МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ЛЕКЦІЯ 2Словник Палеоліт, мезоліт, неоліт, енеоліт, «первісні венери», археологічна культура, мізинська культура, буго-дністровська культура, середньостогівська культура, ямна культура, трипільська культура, культура шнурової кераміки, зарубинецька культура, ченяхівська культура, скіфи, кіммерійці, сармати, анти, пантеон. Основна література 1. Історія української культури: Курс лекцій / Л. В. Анучина, О. В. Бурлака, О. А. Лисенко та ін. – Х.: Вид-во «ФІНН», 2010. – С. 59 – 87. 2. Історія української культури: Навч. посіб. / О. Ю. Павлова, Т. Ф. Мельничук, І. В. Грищенко; за ред. О. Ю. Павлової. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – С. 86 – 118. 3. Українська та зарубіжна культура: Навч.-метод. посібник для самостійного вивчення дисципліни / Р. М. Вечірко та ін. – К.: КНЕУ, 2003. – С. 69 – 127. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу до джерела : http://6201.org.ua/files/1/ukr_ta_zar_kulultura.zip Додаткова література 4. Висоцький О. Ю. Історія української культури: Навчальний посібник. — Дніпропетровськ : НМетАУ, 2009. – С. 11 – 28. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу до джерела : http://www.nbuv.gov.ua/books/2009/09vojiuk.pdf 5. Денисов Я. Я., Макарчук О. Г. Українська та зарубіжна культура: Навчально-методичний посібник. – Львів: Вид-во Національного університету «Львівська політехніка», 2004. – С. 24 – ?. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу до джерела : http://nkckhust.dyndns.org/elibrary/library/books/40436/maket.pdf 6. Історія української культури: Курс лекцій / О. В. Ліхолат, П. А. Дігтяр, С. Ю. Боєва; під аг. ред.. С. О. Костилєвої. – К.: НТУ «КПІ», 2010. – С. 28 – 56. Тест до теми 2 1. Первісна культура України НЕ має такої ознаки А синкретизм Б гомогенність В міфологічна свідомість Г монотеїзм 2. Первісна культура України НЕ має такої ознаки А привласнювальне господарство Б абстрактно-понятійне відчуття сіту В анімізм Г образно-чуттєве сприйняття світу 3. Кам’яний вік НЕ має такого етапу А енеоліт Б палеоліт В мезоліт Г неоліт 4. Мідний вік на теренах України розпочався в А 12-10 тис. до н. е. Б 6-5 тис. до н. е. В 4-3 тис. до н. е. Г 2-1 тис. до н. е. 5. Археологічною культурою кам’яного віку є А буго-дністровська Б черняхівська В трипільська Г скіфська 6. Археологічною культурою кам’яного віку є А зарубинська Б ямна В мізинська Г трипільська 7. Археологічною культурою мідного віку є А трипільська Б мізинська В скіфська Г середньостогівська 8. Археологічною культурою залізного віку є А трипільська Б мізинська В скіфська Г середньостогівська. 9. Віра в існування душі і духів, які мають люди, тварини, рослини, неживі предмети, – це А фетишизм Б тотемізм В анімізм Г магія 10. Ушанування об’єктів живої природи, поклоніння тваринам, рослинам як предкам, засновникам роду, – це А фетишизм Б тотемізм В анімізм Г магія 11. Поклоніння предметам неживої природи, носіння захисних амулетів, оберегів – це А фетишизм Б тотемізм В анімізм Г магія 12. Дії і обряди, пов’язані з вірою в надприродні властивості людини впливати на людей, природу – це А фетишизм Б тотемізм В анімізм Г магія 13. Трипільська доба української культури припадає на період А палеоліт Б мезоліт В неоліт Г енеоліт 14. «Оркестр кам’яного віку» – артефакт А мізинської культури Б скіфської культури В черняхівської культури Г трипільської культури 16 Кераміка з’являється на теренах України у період А палеоліту Б мезоліту В неоліту Г енеоліту 17. У добу міді на території України склалися три культурно-географічні зони, ЗАЙВОЮ серед яких є А лівобережна степова зона Б правобережна степова зона В лісова та лісостепова зона Г південноукраїнська (степова причорноморська). 18. Трипільську культуру відкрив український археолог А Хвойка В. Б Тимощук Б. В Филипчук М. Г Даниленко В. 19. Трипільці мали такі досягнення, КРІМ А винайдення плуга і колеса Б одомашнення бика В одомашнення коня Г освоєння ткацтва 20. Селища трипільців будувалися А на відкритій місцевості по колу Б на горі чи кручі і мали вигляд городищ В на відкритій місцевості хаотично Г у лісі 21. Культурою «мальованої кераміки» називають А середньостогівську Б ямну В трипільську Г після трипільську 22. Тотемічні уявлення трипільців не пов’язані з такою твариною А бик Б кінь В голуб Г змія 23. Художнім новаторством скіфів є А «мальована» кераміка Б «звіриний стиль у мистецтві» В пластичне мистецтво Г епіграфіка 24. ЗАЙВИМ серед артефактів скіфської культури є А збручанський ідол, знайдений на р. Збуч на Тернопольщині Б золота пектораль, знайдена в кургані Товста могила (поблизу Дніпропетровська) В золотий гребінь, знайдений в кургані Солоха поблизу Запоріжжя Г срібні вази, знайдені в Чортомлицькому кургані поблизу Нікополя 25. Перші писемні згадки про словян датуються А 6 ст. до н. е. Б 6 ст. н. е. В 1ст. до н. е. Г 1 ст. н. е. 26. Слово іранського походження, яке означає людей, що живуть на окраїні, помежів’ї А українці Б анти Б готи Г венеди 27. В ієрархічній системі міфологічних уявлень слов’ян верховною владою був наділений А Перун Б Велес В Дажбог Г Ярило 28 Слов’янський бог, ім’я якого в буквальному перекладі означає «давач добра», полегшив життя простого люду, створивши плуг та навчивши людей ростити пшеницю А Перун Б Велес В Дажбог Г Ярило
[1] Анімі́зм (від лат. anima — душа) — віра в існування душі і духів, які мають люди, тварини, рослини, неживі предмети. Тотемізм – вшанування тварин, рослин як предків, засновників роду. Фетиши́зм (фр. fetichisme) – поклоніння предметам неживої природи, носіння амулетів, оберегів. Магія – дії і обряди, пов’язані з вірою в надприродні властивості людини (чаклуна, мага) впливати на людей, природу
[2] Виділяють кореневі, флективні, аглютинативні, полісинтетичні мови. [3] Грецький історик та мандрівник Геродот, відвідуючи у 5 ст. до н. е. грецькі поліси в Північному Причорномор’ї, залишив цікаві описи способу життя скіфів, їх звичаїв, поховальних традицій. Читайте також:
|
||||||||
|