Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Завдання № 8.

Тема: Організація розгалужень та ітерацій.

Задача "Нарахування зарплатні". Задача "Розв'язування нелінійного рівняння".

Мета: Уміти використовувати логічну функцію ЯКЩО (ЕСЛИ, IF) та абсолютні адреси клітинок для розв'язування типових економічних і математичних задач.

Задача 8.1. "Нарахування зарплатні".

У відомості нарахування зарплатні є прізвища шести-восьми працівників, які мають одну з трьох категорій: 1, 2, 3. Денна тарифна ставка залежить від категорії так:

Протягом місяця працівники зайняті різну кількість днів. Треба ввести кількість відпрацьованих днів і нарахувати зарплатню працівникам, якщо відрахування (податки тощо) становлять 21% від нарахувань. Скласти бухгалтерську відомість (рис. 2.23).

Задача 8.2. "Розв'язування нелінійного рівняння".

Дано нелінійне рівняння 2nх – n = sin nx, де n — номер варіанта. Розв'язати рівняння методом простих ітерацій (рис. 2.24).

Теоретичні відомості

Електроні таблиці часто застосовують для розв'язування типових математичних задач. Розглянемо чотири способи розв'язування нелінійного рівняння: 1) метод простих ітерацій з побудовою таблиці; 2) метод простих ітерацій з використанням двох клітинок; 3) метод підбору параметра; 4) метод пошуку розв'язку спеціальною програмою.

Розглянемо метод простих ітерацій. Щоб нелінійне рівняння f(x) = 0 можна було розв'язати методом простих ітерацій, його зводять до вигляду х = z(x) так, щоб виконувалась нерівність: abs(z'(x)) < 1 (за цієї умови метод простих ітерацій збігається, тобто дає правильний розв'язок). Наприклад, рівняння 2nх – n = sin nx спочатку треба звести до такого вигляду:

.

Метод простої ітерації реалізують за допомогою рекурентної формули так:

,

де х0 — будь-яке початкове наближення, і = 0, 1, 2,..., а замість n треба підставити значення свого варіанта. Домовимося, що коли і = 8, то значення хі (тобто х8) вважатимемо розв'язком рівняння. Розглянемо реалізацію рекурентної формули в ЕТ. Нехай n = 1, а в клітинку А6 введено будь-яке початкове наближення, наприклад, 2. Тоді наступне наближення отримаємо в клітинці В6, ввівши туди формулу =(sin(A6)+1)/2. Це значення приймаємо за початкове для наступної ітерації: в А7 заносимо значення В6. В клітинці В7 отримуємо наступне наближення і т.д. У клітинці В13 буде знаходитися останнє (восьме) наближення, яке і приймаємо за розв'язок.

Другий спосіб полягає у використанні властивості ЕТ автоматичного багаторазового переобчислення, якщо ввімкнений режим ітерацій у діалоговому вікні Параметри. Тут для розв'язування задачі достатньо двох клітинок (рис. 2.24, рядок 17). Цей спосіб розглядається нижче.

Нелінійне рівняння можна розв'язати також способом добирання параметра, щоб деяка, залежна від нього функція отримала певне значення. Цей метод має важливе значення для розв'язування задач зворотнього аналізу, наприклад такої: скільки треба купити одиниць деякого товару (це є параметр), щоб вкластися в заплановану суму (це функція). Інша задача: яку встановити тарифну ставку (параметр) дванадцяти працівникам, щоб вкластися в запланований бюджет (функція) 1000 грн. тощо.

Нехай а1 — ім'я клітинки, що містить значення параметра-ставки, a f(a1) = с — задане рівняння, наприклад, бюджет(а1) = 12*a1 = 1000. Метод підбору параметра полягає в тому, що програма для будь-якого рівняння обчислює значення а1. Алгоритм дій користувача такий. Спочатку потрібно в будь-яку клітинку занести формулу = f(a1), вибрати цю клітинку і виконати команду Сервіс => Підбір параметра. Отримаємо діалогове вікно, у якому треба заповнити три поля: 1) зазначити адресу формули (вона буде вказана автоматично, якщо клітинка з формулою була вибрана), 2) бажане значення формули, тобто с; 3) адресу клітинки а1. Натискаємо на ОК і в клітинці а1 отримаємо шуканий результат. Четвертий спосіб полягає у використанні можливостей програми Solver, що додається до Excel. Вона дає змогу розв'язувати задачі з багатьма параметрами і з обмеженнями, наприклад, такі: скільки треба купити одиниць двох чи трьох найменувань товарів (це параметри), щоб вкластися в заплановану суму (це функція) і щоб кількості товарів не перевищували деяких величин (це обмеження у вигляді нерівності).

Рис. 2.23. Зразок розв'язування задачі 8.1.


Читайте також:

  1. V. Завдання.
  2. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  3. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  4. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  5. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  6. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  7. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  8. Аудит, його мета та завдання
  9. Багатокритеріальні завдання оптимального керування
  10. Багатокритерійні завдання і можливі шляхи їхнього рішення.
  11. Безпека життєдіяльності людини – найважливіше завдання людської цивілізації
  12. Бухгалтерська звітність, її значення, завдання і вимоги




Переглядів: 596

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Й етап. | The formation of the English Nation and the English Language.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.