МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Ефект від виходу інноваційних технологій на зовнішній ринок
Результати інноваційної діяльності фірми на внутрішньому і зовнішньому ринках можуть бути представлені у вигляді передавання науково-технічних знань і досвіду, нових технологій або нових послуг. Передавання технологій можна здійснювати як в границях однієї країни, так і на міжнародному рівні. Для авторитету фірми та її персоналу важливий вихід на зовнішній ліцензований ринок. Ліцензійна торгівля з’явилася порівняно недавно і є основною формою міжнародної торгівлі інноваціями. Вона включає угоди з ноу-хау, патентами на винаходи й іншими результатами інтелектуальної діяльності. Швидкий розвиток ліцензійних операцій визначається їх високою прибутковістю і тим, що ці операції менш ризиковані у порівнянні з безпосереднім інвестуванням. Політику в галузі ліцензування розробляє керівництво фірми. Посередниками в торгівлі патентами і ліцензіями є ліцензійні або патентні агенти (брокери). Їх послугами користуються індивідуальні патентовласники, дрібні і середні фірми, які не займаються у великих масштабах науково-дослідницькою діяльністю. У міжнародній торгівлі широко застосовують ліцензійні угоди, які передбачають комплексне передавання одного або кількох патентів і пов’язаних із ними ноу-хау. Цими угодами передбачено також інжинірингові послуги з організації ліцензійного виробництва, постачання обладнання тощо. Типові ліцензійні угоди розробляють різні організації (комісії ООН, галузеві асоціації промислових фірм тощо). В якості відшкодовування за використання предмета угоди ліцензіат платить певну винагороду, розміри якої визначають на основі фактичного економічного результату використання ліцензії (періодичні відсотки, участь у прибутку). Періодичні відсоткові або поточні відношення (роялті) встановлюють у вигляді певних фіксованих ставок, їх виплачують ліцензіатом через визначені проміжки часу (щорічно, щоквартально, щомісячно або до певної дати). У ліцензійній угоді можна обумовлювати мінімальну суму винагороди, яка в будь-якому випадку (успішної й неуспішної діяльності) повинна бути виплачена ліцензіатом. Твердо фіксовану в угоді суму ліцензійної винагороди називають паушальним платежем. Його встановлюють у випадках: · передавання ліцензії разом із постачанням обладнання (ця угода носить разовий характер, що вимагає разового визначення її вартості); · продажу ліцензії на базі секрету виробництва (як гарантія від збитків у разі розголошення секрету); · труднощів переведення прибутків із країни ліцензіата. Паушальний платіж можна проводити в разовому порядку на виплату, наприклад, 50% – після підписання угоди; 40% – після постачання обладнання й передавання технічної документації; 10% – після пуску обладнання.
Інноваційна технологія є специфічним товаром світового ринку і її розглядають з урахуванням: · споживчої вартості; · праці зі створення; · процесу споживання технологічних знань. На використання технології впливають темпи її старіння і швидкість розповсюдження, що зумовлює втрату додаткових доходів ліцензіата. Виходячи з викладеного, формують ціну на ліцензію. Особливості її в наступному: · ціна не визначає затрати праці на створення технології; · граничною ціною ліцензії є частина додаткового прибутку, отриманого всіма ліцензіатами; · ціна ліцензії є монопольною; · ціна складається зі щорічних відрахувань від доходу ліцензіата протягом періоду дії угоди, тобто із роялті. Найбільш розповсюджений розрахунок роялті у відсотках від вартості продажів ліцензійної продукції:
,
де R – річна сума роялті; S – вартість чистих продажів. Одним із важливих показників якості науково-технічних розроблень є їх експортна конкурентоспроможність (Ек), яку визначають за формулою
,
де Nп.з – кількість заявок на патенти, поданих за кордоном; Nп.в – кількість заявок на патенти, поданих в середині країни. Якщо кількість закордонних заявок національних фірм значно перевищує кількість заявок, поданих в середині країни, то це свідчить про відставання рівня науково-технічних рішень у даній країні. Це виключає закордонне патентування частини національних винаходів.
Читайте також:
|
||||||||
|