Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Шляхи розвитку людини

Філософські концепції про роль людини в світі

Філософські напрямки Суть концепцій
Об’єктивний ідеалізм Людина- це особливе творіння Бога, яка повинна повернутися у боже лоно, відмовившись від гріховного матеріального світу
Суб’єктивний ідеалізм Людина існує тільки у своєму внутрішньому світі і залежить від комплексу відчуттів
Матеріалізм Людина має реальне життя і повинна пізнавати і перетворювати світ
Сучасна філософія -Людина –це єдність об’єктивного і суб’єктивного, кінцевого і безкінечного, тому вона прагне до гармонії; -Людина має природний, суспільний і духовний рівень існування, які треба гармонізувати; -Людина – це не тільки біологічна, але й космічна істота

1975 р. соціобіолог Е. Уілсон опублікував книгу “Соціобіологія. Новий синтез”, в якій стверджував, що більшість стереотипних форм людської поведінки притаманні савцям, а більш специфічні форми – поведінці приматів (взаємний альтруїзм, захист визначеного місця перебування, агресивність, сексуальна поведінка, сімейність).

Існують основні шляхи розвитку людини – прогресивний і регресивний

Розвиток людини Суть існування людини
Прогресивний -оволодіння своєю сутністю; -шлях творчості, - самопожертва; -інтенсивна самосвідомість
Регресивний -повернення до тваринного життя, предків, природі; -занурення у первісну колективність, відкидання мови, культури, ,права, самосвідомості

Суспільство корінним чином змінює людську поведінку і спрямованість її пізнання. Природа людини розглядається як широке поняття, як унікальна протирічна єдність матеріального і духовного, природного і соціального, де людяність є моральною характеристикою людини. У своєму розвитку людина може йти як шляхом прогресу, так і регресу. Прогресивний шлях – це шлях універсального відношення до дійсності. Шлях регресу повертає людину до тваринного способу життя, нівелюючи в ній все людське, соціальне і духовне, а домінуючим стають лише фізіологічні інстинкти, які уподібнюють людину з тваринним світом.

Розглядаючи духовну сутність людини, філософи бачать в ній прагнення людини до самовдосконалення. Як, зауважив відомий російський філософ В.Соловйов: «Людині хочеться бути краще, ніж вона є в дійсності, тому вона природно тяжіє до ідеалу надлюдини». Людина лише одна здібна критично оцінити свій спосіб існування, як не відповідаючий тому, що повинно бути. В цій ситуації людина або підкоряється «голосу природи» (власним пристрастям і бажанням), або виходить за межі природного і соціального і керується найвищими цінностями істини, добра і краси, тобто людина стає особистістю. Філософ Е. Шпрангер (1882-1963) виділив наступні типи особистості:


Читайте також:

  1. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  6. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  7. V Такі негативні особистісні утворення, як самовпевненість і нерозвиненість автономії та ініціативи, обумовлюють неадаптивне старіння людини.
  8. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  9. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  10. А. Це наявність в однієї людини кількох ліній клітин з різним набором хромосом.
  11. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  12. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.




Переглядів: 673

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Буття людини як реальний процес її існування | Типи особистості

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.