Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Лекція 10. АСДУ ІЗ ІНДУКТИВНИМ КАНАЛОМ ЗВ’ЯЗКУ

 

Недоліків СКР значною мірою позбавлені АСДУ, які мають у своїй структурі засоби мовного зв’язку між диспетчерським персоналом ЦДП і водіями ТЗ.

В АСДУ із індуктивним каналом зв’язку (АСДУ-Е) кожний ТЗ обладнано пристроєм транспортного засобу (ПТЗ), який призначений для автоматичної передачі кодованої інформації з ТЗ до КП, а також для забезпечення обміну мовною інформацією між водієм ТЗ та маршрутним диспетчером (рис. 10.1.). Прийом і передачу інформації ПТЗ здійснює через рамкову антену, закріплену під кузовом ТЗ. Сеанс зв’язку відбувається, коли ТЗ знаходиться над індуктивним контуром зв’язку (ІКЗ), підключеним до пристрою контрольного пункту (ПКП). ІКЗ являє собою рамкову антену розміром 7х3 м, укладену під дорожнє покриття для контролю руху тролейбусів, та 10 х 1 м, укладену між рейками трамвайного шляху, для контролю руху трамваїв.

Рис. 10.1. – Структурна схема АСДУ-Е.

 

Кодоване повідомлення, яке переказує ПТЗ у послідовному завадозахищеному двійковому коді, складається із стартового імпульсу та трьох інформаційних байтів. Після кожного байту переказується біт контролю.

Перший байт містить ознаку виклика диспетчера на мовний зв’язок, вид транспорту, номер зміни, наповнення салону, а другий та третій байти – номер ТЗ. Пристрій спряження з периферійним обладнанням (ПСПО) здійснює циклічне опитування ПКП, приймання інформації, її попередню обробку, передачу мовної інформації на пульт диспетчера (ПД) до пристрою диспетчерського зв’язку (ПДЗ), а кодованої – до управляючого обчислювального комплексу (УОК). Для надійного зчитування інформації ТЗ повинен знаходитись на зупинці над ІКЗ не менше тривалості циклу опитування ПКП, що складає 12 – 15 с. Довжина ліній зв’язку між ПКП та ЦДП повинна бути не більша за 15 км.

УОК зрівнює плановий час прибуття ТЗ на кожний КП з фактичним і формує у відповідності з результатом зрівнювання вихідні сигнали. Якщо відхилення прибуття ТЗ на КП не перевищує припустимої величини, то УОК фіксує виконання заданого розкладу руху. У протилежному випадку, реєструється порушення розкладу і на відеотерміналі (ВТ) диспетчера відбивається відповідна інформація.

Для виклику водія ТЗ на мовний зв’язок диспетчер набирає на клавіатурі ВТ необхідний формат даних з вказівкою конкретного водія і вводить їх до УОК, який визначає найближчий КП, на якому можливе встановлення телефонного зв’язку. В момент прибуття потрібного ТЗ на цей КП УОК підключає ПДЗ до лінії зв’язку з потрібним КП і видає на екран ВТ інформацію про те, що з потрібним водієм встановлено зв’язок. Перехід до початкового стану УОК здійснює по команді диспетчера, наданої з клавіатури ВТ.

У розпорядженні диспетчера є також пристрій гучномовного зв’язку, призначений для зв’язку з диспетчерами комунальних служб міста та радіостанція для двобічного радіозв’язку з абонентськими радіостанціями на машинах аварійної служби.

Добовий цикл роботи АСДУ-Е складається із послідовного виконання операцій початкового запуску, денної роботи, вечірнього закінчення, а також при потребі – післяаварійного відновлення. Для функціонування в кожному режимі АСДУ-Е має відповідне програмне забезпечення.

Програма початкового запуску встановлює усі технічні засоби АСДУ-Е у початковий стан, видає повідомлення про введення системного часу, визначає інтервал роботи таймера, вводить дані про фактичний стан ресурсів транспортних підприємств, розраховує розклади руху на поточну добу. Дана програма виконується один раз до початку виходу маршрутного транспорту на лінії.

Програма денної роботи забезпечує контроль виконання розкладів руху, виявлення порушень розкладів та формування управляючих дій, накопичення статистичних даних, керування комутацією ліній зв’язку, контроль за роботою комплексу технічних та програмних засобів системи.

Після закінчення роботи транспорту на лінії УОК переводиться у режим вечірнього закінчення, в якому він обробляє статистичну інформацію, накопичену за добовий цикл роботи транспорту, і виводить її у пристрій друку.

Якщо в роботі технічних або програмних засобів АСДУ-Е виникають відмови, то після їх усунення спочатку виконується програма післяаварійного відновлення, а по її завершенні викликається програма потрібного режиму роботи.

Найбільш суттєвими недоліками АСДУ-Е з є великі витрати на монтаж обладнання КП та ліній зв’язку, низька надійність ІКЗ, високий рівень завад зв’язку, можливість встановлення зв’язку між РО та ЦДП лише на КП, що ускладнює процес управління рухом та знижує його ефективність.

 

 

Контрольні запитання:

 

1. Який принцип дії індуктивного каналу зв’язку з транспортним засобом?

2. Що являє собою ІКЗ?

3. З яких операцій складається добовий цикл роботи АСДУ?

 

 


Читайте також:

  1. Вид заняття: лекція
  2. Вид заняття: лекція
  3. Вид заняття: лекція
  4. Вид заняття: лекція
  5. Вид заняття: лекція
  6. Встановлення зв’язку нещасного випадку з виробництвом.
  7. Встановлення іншої тривалості відпусток в зв’язку з навчанням.
  8. Вступна лекція
  9. Вступна лекція 1. Методологічні аспекти технічного регулювання у
  10. Дефект маси та енергія зв’язку ядра. Ядерні сили
  11. Деякі гіпотези щодо механізму замикання тимчасового зв’язку.
  12. До комунікаційних споруд відносяться системи тепло -, водо -, електро - забезпечення, лінії зв’язку, очисні споруди. Вони можуть бути підземні, наземні та повітряні.




Переглядів: 613

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція 9. СИСТЕМА КОНТРОЛЮ РУХУ | Лекція 11. АСДУ ІЗ ЗВ’ЯЗКОМ ПО РАДІОКАНАЛУ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.