МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Міжнародне регулювання ринкуМіжнародне регулювання і нагляд включають діяльність міжнародних економічних і фінансових організацій, що спеціально створені для моніторингу і регулювання міждержавної економіки й окремих її елементів. У глобальному міжнародному співробітництві, значну роль грає ООН - найбільш велика, універсальна й авторитетна міжнародна організація. Політична діяльність ООН знаходиться в нерозривному зв'язку з економічними і соціальними проблемами. Преамбула статуту ООН говорить, що її ціль - сприяти економічному і соціальному прогресу всіх народів. Міжнародний орган у рамках ООН - Конференція ООН по торгівлі і співробітництву (ЮНКТАД) - покликана регулювати всесвітні торговельні відносини. Вона була створена в 1964 р. з метою сприяння міжнародній торгівлі, розробці міжнародних договорів і рекомендацій у цій області. В даний час до складу цього органу входять 170 держав. Двічі в рік збираються конференції ЮНКТАД, ще частіше відбуваються конференції комітетів ЮНКТАД - по сировинних товарах, по готових виробах і напівфабрикатам, по передачі технологій, співробітництву з країнами, що розвиваються, і т.п. У документі "Принципи міжнародних торговельних відносин і торговельної політики", прийнятої на першій конференції ЮНКТАД у 1964 р., були виділені основні принципи торговельної політики і покладені в основу взаємин країн в області торговельних зв'язків. Тут, зокрема , проголошувалися такі принципи, як рівність і суверенітет у торгівлі, взаємна вигода, відмовлення від дискримінації, надання численних пільг органам, що розвиваються, і т.д. Усі ці принципи в 70-х роках стали базою для постановки задач у рамках платформи нового міжнародного економічного порядку. Пріоритетну роль у методологічному відношенні завжди мали вимоги до учасників міжнародної торгівлі, вироблювані ГАТТ (нині ВТО). СОТ Ще цілий ряд великих спеціалізованих організацій ООН, впливаючи на світову економіку, виконують регулюючі функції і на світовому ринку. Насамперед це Міжнародний валютний фонд (МВФ), група Всесвітнього банку, до якої входить Міжнародний банк реконструкції і розвитку (МБРР), Міжнародна фінансова корпорація (МФК), Міжнародна асоціація розвитку (МАР). Ці великі фінансові організації контролюються ведучими державами, насамперед США. Значну регулюючу роль на світовому ринку грають міжнародні економічні організації. Одна з основних таких організацій була створена в 1947 р. - ГАТТ (Генеральна угода про тарифи і торгівлю). У 1995 р. ГАТТ був модифікований у Всесвітню торговельну організацію (ВТО). ГАТТ - багатостороння міжнародна угода, що містить принципи, правові норми, правила ведення і державного регулювання взаємної торгівлі учасниць. ГАТТ - була найбільшою міжнародною економічною організацією, сфера діяльності якої охоплювала 94% обсягів світової торгівлі. Правовий механізм ГАТТ ґрунтувався на ряді принципів і норм: " виключення дискримінації в торгівлі, забезпечуване взаємним наданням, з одного боку, режиму найбільшого сприяння у відношенні експортних, імпортних, транзитних операцій, а з іншого боку - національного режиму, що зрівнює в правах товари імпортного і вітчизняного виробництва стосовно до внутрішніх податків і зборів і до правил, що регулюють внутрішню торгівлю; " режиму найбільшого сприяння, що означає надання договірними сторонами один одному всіх тих прав, переваг і пільг, якими користується будь-як третя держава; " використання переважно тарифних засобів захисту національного ринку, усунення імпортних квот і інших нетарифних обмежень; " прогресивного зниження митних тарифів шляхом проведення багатобічних переговорів; " надання преференційного режиму в торгівлі з країнами, що розвиваються; " дозволу виникаючих торговельних суперечок шляхом переговорів; " взаємності в наданні торгово-політичних поступок. Діяльність ГАТТ здійснювалася шляхом багатобічних переговорів, що поєднувалися в раунди. З початку роботи ГАТТ було проведено 8 раундів, результати яких привели до десятикратного скорочення мита (з 40% після війни до 4% у 90-і роки). До початку1996 р. у ГАТТ складалося 130 країн. Членами-засновниками ВТО, що замінив ГАТТ у 1996 році, стала 81 країна. Передбачається, що результатом цієї реорганізації буде значний ріст обсягів торгівлі. ВТО, крім принципів ГАТТ, містить у собі Угода про торгівлю послугами (ГАТС) і Угода по торговельних аспектах інтелектуальної власності (ТРИПС). Тобто ВТО покликана також регулювати міжнародний обмін послугами інтелектуальної власності і контролювати захист інвестицій. По оцінках експертів компетенція ВТО поширюється на товарообіг понад 5 трлн. дол., а її діяльність повинна принести світовій економіці близько 250 млрд. дол. додаткового доходу щорічно. Результатом регулюючої діяльності ВТО є, зокрема , зниження тарифної ставки в 90-х роках до 3% для розвитих країн. Крім питань охорони інтелектуальної власності і захисти інвестицій ВТО має бути також вирішувати питання санітарного і фітосанітарного контролю, що також можуть стати перешкодою на шляху вільної торгівлі.
Читайте також:
|
||||||||
|