МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Психотерапевтична чи психологічна допомога психотичним клієнтам.Діагностичні критерії психотичної особистості Характеристика структури особистості психотичного рівня. ПЛАН-КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЇ
Рівні організації особистості визначаються:
Психіатрія займається формами, а не змістом. Психоаналітичне бачення дає цей зміст. Не симптоматичне лікування, а бачити проблему з середини. Можна давати багато ліків і тим самим довести клієнту, що він дуже-предуже хворий.
Хто може траплятися серед клієнтів психолога? Які асоціації виникають на слово „Психоз”? Питання діагнозу є питанням того, що ми робимо. Навести приклад функціональних (невротичних) і не функціональних (органічних, психотичних) розладів через метафору машини, котра погано їде. Психічні розлади часто маніфестують в пубертаті – кажуть перевчився. В психіатричній лікарні багато після заробітків.
Найбільш спустошені, порушені, дезорганізовані. Офіційні діагнози в психіатрії. Багато серед митців. Критерій психічного здоров’я – середньостатистичний, адаптація.
Погано тестують реальність, заплутані, неадекватні. ”Психолог розуміє, що він нічого не розуміє-клієнт не відповів на його запитання”
Ідентичність не інтегрована. Психотик має великі труднощі у відповіді на питання”Хто Я?”, описує себе поверхнево, викривлено, примітивно.
Відсутність спостерігаючого Я. Не здатні до рефлексії, не можуть подивитися зі сторони на власні стосунки (Терапевт не ніби подібний на маму і тата, а це моя мама і тато). Его-синтонна симптоматика. Немає границь між Его, Ід і Супер-Его. Психотики не знають, що психіка може бути диференційована (Зробила щось зле – значить я у всьому зла). На поверхні жах і хаос. Не випадково ліки при шизофренії мають заспокійливу дію. Хвилюють питання: життя чи смерть, безпека чи страх. Це питання базової довіри чи недовіри, що можуть бути викликані хаотичними відносинами в стосунках з батьками. Їх реальність надто загрозлива. Для психотиків типові монадичні (аутизм) об’єктні відносини. Користуються примітивними, довербальними, дораціональними захисними механізмами – втеча в фантазії, заперечення, знецінення, проекція, розщеплення, дисоціація.
Підтримуюча техніка. Розкриття скритих смислів небезпечне. Інтерпретація висловлювань психотиків на рахунок реальності може викликати екзистенційний жах, привести в ще гірший стан ніж на початку терапії. Двозначність інтерпретації те ж що й підпалити сірник там де є бензин. Своєю нейтральною позицією чи фрустрацією кидаємо клієнта до точки фіксації – так з психотиками не можна, бо буде психоз.
Створення атмосфери психологічної безпеки.
З невротиками: Клієнт : - А що, Ви на мене розізлилися? Терапевт: - А що б для вас означало, якби я на Вас розізлився? З психотиками: Терапевт: - Ви дуже чутливі. Напевно я дійсно відчуваю роздратування-не тільки на вас, але й на себе. Я не задоволений, що не можу помогти Вам так швидко, як мені хочеться. А чому Ви про це запитали? Через повагу укріпляється реалістична самооцінка. · Розділити позицію клієнта по певним питанням, іноді навіть дати пораду. Здоровішим не варто давати порад, бо це інфантилізує психологічно автономну особистість; · Бути авторитетним (але не авторитарним) – можливість наляканих клієнтів відчути себе більш захищено.
Виховання пацієнта. Роз’яснююча допомога – впізнавати свої симптоми. Адаптація (н-д: як розпоряджатися грішми, дістати ліки).
Прив’язування тривоги до конкретних стресів. Знайти якийсь стрес чинник, навіть якщо він і не правдивий. Так тривогу змінюємо на страх і так легше
Пацієнт довірливо повідомляє, що н-д медсестра чи товариш намагаються його отруїти. Терапевт чи психолог: „Який жах! Чому Ви вважаєте, що вона настільки Вас ненавидить, що готова вбити?” Відтак психолог не виражає погодження з інтерпретацією подій клієнтом, але і не наносить удар по самолюбству клієнта + провокує подальше обговорення. Дали можливість виговоритися, а далі йде більш реалістичне бачення світу. Клієнт: Ви, психологи, завжди оцінюєте людей. Терапевт: Це дуже цікава думка, я розумію наскільки Ви можете почувати себе злим. (погодження не з когніцією, а з афектом). Треба укріпити, виростити захисти, а не атакувати їх як у невротика (затоплені позасвідомими переживаннями).Для психолога важливо продемонструвати надійність, довести, що він безпечний об’єкт, вести себе відкрито, виконувати виховну функцію.
Контр перенос. Почуття терапевта, психолога до клієнта. Основний діагностичний і терапевтичний інструмент. Контрперенос переважно позитивний, з присмаком переживання себе могутнім. Таке відношення ніби до 1,5 роки.
Висновок: Психотик це той в кого є 1-е рішення і воно завжди правильне (маячення); невротик має 2 рішення і обидва неправильні; а здоровий це той, у кого є багато рішень і кожне з них може бути правильне. Невротик каже Я хочу бути Наполеоном, психотик – Я є Наполеоном, здоровий – Я хочу бути собою. Невротик будує замки, а психотик в них живе.
Читайте також:
|
||||||||
|