МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ПЛАН-ПРОСПЕКТ ЛЕКЦІЇ (чи ЛЕКЦІЯ) № _4_І СПОРТУ УКРАЇНИ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ Факультет _______Менеджмент і управління ______________________________________________ Кафедра____________________Анатомії і фізіології________________________ тема:_____ Загальні принципи біологічної регуляції. Нервова регуляція. Рефлекторний принцип діяльності ЦНС. Властивості нервових центрів._____ _______________________________________ _________________2 курс, ІІІ семестр______________________ (для якого контингенту студентів)
Затверджено на засіданні кафедри пр.№______ від “___”__________20__р. завідувач кафедри____________________ (підпис, П.І.Б.) План лекції 1. Вступ – 5 хв 2. Основна частина: 2.1. визначення біологічної регуляції, її видів та значення – 15 хв 2.2. розгляд нервової регуляції функцій - 15 хв. 2.3. розгляд фізіології рецепторів – 15 хв 2.4. розгляд механізмів процесу збудження у ЦНС – 15 хв 2.5. розгляд видів, значення та особливостей процесу гальмування у ЦНС – 15 хв 3.Підсумок, відповіді на запитання – 5 хв Короткий зміст лекції: (не менш 5 сторінок – для плану-проспекту лекції) (не менш 20-24 сторінок – для повного тексту лекції) Біологічна регуляція - це сукупність процесів регуляції, які забезпечують взаємодію структур організму між собою і зовнішнім середовищем для досягнення кінцевого пристосувального результату (схема) Біологічна регуляція: 1. внутрішньоклітинна (генна, ферментна, міогенна) 2. міжклітинна (гуморальна) 3. организменна (нервова, гуморальна).
За способами передачі інформації розрізняють: 1) нервова регуляція б) гуморальна регуляція Нервова регуляція - здійснюється за участю нервової системи, де способом передачі інформації є утворення і поширення з великою швидкістю потенціалів дії (ПД). Для гуморальної регуляції характерна передача інформації за допомогою біологічно активних речовин, які виділяються залозами внутрішньої секреції в кров і переносяться до клітин, які здатні сприймати цю інформацію.
Нервова регуляція. Елементарним механізмом нервової регуляції є рефлекс. Рефлекс - це відповідь організму на подразнення за участю нервового центру, що забезпечує пристосувальну реакцію організму на зміни зовнішнього чи внутрішнього середовища. Рефлекторна дуга - це шлях передачі інформації при здійсненні рефлексу (анатомічні структури контуру біологічної регуляції). Рефлекторна дуга має такі ланки: 1) рецептор - це структура, яка сприймає подразнення, забезпечує первинний аналіз інформації, кодує її і передає на аферентні нервове волокно шляхом утворення ПД на його мембрані. 2) аферентні нервове волокно - передає інформацію точно без змін від рецептора до нервового центру. 3) нервовий центр - це структури ЦНС, де відбувається остаточний аналіз і синтез інформації, формування еферентної сигналу і передача його на еферентні волокна. 4) еферентної нервове волокно - передає інформацію точно без змін від нервового центру до органів-ефекторам. 5) органи-ефектори - це виконавчі структури, які здійснюють свою функцію, наслідком є пристосувальна реакція організму на дію подразника. Зворотний зв'язок від органу-ефектора до нервового центру (таким чином передається інформація про виконану роботу). Читайте також:
|
||||||||
|