Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Особливості культури СТАРОДАВНЬОЇ ІНДІЇ

Говорячи про художню культуру Стародавньої Індії, слід перш все відзначити дві відмінні її риси: по-перше, незвичайну гнучкість та стійкість, здатність вбирати надзвичайно різноманітні, постійно мінливі релігійні та культурні прояви різних племен, і в результаті - створення на цій основі культурної спільноти, єдиної літературної мови і канону образотворчого мистецтва, по-друге, дивовижний синтез мистецтв-архітектури, живопису, музики, танцю, літератури, - об'єднуючий в єдине ціле культуру Індії.

3. Серед сучасних країн світу Китай - одна з найбільш древніх держав. Близько п'яти тисяч років тому в басейні Хуанхе (Жовтої ріки) існувала високорозвинена культура Яншао.

Ще в епоху Джоу, в Китаї з'являється релігійне вчення про божественне походження імператорської влади: отримувалась влада від вищого божества - Неба - імператор був Сином Неба, земним його втіленням. Двоєдиний культ Неба і Сина Неба створював ос нову для об'єднання різних племен у потужню єдину державу.

Географічне положення Китаю, централізація влади, відрив від інших цивілізацій зумовили основний принцип розвитку Китаю - замкнутість культурного світу, в якому головну роль грали корінні традиції. Зримим втіленням цього принципу є Велика Китайська Стіна. Вона зведена для захисту від набігів кочівників у III і IV століттях до н.е. За кілька століть будівництва довжина цієї єдиної в світі огорожі навколо цілої країни досягла майже 3000 кілометрів при висоті в десять метрів і ширині вісім метрів. Масивні квадратні вежі, поставлені через кожні 100-150 м, служили для швидкої передачі світлових сигналів.

Культура Стародавнього Китаю відрізняється єдністю художніх традицій і мови. Важливу роль у цьому відігравала єдина для всіх племен писемність. Винахід кисті і туші, використання вже в III столітті до н.е. шовку для письма, а з I століття - паперу, дозволили передавати з покоління в покоління накопичений досвід і знання.

Китай подарував світові винаходи компаса і
сейсмографа, механічних двигунів, водопідйомного насоса і плуга, пороху, знаменитих китайських лаків, порцеляни, секрет виготовлення якого аж до XVIII століття будуть шукати всі європейські алхіміки. Китай - єдина країна Стародавнього світу, яка освоїла культуру шовкопряда. Виготовлення шовку було не тільки державним виробництвом, але й домашнім промислом хліборобів.
Ще до нашої ери були створені єдине законодавство і судопроїзництво. У Медичному каталозі I століття перераховані 35 трактатів по різним хворобам. Ханьскі математики знали десяткові дроби і вперше в історії ввели поняття негативних чисел. Астрономи вміли обчислювати місячні затемнення і передбачати сонячні, а в 613 році до н.е вперше зареєстрували появу комети Галлея. Було описано 2500 зірок. Встановлена ​​давньокитайськими астрономами періодичність руху світил сприяла появі найважливішого поняття в філософії Китаю - Дао (шлях).

Філософія і релігія. Ще в давнину в Китаї Небо було головним божеством, вищим уособленням розуму, справедливості і доброчинства. Бідняки Стародавнього Китаю серед культів і ритуалів центральне місце відводили культу Землі (ритуали викликання дощу, запліднення Землі і т.д.).
Китайські філософські вчення разюче самобутні. У V столітті до н.е. - в класичний період в історії китайської духовної культури, коли боротьба ідей була відкритою, - інтелектуальне життя досягла свого розквіту. Ідейні диспути йшли в палацах правителів і на вулицях. У цей період "суперництва ста шкіл" і виникли основні напрямки китайської філософії: конфуціанство, даосизм і інші.

Мудрець Лао-Цзи (IV-III століття до н.е.) був творцем даосизму. Він проповідував повернення до природного (первісного) стану та громад ¬ рівності. Основна категорія його вчення - Дао (шлях природи). Він різко засуджував соціальний гніт, побори, жорстокість влад, що створило йому популярність в громадах. Визнаючи об'єктивність світу, стародавні даоси виступали проти обожнювання неба, яке, як і земля - ​​лише частина природи. За їхніми уявленнями, світ складався з найдрібніших частинок ци і знаходився в постійній зміні. Надалі Дао буде трактуватися як сутність буття, абсолютна єдине початок, вічне саморух матерії.

Кунцзи - Учитель Кун (лат-Конфуцій), молодший сучасник Лао-Цзи, жив у 551-479 роках до н. е.. і був згодом канонізований. Його державний культ існував у Китаї з 59 року по 1928 рік. Усні вислови Конфуція були записані його учнями і об'єднані в трактат, який учні молодших класів заучували напам'ять. У 195 році державний екземпляр Конфуція Андської "П'ятикнижжя" був висічений в камені, і з тих пір порушення Конфуціянських заповідей каралося, як і тяжкі злочини, аж до смертної кари.
Конфуцій відкрив першу приватну школу. Завдяки йому в Китаї грамотність і вченість користувалися пієтетом. Головними в його практичній філософії були питання не буття, а моральності людини, управління суспільством. Величезну роль у ній грали культ предків, вчення про Волю Неба і божественний початок влади Сина Неба. Конфуціанство стверджує вічність і незмінність світобудови і суспільства, в якому кожен має займати визначене йому спочатку місце.

Буддизм проник у Китай в епоху раннього Середньовіччя. Тоді відбулося злиття трьох релігій: буддизму, конфуціанства і даосизму.
Архітектура. У Цинь-Ханьский період (III століття до н. Е.-Ш століття н.е.) були закладені основи китайської архітектури. Саме тоді склалися основні принципи будівельно-балочної конструкції з системою "доу-гун" - багатоярусних кронштейнів, що підтримують широкі, далеко виступаючі дахи. Багатоярусна вежа-пагода, храм, палац з ярусами ошатних дахів на багато століть визначили типовий силует китайської архітектури.

Живопис. У деяких писемних пам'ятках Стародавнього Китаю зберігалися згадки про твори мистецтва цього періоду. В одному
з них розповідається про настінні фрески, що зображали небо, землю, гори, річки, божества; в іншому згадується про живописців, що писали картини на бамбукових дощечках, де можна було побачити зображення драконів, змій, птахів, вози, коней, людей.

До цього періоду належить виявлена ​​в одному з поховань картина на шовку, на якій зображується молода жінка, над якою літають дракон і фенікс, уособлюють стихійні сили життя і смерті.

Прикладне мистецтво. Значне місце в цей період займає прикладне мистецтво. Широке поширення отримують бронзові Дзеркала, судини, вироби побутового призначення - посуд, меблі і музичні інструменти. Вони вражають вишуканістю і високою майстерністю авторів.


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  3. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  4. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  5. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  6. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  7. Аграрне виробництво і його особливості
  8. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  9. АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ У ГАЛУЗІ КУЛЬТУРИ
  10. Амстердам, Дельфт — осередки культури Нідерландів
  11. АНАТОМІЯ І ФІЗІОЛОГІЯ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА ПЕРИФЕРИЧНОЇ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ, ЇЇ ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ
  12. Анатомо-фізіолгічні особливості




Переглядів: 625

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Облік довгострокових та короткострокових зобов”язань. | ОСОБЛИВОСТІ КУЛЬТУРИ СТАРОДАВНЬОГО КИТАЮ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.