Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Чотири базових системи Лайкерта

Таблиця 4

Система 1 Система 2 Система 3 Система 4
Експлуататорсько- авторитарна Доброзичливо-авторитарна Консультативно- демократична Базується на засадах участі в управлінні

Згідно системи 1 керівники мають характеристики автократів, системи 2 - дозволяють підлеглим обмежено брати участь у прий­нятті рішень, системи 3 - використовують двостороннє спілкування і допускають деяку довіру між керівниками і підлеглими, системи 4 - орієнтуються на групові рішення і участь працівників у прийнятті рішень. Четверта система найбільш дієва, базується на максималь­ній децентралізації, дружній і взаємній довірі, двосторонньому і не­традиційному спілкуванні. Вона найбільш орієнтована на людину.

Подальший розвиток стилів керівництва привів науковців до розробки положень системи керівництва через структуру і увагу до підлеглих.

Хоч авторитарний керівник не може бути одночасно демократичним, він все-таки змушений приділяти увагу не тільки роботі, а й людським відносинам. Керівництво через структуру мас на думці таку поведінку, коли керівник планує і організовує діяльність групи і свої відносини з нею. Увага до підлеглих допускає поведінку керівника, яка впливає на потреби більш високого рівня через довіру, повагу, контакти між керівництвом і підлеглими.

Ситуаційна теорія життєвого циклу. Згідно з нею, стилі керівництва залежать від "зрілості" виконавців (тобто від здатності відповідати за свою поведінку), бажання досягнути цілі, а також від освіти, досвіду, обізнаності в розв'язанні конкретних задач. За ідеями Херсі та Бланшара (американські економісти) зрілість є динамічною характеристикою, тобто характеристикою конкретної ситуації.

В залежності від поставленого завдання, окремі особи і групи працівників проявляють різний рівень "зрілості", а керівник повинен міняти свою поведінку в залежності від відносної зрілості осіб чи груп (підлеглих).

На рис. 34 показані чотири стилі лідерства, які відповідають певному рівню зрілості виконавців:

- давати вказівки – S1;

- "передавати" - S2;

- брати участь - S3;

- делегувати - S4.

 

Стиль керівника

                   
   
     
       
 
 
Поведінка, орієнтована на людські відносини
 
   
 
 

 


 

 

Високий ступінь орієнтованості - на завдання, і низький - на відносини

 

 
 

 

 
 

 


Зрілий Зрілість виконавців Незрілий


Читайте також:

  1. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  2. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  3. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  4. IV. Розподіл нервової системи
  5. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  6. IV. Філогенез кровоносної системи
  7. POS-системи
  8. VI. Філогенез нервової системи
  9. Автокореляційна характеристика системи
  10. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  11. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  12. Автоматизовані форми та системи обліку.




Переглядів: 560

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Стилі керівництва | Особливості японської системи керівництва

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.