Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Ефект від виходу інноваційних технологій на зовнішній ринок

 

Результати інноваційної діяльності фірми на внутрішньому і зовнішньому ринках можуть бути представлені у вигляді передавання науково-технічних знань і досвіду, нових технологій або нових послуг. Передавання технологій можна здійснювати як в границях однієї країни, так і на міжнародному рівні. Для авторитету фірми та її персоналу важливий вихід на зовнішній ліцензований ринок.

Ліцензійна торгівля з’явилася порівняно недавно і є основною формою міжнародної торгівлі інноваціями. Вона включає угоди з ноу-хау, патентами на винаходи й іншими результатами інтелектуальної діяльності. Швидкий розвиток ліцензійних операцій визначається їх високою прибутковістю і тим, що ці операції менш ризиковані у порівнянні з безпосереднім інвестуванням.

Політику в галузі ліцензування розробляє керівництво фірми. Посередниками в торгівлі патентами і ліцензіями є ліцензійні або патентні агенти (брокери). Їх послугами користуються індивідуальні патентовласники, дрібні і середні фірми, які не займаються у великих масштабах науково-дослідницькою діяльністю.

У міжнародній торгівлі широко застосовують ліцензійні угоди, які передбачають комплексне передавання одного або кількох патентів і пов’язаних із ними ноу-хау. Цими угодами передбачено також інжинірингові послуги з організації ліцензійного виробництва, постачання обладнання тощо.

Типові ліцензійні угоди розробляють різні організації (комісії ООН, галузеві асоціації промислових фірм тощо).

В якості відшкодовування за використання предмета угоди ліцензіат платить певну винагороду, розміри якої визначають на основі фактичного економічного результату використання ліцензії (періодичні відсотки, участь у прибутку).

Періодичні відсоткові або поточні відношення (роялті) встановлюють у вигляді певних фіксованих ставок, їх виплачують ліцензіатом через визначені проміжки часу (щорічно, щоквартально, щомісячно або до певної дати).

У ліцензійній угоді можна обумовлювати мінімальну суму винагороди, яка в будь-якому випадку (успішної й неуспішної діяльності) повинна бути виплачена ліцензіатом. Твердо фіксовану в угоді суму ліцензійної винагороди називають паушальним платежем. Його встановлюють у випадках:

· передавання ліцензії разом із постачанням обладнання (ця угода носить разовий характер, що вимагає разового визначення її вартості);

· продажу ліцензії на базі секрету виробництва (як гарантія від збитків у разі розголошення секрету);

· труднощів переведення прибутків із країни ліцензіата.

Паушальний платіж можна проводити в разовому порядку на виплату, наприклад, 50% – після підписання угоди; 40% – після постачання обладнання й передавання технічної документації; 10% – після пуску обладнання.

 

Інноваційна технологія є специфічним товаром світового ринку і її розглядають з урахуванням:

· споживчої вартості;

· праці зі створення;

· процесу споживання технологічних знань.

На використання технології впливають темпи її старіння і швидкість розповсюдження, що зумовлює втрату додаткових доходів ліцензіата.

Виходячи з викладеного, формують ціну на ліцензію. Особливості її в наступному:

· ціна не визначає затрати праці на створення технології;

· граничною ціною ліцензії є частина додаткового прибутку, отриманого всіма ліцензіатами;

· ціна ліцензії є монопольною;

· ціна складається зі щорічних відрахувань від доходу ліцензіата протягом періоду дії угоди, тобто із роялті.

Найбільш розповсюджений розрахунок роялті у відсотках від вартості продажів ліцензійної продукції:

 

,

 

де R – річна сума роялті; S – вартість чистих продажів.

Одним із важливих показників якості науково-технічних розроблень є їх експортна конкурентоспроможність (Ек), яку визначають за формулою

 

,

 

де Nп.з – кількість заявок на патенти, поданих за кордоном; Nп.в – кількість заявок на патенти, поданих в середині країни.

Якщо кількість закордонних заявок національних фірм значно перевищує кількість заявок, поданих в середині країни, то це свідчить про відставання рівня науково-технічних рішень у даній країні. Це виключає закордонне патентування частини національних винаходів.

 


Читайте також:

  1. IV. Проблема антропогенних змін клімату або «парниковий ефект».
  2. Аміноглікозиди (стрептоміцину сульфат, гентаміцину сульфат). Механізм і спектр протимікробної дії, застосування, побічні ефекти.
  3. Аналіз економічної ефективності капітальних вкладень
  4. Аналіз ефективності використання каналів розподілу
  5. Аналіз ефективності використання оборотних активів
  6. Аналіз ефективності використання основних засобів.
  7. Аналіз ефективності діяльності працівників банку
  8. Аналіз ефективності інвестиційних проектів
  9. Аналіз ефективності кредитних операцій
  10. Аналіз ефективності системи антиризикованих заходів
  11. Аналіз ефективності формування та використання банківських ресурсів
  12. Аналіз забезпеченості підприємства матеріальними ресурсами й ефективності їх ви­користання.




Переглядів: 879

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Супутній екологічний або соціальний ефект (у грошовому виразі) від упровадження нового товару визначають за формулою | Мета і завдання проведення практичних і семінарських занять

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.