Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Завдання економічної освіти

Завданні економічної освіти

є: створення умов для самореа­лізації особи як економічно ак­тивного члена суспільства, здат­ного свідомо долучатися до еко­номічного життя країни; задово­лення потреб суспільства і дер­жави у фахівцях економічного профілю, здатних практично ре­алізувати стратегію сталого еко­номічного, соціального і духов­ного розвитку України, для за­безпечення високого рівня жит­тя народу; забезпечення мобільності студентів та викладачів; ви­ховання у майбутніх фахівців ці­лісного соціально-економічного світосприйняття і сучасного на­укового світогляду, формування свідомості членів суспільства на основі системного економічного мислення, що створює для них можливості опановувати знання, . вміння та навички економічної діяльності; нарощування потенціалу професорсько-викладаць­кого складу та підвищення його соціального статусу; розвиток економічної науки у ВНЗ як ос­нови забезпечення постійного оновлення змісту, підвищення якості навчання в освітніх уста­новах різних форм власності; вдо­сконалення управління і організаційно-економічного механізму функціонування навчальних за­кладів освіти; інтеграція вітчизня­ної вищої професійної економіч­ної освіти у європейський освіт­ній простір; упровадження євро­пейської системи заліку знань, розвиток критеріїв і методологи оцінки якості викладання; забез­печення приєднання до Болонсь­кого процесу, у тому числі за ра­хунок узгодження змісту навчан­ня, розвитку співробітництва на­вчальних закладів, схем мобільно­сті, інтеграції програм навчання, технологій тренінгу і наукових до­сліджень; розроблення системи зіставлення кваліфікації вітчизняних фахівців відповідних освіт­ньо-кваліфікаційних рівнів та кваліфікації фахівців європейсь­ких країн; залучення роботодав­ців до соціального партнерства в організації професійної економі­чної освіта для задоволення по­треб ринку праці; створення умов для соціального партнерства уча­сників навчального процесу, від­повідність якості вітчизняної еко­номічної освіти вимогам міжна­родного ринку праці; забезпечен­ня безперервності економічної освіти на основі інтеграційних процесів як у системі «Освіта - наука - виробництво», так і си­стемі зв'язків міжнародного спів­робітництва.

1.5 Безперервність економічної освіти

Підґрунтям безперервної еко­номічної освіти є економіка як наука, що віддзеркалює закономірності складної економічної си­стеми. При цьому знання організаційно-економічних відносин і відповідних галузей допоможуть створювати матеріальні блага, а знання соціально-економічних відносин і загальної економічної теорії дадуть змогу так організу­вати процеси відтворення всіх ре­сурсів, щоб неухильно підвищувати суспільний добробут.

На кожному етапі безперерв­ної економічної освіти для кож­ної людини зміст і форма освіт­нього процесу повинні віддзерка­лювати задоволення потреб осо­бистості відповідно до особливос­тей етапу та професії. З цієї точки зору усіх, хто навчається, можна поділити на дві групи: фахівців, для яких економіка є основ ним предметом діяльності (професійні економісти і підприємці, менеджери та інші управлінські кадри) й індивіди, для яких економічна наука є засобом усвідомлення їх економічного становища на виробництві і в суспільстві, удосконалення умов їх життя, підвищення добробуту та все бічного розвитку особистості. Для кожної з цих груп зміст економічної освіти має бути різним.

Початкові економічні знання засвоюються в дошкільному віці через емоційно-естетичне сприй­няття основ домашнього господар­ства та розвиток навичок дбайли­вого ставлення до матеріальних цінностей, природних багатств, сприйняття реальних економіч­них явиш, усвідомлення життєво необхідних потреб, а також озна­йомлення з елементарними відо­мостями про економічні стосун­ки людей. Цей процес відбуваєть­ся під час активної діяльності, ко­ли діти оволодівають умінням бе­режливого ставлення до предме­тів, що їх оточують, і створення умов для їх нормального викори­стання.

Загальна середня освіта дає змо­гу школярам здобути базові еко­номічні знання, оволодіти елеме­нтами економіки, щоб викорис­товувати їх для вирішення жит­тєвих ситуацій. Знання про взає­мозв'язки між компонентами еко­номічних знань і людською дія­льністю потрібні для сприйняття цілісного економічно-предметно-просторового середовища, яке й оточує і є основою здорового способу життя.

