МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Лідерство та його ознаки.Спортивний колектив – це завжди група людей, що займаються спортом і перебувають у певних взаємодіях. Проте ці взаємовідносини не є паритетними, тобто побудованими на основі абсолютної рівності всіх членів. Термін «лідер» вживається дуже широко. Очевидно, щоб вести мову про лідерство необхідно розмежувати побутове та журналістське поняття від соціально-психологічного. Лідер – це англійське слово, яке перекладається як «який веде, головує». Проте, в соціальній психології воно отримало дещо інше визначення. Під лідером розуміють члена групи, який регулює міжособистісні стосунки, які в групі носять неофіційний або неформальний характер. Ознаки лідерства: 1) виникнення значимої ситуації для висування лідера; 2) приналежність його до групи, в якій він висунувся на позиції лідера; 3) своїми діями він сприяє досягненню групової мети; 4) ініціативність лідера: він добровільно бере на себе значно більшу міру відповідальності, чим того вимагає формальне виконання суспільних норм, практичних розробок на гру; 5) бажання або необхідність членів групи підкорятися йому як більш авторитетному спортсмену; 6) спонтанність висування його на лідерську позицію; 7) наявність відкритої чи прихованої згоди групи на лідерство саме цього спортсмена; 8) відсутність офіційності у здійсненні лідером керівництва. Тренер або психолог можуть використати психологічні тести для виявлення лідера у команді. Взаємозв’язок лідера спортивного колективу й ведених складний і багатогранний. Лідер повинен створити позитивний психологічний фон діяльності колективу, сприяти підвищенню внутрішньої активності кожного спортсмена, знаходити шляхи поліпшення діяльності колективу в цілому. Успіх лідера залежить від загальної психологічної спрямованості ведених, в основі якої лежить групове зараження, навіювання, переконання, наслідування. Механізм соціально-психологічного зараження, за даними Б.Д. Паригіна, є одним з найважливіших способів інтеграції групової діяльності. Зараження в спортивній діяльності являє собою мимовільне і почасти несвідоме підкорення кожного спортсмена певним психологічним впливам спортивного колективу, його лідера. В основному це відбувається передаванням загального психологічного настрою при підвищеному рівні почуттів і пристрастей. Навіювання має багато спільного з зараженням, проте не зводить до нього. Особливості навіювання: його однобічне спрямування – джерело навіювання це лідер команди, а ведені це виконавці його волі і бажань; навіювання потребує розвитку вербальної активності спортсмена, яка ґрунтується на принципі індивідуального підходу. Ефективність навіювання залежить від авторитету лідера. Дуже впливають на ведених різної форми переконання, що є одним з головних засобів ідеологічного і соціально-психологічного впливу. Переконання використовуються для того, щоб виробити у спортсмена певну систему настанов і принципів поведінки і цим відповідно спрямовувати його особистість. У спортивному колективі серед явищ соціально-психологічного спілкування певну роль відіграє наслідування, коли ведені намагаються робити все те, що робить лідер. Вони наслідують в стилі роботи, в поведінці, у спілкуванні з товаришами, у виконанні тренувальних завдань.
Читайте також:
|
||||||||
|