Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






План лекції

1. Конструктивно-вироб­ничі та експлуатаційні фактори ЕТ.

2. Основні і додаткові показники ЕТ.

3. Шляхи підвищення ЕТ СМ.

 

1. Експлуатаційна технологічність СМ - сукупність властивостей його конструкції, які характеризують пристосованість до виконання усіх видів робіт на ТО і ремонті з використанням найбільш економічних технологічних процесів. Експлуатаційна технологічність СМ визначається конструк­тивно-виробничими й експлуатаційними факторами. Конструктивно-вироб­ничі фактори визначають властивості конструкції СМ, їх враховують при створенні автомобіля. Експлуатаційні фактори визначають середовище, в якому проявляються властивості конструкції, їх враховують як при ство­ренні, так і при експлуатації СМ.

До конструктивно-виробничих факторів належать: контролепридатність, доступність, легкоз’ємність, взаємозамінність, наступність засобів ТО і конт­рольно-діагностичного устаткування, уніфікація агрегатів і систем та ін.

Контролепридатність - - важливий фактор проведення контролю діаг­ностичних параметрів технічного стану СМ, агрегатів і систем різни­ми засобами й методами технічної діагностики (передусім методами і засо­бами автоматизованого і неруйнівного контролю). Він має вирішальний вплив на впровадження у практику нових, ефективніших методів ТО і ремонту ав­томобілів. Контролепридатність визначається вимогами забезпечення на­дійності і безпеки руху СМ.

Доступність до об'єкта ТО і ремонту - головний фактор скорочення витрат на профілактику і ремонт СМ. Цим фактором визначаються умови роботи на ТО і ремонті СМ, а також придатність об'єкта для виконання цільових операцій з профілактики і ремонту з мінімальним обся­гом додаткових робіт або взагалі без них.

Легкозйомністьозначає придатність виробу до заміни з мінімальними затратами часу і праці. Не слід змішувати легкозйомність з доступністю, оскіль­ки на СМ є вироби, до яких забезпечена добра доступність, але заміна їх під час експлуатації ускладнена. Легкозйомність визначається в основному застосовуваними способами кріплення виробів, які заміняються в експлуа­тації, конструкцій рознімів, масою і габаритними розмірами зйомних еле­ментів.

Взаємозамінністькомплектуючих виробів (деталей) означає, що з бага­тьох однойменних виробів (деталей) можна без вибору взяти будь-який і без підготовки (допускається застосування технологічних компенсаторів) вста­новити на СМ. Залежно від обсягу підготовчих робіт визначається відповідний ступінь взаємозамінності (чим більший ступінь взаємозамінності, тим менший обсяг підготовчих робіт). Взаємозамінність відіграє важливу роль у скороченні витрат праці.

Наступність засобів ТО і контрольно-діагностичного устаткуванняозначає можливість використання наявних засобів для обслуговування і ремон­ту нових моделей СМ. Цей фактор дуже впливає на організацію робо­чого місця і зручність роботи її виконавців, терміни та вартість ТО і ремонту.

Уніфікація агрегатів і систем СМ— важливий фактор не тільки підвищення його експлуатаційної технологічності, а й збільшення ефектив­ності експлуатації всього парку автомобілів, оскільки набагато спрощує та здешевлює ТО і ремонт, зменшує номенклатуру запасних частин на складах ССТ і скорочує кількість видів потрібного контрольно-діагностичного устаткування.

До експлуатаційних факторів належать: форми організації виконання ТО і ремонту, стан виробничо-технічної бази, кваліфікація виконавців робіт на ТО і ремонті, повнота задоволення вимог у запасних частинах і матеріалах, комплектність і якість технічної документації, тощо.

 

2.Для оцінки експлуатаційної технологічності СМ застосовують основні (узагальнені) і додаткові (одиничні) показники. Це пояснюється тим, що повноту обліку великої кількості найрізноманітніших факторів, які ви­значають експлуатаційну технологічність СМ, важко оцінити якимось одним показником.

До основних (узагальнених) показників належать: періодичність ТО, пи­тома оперативна трудомісткість ТО, питома оперативна трудомісткість поточного ремонту (ПР).Числові значення основних показників підляга­ють включенню до технічних завдань на розробку і подальший контроль у процесі конструювання виробу ще до передачі його у виробництво.

Одиничні показники характеризують окремі властивості конструкції ав­томобіля. Вони виражаються у вигляді безрозмірних коефіцієнтів, що зміню­ються в межах від нуля до одиниці. Вважають, що конструкція цілком відпові­дає поставленим вимогам до тієї чи іншої її властивості, якщо коефіцієнт, який характеризує цю властивість, дорівнює (або близький) одиниці. Номенкла­тура одиничних показників вибирається, передусім, з урахуванням доступності, легкозйомності, взаємозамінності, контролепридатності, наступності та ін.

 

3. Існують наступні шляхи підвищення рівня ЕТ СМ:

· Конструкція та компоновка СМ повинні забезпечувати проведення всіх операцій з ТО та ПР з мінімальними трудовими та матеріальними витратами;

· Збільшення періодичності ТО за рахунок збільшення надійності агрегатів СМ;

· Забезпечення доступності, легкоз’ємності, контролепридатності, взаємозамінюваності та уніфікації СМ;

· Використання сучасного контрольно-діагностичного обладнання, засобів проведення ТО та ПР;

· Забезпечення максимальної придатності СМ до виконання мийних, кріпильних, регулювальних, мастильних, контрольно-діагностичних та ремонтних робіт;

· Зменшення чисельності персоналу РПЗ за рахунок зменшення та спрощення демонтажно-монтажних, регулювальних та інших робіт;

· Впровадження найбільш сучасних та прогресивних систем ТО та ПР.


Читайте також:

  1. Більш детально про інвестиційну взаємодію в наступному Додатку до цієї Лекції.
  2. В лекції висвітлюються питання використання мережних структур, їх недоліки та переваги.
  3. Валютне регулювання ЗЕД розглянуто окремо в наступній лекції «Валютне регулювання ЗЕД.
  4. Вибір остаточного варіанта плану лекції. Робота над формою викладу.
  5. ДОДАТОК до Лекції № 12
  6. Документальні колекції науково-історичних товариств в Україні 19 – початку 20 ст.
  7. Закріплення матеріалу лекції
  8. Закріплення матеріалу лекції
  9. Закріплення матеріалу лекції
  10. ЗАПИТАННЯ ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ лекції № 3.
  11. ЗМІСТ ЛЕКЦІЇ
  12. ЗМІСТ ЛЕКЦІЇ




Переглядів: 1128

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Експлуатаційна технологічність АНТ | Шаблони PowerPoint

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.