Зміст шкільної економічної осві­ти структурується за блочно-модульним принципом навчання і сприяє розвитку економічно! культури та формуванню економічного мислення.

Економічні знання мають від­дзеркалювати нош економічні яви­ща й поняття, формувати вміння і навички економічного аналізу і розрахунків, розвивати творчі здібності учнів. Шкільна еконо­мічна освіта є базою для її пода­льшого розвитку і поглиблення. Економічна освіта педагогіч­них вищих навчальних закладів

де готують майбутніх учителів, повинна мати високий загальний рівень економічної культури і економічних знань, щоб форму­вати в учнів наукове економічне мислення, яке виявляє об'єкти­вну істину — відображає еконо­міку всебічно, цілісно, з ураху­ванням соціальних орієнтирів, на противагу егоїстичній ринковій психології, яку помилково сприймають як економічне мис­лення.

Професійна економічна освіта студентів вищих навчальних за­кладів І - II рівнів акредитації спрямована на опанування спеці­альними фаховими знаннями про економічні закономірності та отри­мання практичних умінь і нави­чок для застосування їх у майбу­тній трудовій діяльності Вона ре­алізується через формування за­гальних уявлень про економіку, її елементи і перетворюючу роль виробничої діяльності, набуто професійних знань щодо наслідків економічної діяльності

Економічна освіта у вищих на­вчальних закладів III — IV рівнів акредитації має за мету підготовку фахівців-економістів із сучасним світоглядом, професійними знан­нями інноваційного характеру, вміннями їх практичного викори­стання при розв'язанні соціально-економічних проблем на базі по­стійної самоосвіти.

Бакалавр - має ґрунтовну со­ціально-гуманітарну, природничонаукову, загальноекономічну та професійну підготовку, а також спеціальні вміння І навички, до­статні для самостійного виконан­ня переважно стереотипних, час­тково діагностичних завдань, ви­конання економічних розрахун­ків, підготовки та опрацювання Інформації, на підставі якого при­ймаються управлінські рішення

Спеціаліст - має цілісні знан­ня про функціонування І розви­ток соціально-економічної систе­ми, її рівнів, прогнозування змін і соціальних наслідків еко­номічних трансформацій, уміння самостійно аналізувати і моделювати типові економічні ситуації в мікро— і макропредметно-просторовому середовищі з орієнтацією на керування останніми, якісно виконувати комплексні економі­чні експертизи, приймати практичні поточні рішення

Магістр —має розвинутий апа­рат наукового дослідження, науково-педагогічні вміння та цілісні знання про функціонування І роз­виток соціально-економічної сис­теми, її рівнів, прогнозування змін І оцінку соціальних наслідків еко­номічних трансформацій, уміння самостійно аналізувати І моделю­вати типові економічні ситуації в мікро— І макропредметно-просторовому середовищі з орієнтацією на керування останніми, якісно виконувати комплексні економі­чні експертизи, приймати прак­тичні поточні рішення

Система безперервної економі­чноїосвіти охоплює післядипломну економічну освіту, метою якої єпідвищення рівня еконо­мічних знань, ознайомлення з но­вітніми досягненнями економіки у всіх сферах людської діяльнос­ті. Базовий зміст післядипломної освіти полягає у формуванні су­часного уявлення про економіку предметно-просторового середо­вища, його склад, функціонуван­ня, стан та перспективи розвит­ку, розумінні понять І законів еко­номіки, відомостей про основні перспективні напрями економіч­них досліджень І господарських трансформацій, знанні правових аспектів економічної діяльності. Основним засобом реалізації змісту освіти є педагогіка співпраці і соціального партнерстві, яка від­бувається в освітянському процесі через безпосередній контакт того, хто навчається, з тим, хто навчає. Соціалізація особистості не може повноцінно відбуватися без спіл­кування з викладачем, що було б рівноцінним відриву навчання від виховання. Всі Інші засоби є по­хідними і допоміжними.


Читайте також:

  1. V. Завдання.
  2. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  3. АГД як галузь економічної науки
  4. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  5. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  6. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  7. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  8. Актуальні проблеми економічної безпеки України.
  9. Актуальні тенденції організації іншомовної освіти в контексті євроінтеграції.
  10. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  11. Аналіз економічної ефективності капітальних вкладень
  12. Аналіз економічної та неекономічної результативності маркетингової діяльності




Переглядів: 846

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Місія, мета та ціннісні орієнтири економічної освіти | Основнії заходи щодо розвитку економічної освіти

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.