МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ЛЕКЦІЯ №5Класифікація систем Ознаки, що притаманні будь-якій системі: - В кожній системі наявні сталі зв’язки між її елементами, що утримують її, як єдине ціле та дають можливість виконувати свої функції. - Зв’язки системи з її частинами сильніші за зв’язки системи або її елементів з іншими системами, тому система, взаємодіюча з середовищем виступає, як єдине ціле. - Система, як єдине ціле володіє певними якостями не притаманними окремим її елементам. - Системи не є незмінними чи вічними. Синергетика, як міждисциплінарна галузь дослідження (Пригожин, Хаккен) – досліджує системи, що здатні до самореалізації.
Ситеми: - стан стабільності - стан нестабільності
шляхи розвитку
С. стабільності с. нестабільності с. стабільності (точка біфуркації)
Зовнішній вплив
Віденська система:
Кримська війна (шлях урівноваження системи) франко-прусська війна
1814р. 1853р. 1870-1881 Точка біфуркації
Висновки: Характеристики будь-якої системи можна узагальнити за наступними ознаками: - система повинна мати структуру – тобто елементи та співвідношення між ними - система повинна характеризуватись певною поведінкою - системи повинні мати певні внутрішні закономірності, які базуються на тому, що їх елементи перебувають як у функціональних так і у структурних взаємовідносинах між собою. 1. Системність онтологічна – системність самого об’єкту дослідження. 2. системність гносеологічна (або пізнавальна) – системність наших уявлень відносно об’єкту досліджень. è два підходи: 1. дескриптивний(описовий) підхід до визначення системи: - системність властива дійсності - світ являє собою сукупність систем - характер функціонування системи пояснюється її структурою, елементами та зв’язками між ними Це дає підставу визначити схему системного аналіз у: 1. виділення елементів, що мають певну просторово-часову визначеність 2. визначення зв’язків між елементами 3. визначення системоутворюючих властивостей, зв’язків та відносин 4. визначення структур, тобто законів композиції 5. аналіз функцій системи (функція системи - реакція на вплив зовнішнього середовища, спрямована на збереження внутрішнього стану системи) Ялтинсько-потсдамська система (1945-1991) Звязки між елементами:
СРСР США
2. Конструктивний підхід носить зворотній характер – у ньому за заданою функцією конструюється відповідна структура. Система, як аналітична конструкція, повинна відповідати цілям конструювання і побудова системи здійснюється наступним сином: 1. формулюються мета, яку повинна досягти система 2. визначається функція або функції, що забезпечують досягнення мети 3. створюється структура, що забезпечує виконання функцій. Гносеологічна системність, аспекти: 1. системний підхід 2. загальна теорія систем 3. спеціальні системні теорії 4. системний метод 5. системний аналіз 6. системне проектування 7. системотехніка
Читайте також:
|
||||||||
|