МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Системний підхід до аналізу наукової діяльностіОснови системного підходу Очевидні ознаки системності – структурованість системи; – взаємозв’язок складових її частин; – підкореність організацій всієї системи певній цілі.
Декомпозиція – це поділ системи на частини з метою зробити зручнішими певні операції з цією метою. Елемент – деякий об’єкт, що має ряд важливих властивостей, але внутрішня будова якого безвідносна до мети дослідження. Структура – це множина частин або форм (елементів), які знаходяться у взаємодії та специфічному порядку, необхідному для реалізації функцій. Структура системи – це стійка упорядкованість у просторі і в часі її елементів і зв’язків. Властивістю структури є можливість існування протягом певного часу за допомогою зв’язуючого пристосування для збереження елементів та їх відношень приблизно в одному й тому ж порядку, реагуючи при цьому на дії середовища. У залежності від характеру організації в системі елементів і їхніх зв’язків можна виділити основні типи структур: мережну, кістякову, ієрархічну. Отже, структура є стійкими взаємними зв’язками між елементами системи, які забезпечують її цілісність. Зв'язок - це важливий з точки зору розгляду системи обмін речовиною. Енергією, інформацією між елементами та зовнішнім середовищем і елементами системи. Функції системи реалізуються через потоки енергії, людей, матеріальні та інформаційні. Структуру можна розглядати також як множину обмежень на потоки в просторі та часі. Елемент системи може входити до її складу, може бути переміщений в системі з одного місця на інше, може бути виключений з неї. Одним із понять, що має зв’язок з системним аналізом, є поняття «системотехніка». Системотехніка описує правила поведінки інженера, що конструює складні системи. Стан системи – це зафіксовані значення характеристик системи, важливі для цілей дослідження. Процес – це набір станів системи, що відповідає впорядкованій неперервній або дискретній зміні деякого параметра, що визначає характеристики чи властивості системи. Тема розглядається в структурі категорій:
Суть системного підходу, який є методологією вирішення складних проблем, реалізується в три великі етапи: 1) систематизація (цілей задач, моделей, методів і т. ін.) – проведення класифікації та упорядкування підзадач (декомпозиції-композиції); 2) формалізація – використання формалізованого поняття “система” (<вхід> – <перетворення> – <вихід>) і проведення математичних та комп'ютерних експериментів; 3) цілеорієнтація – застосування методології цілеорієнтування системи (<цілі>↔<засоби>), що деталізується в більш конкретну структуру (<цілі> ↔ <задачі моделі> ↔ <методи алгоритми> ↔ <завдання технічні засоби>).
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|