МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ПЛАНУВАННЯ І ДОСЯГНЕННЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОЇ МЕТИ НА ЗАНЯТТЯХ ТЕХНОЛОГІЇ
Навчання повинне бути таким, що виховує — цей постулат є фундаментальним, бо визначає одну з найважливіших сфер професійної діяльності вчителя технології. При підготовці до занять, незалежно від їх організаційної форми, вчителю необхідно уміти чітко визначати цілі завдання як всього розділу учбової програми, так і окремого заняття. Під метою в учбовому процесі мають на увазі конкретне учбово-виховне завдання, що вимагає рішення спільно з учнями. Щоб чітко визначити мету, потрібно уміти уявити собі кінцевий результат, з'ясувати, якими знаннями, уміннями і навиками повинні збагатитися учні після уроку, які якості особи при цьому формуються. Вчителю на кожному уроці доводиться вирішувати, як правило, декілька навчально-виховних завдань. У зв'язку з цим він зобов'язаний уміти визначати завдання даного заняття і на їх основі формулювати головні цілі уроку. У планах-конспектах занять слід указувати не вузькі виробничі цілі, а комплекс навчально-виховних завдань, виходячи з сформульованого нами принципу розвитку творчої особи учня. Серед комплексу навчально-виховних завдань визначають освітні, виховні і розвиваючі завдання. Освітні завдання розуміються як загально інтелектуальний розвиток школяра, формування і розширення його уявлень про досягнення науки і техніки, особливості вживаних технологій і можливості додатку загальнокультурних і загально технічних знань на виробництві. Пояснимо це на конкретному прикладі. Припустимо, темою заняття є введення в деревообробку. Що, школяр ніколи не бачив дерева або не стикався з якимись способами обробки пиломатеріалів? Але можна розповісти про надзвичайні якості дерева, яке легше за пробку, або про міцність самшиту, про карликові породи, чий вік вимірюється сторіччями, а висота — всього лише десятками сантиметрів. Це розширить уявлення школярів про такий звичайний, здавалося б, матеріал, як дерево. Потрібно говорити і про різноманітні хімічні продуктів, що виробляється з деревини. А ще, наприклад, — про нову технологію, розроблену в Японії, для виготовлення з колоди квадратних балок, замість звичного обтісування колоду пропускають через мікрохвильову установку при 100-градусній температурі, а потім через валяння: так можна одержати не тільки квадратний, а будь-який самий хитромудрий профіль. Такі приклади розширюють уявлення про сучасні технології. Формулювання освітніх завдань можуть бути найрізноманітнішими: - дати початкове представлення (дати первинне уявлення) о...; забезпечити засвоєння...; - сформувати (продовжити формування)...; - закріпити...; - узагальнити (або систематизувати) наступні наукові знання, виробничі поняття...; - розширити наступні спеціальні виробничі уявлення...; - поглибити (закріпити) наступні загально трудові знання о... і т.д.
Виховні завдання покликані формувати у школярів етичні, особові якості, які можуть і повинні складати стержень людської суті майбутнього члена суспільства.На уроках технології створюються особливо сприятливі умови для трудового виховання, розвитку розумових здібностей загальної культури. Уроки технології дозволяють розвивати у школяра сприйнятливість до нового, бажання брати участь в майбутньому в створенні небувалої техніки, але одночасно дають можливість розвивати екологічне мислення. Читайте також:
|
||||||||
|