркалюються платежі з експорту, імпорту та реекспорту товарів за певний проміжок часу. Торговельний, як і платіжний, баланс складається з кредитних і дебетових рахунків. Кредитні рахунки забезпечують надходження іноземної валюти в країну. Дебетові рахунки пов'язані з витратами іноземної валюти. Різниця лиж кредитом і дебетом утворює сальдо зовнішньоторговельного балансу. Якщо експорт товарів (Е) перевищує імпорт (Z), то сальдо (чистий експорт — NE), буде додатним (+). Якщо Z > Е, то NE буде від'ємним (-). Баланс послуг Витрати українських туристів на оплату послуг за кордоном рівнозначні імпорту цих послуг в Україну (дебет). Надання Україною транспортних, страхових, медичних, банківських послуг іноземцям рівнозначне експорту (кредит). Сальдо балансу послуг дорівнює різниці між експортом і імпортом патентів, ліцензій, ноу-хау, послуг транспорту, зв'язку, комунікацій, страхування, охорони здоров'я тощо. Читайте також:
|
||||||||
|