МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Особливості культури СТАРОДАВНЬОЇ ІНДІЇГоворячи про художню культуру Стародавньої Індії, слід перш все відзначити дві відмінні її риси: по-перше, незвичайну гнучкість та стійкість, здатність вбирати надзвичайно різноманітні, постійно мінливі релігійні та культурні прояви різних племен, і в результаті - створення на цій основі культурної спільноти, єдиної літературної мови і канону образотворчого мистецтва, по-друге, дивовижний синтез мистецтв-архітектури, живопису, музики, танцю, літератури, - об'єднуючий в єдине ціле культуру Індії. 3. Серед сучасних країн світу Китай - одна з найбільш древніх держав. Близько п'яти тисяч років тому в басейні Хуанхе (Жовтої ріки) існувала високорозвинена культура Яншао. Ще в епоху Джоу, в Китаї з'являється релігійне вчення про божественне походження імператорської влади: отримувалась влада від вищого божества - Неба - імператор був Сином Неба, земним його втіленням. Двоєдиний культ Неба і Сина Неба створював ос нову для об'єднання різних племен у потужню єдину державу. Географічне положення Китаю, централізація влади, відрив від інших цивілізацій зумовили основний принцип розвитку Китаю - замкнутість культурного світу, в якому головну роль грали корінні традиції. Зримим втіленням цього принципу є Велика Китайська Стіна. Вона зведена для захисту від набігів кочівників у III і IV століттях до н.е. За кілька століть будівництва довжина цієї єдиної в світі огорожі навколо цілої країни досягла майже 3000 кілометрів при висоті в десять метрів і ширині вісім метрів. Масивні квадратні вежі, поставлені через кожні 100-150 м, служили для швидкої передачі світлових сигналів. Культура Стародавнього Китаю відрізняється єдністю художніх традицій і мови. Важливу роль у цьому відігравала єдина для всіх племен писемність. Винахід кисті і туші, використання вже в III столітті до н.е. шовку для письма, а з I століття - паперу, дозволили передавати з покоління в покоління накопичений досвід і знання. Китай подарував світові винаходи компаса і Філософія і релігія. Ще в давнину в Китаї Небо було головним божеством, вищим уособленням розуму, справедливості і доброчинства. Бідняки Стародавнього Китаю серед культів і ритуалів центральне місце відводили культу Землі (ритуали викликання дощу, запліднення Землі і т.д.). Мудрець Лао-Цзи (IV-III століття до н.е.) був творцем даосизму. Він проповідував повернення до природного (первісного) стану та громад ¬ рівності. Основна категорія його вчення - Дао (шлях природи). Він різко засуджував соціальний гніт, побори, жорстокість влад, що створило йому популярність в громадах. Визнаючи об'єктивність світу, стародавні даоси виступали проти обожнювання неба, яке, як і земля - лише частина природи. За їхніми уявленнями, світ складався з найдрібніших частинок ци і знаходився в постійній зміні. Надалі Дао буде трактуватися як сутність буття, абсолютна єдине початок, вічне саморух матерії. Кунцзи - Учитель Кун (лат-Конфуцій), молодший сучасник Лао-Цзи, жив у 551-479 роках до н. е.. і був згодом канонізований. Його державний культ існував у Китаї з 59 року по 1928 рік. Усні вислови Конфуція були записані його учнями і об'єднані в трактат, який учні молодших класів заучували напам'ять. У 195 році державний екземпляр Конфуція Андської "П'ятикнижжя" був висічений в камені, і з тих пір порушення Конфуціянських заповідей каралося, як і тяжкі злочини, аж до смертної кари. Буддизм проник у Китай в епоху раннього Середньовіччя. Тоді відбулося злиття трьох релігій: буддизму, конфуціанства і даосизму. Живопис. У деяких писемних пам'ятках Стародавнього Китаю зберігалися згадки про твори мистецтва цього періоду. В одному До цього періоду належить виявлена в одному з поховань картина на шовку, на якій зображується молода жінка, над якою літають дракон і фенікс, уособлюють стихійні сили життя і смерті. Прикладне мистецтво. Значне місце в цей період займає прикладне мистецтво. Широке поширення отримують бронзові Дзеркала, судини, вироби побутового призначення - посуд, меблі і музичні інструменти. Вони вражають вишуканістю і високою майстерністю авторів. Читайте також:
|
||||||||
|