Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Лекція 7.

Мета лекції: ознайомити з особливостями формування внутрішніх цін на продукцію основних та допоміжних підрозділів і методами їх встановлення.

Основні питання лекції:

 

7.1. Поняття внутрішньої ціни. Особливості їх формування в підрозділах основного й допоміжного виробництва.

7.2. Методи встановлення внутрішніх цін, їх характеристика та особливості використання.

Рекомендована література: [6, с. 45-58],.[7, с. 7], [8, с. 403-412], [9, с. 120-121], [20, с. 45-50], [17, с.53-59]

7.1. Поняття внутрішньої ціни. Особливості їх формування в підрозділах основного й допоміжного виробництва.

 

Внутрішня ціна в умовах децентралізованої організації виробництва формується тоді, коли різноманітні підрозділи часто обмінюються між собою товарами та послугами, тобто відносно автономні центри відповідальності здійснюють взаємні закупки й продажі.

 

 

Склад витрат, що плануються підрозділу, залежить від специфіки його діяльності і місця у структурі підприємства.

 

 

План витрат у складі показників кошторису (собівартості продукції) іпланових калькуляціях виробів розробляється на основі виробничої програми підрозділу і норм використання ресурсів. Загальна схема цієї процедури показана на рис. 2.13, 2.14.


 

 

 

 

 

 

 


Рис. 2.13 - Загальна схема складання плану витрат підрозділу підприємства (цеху)

 

 


Рис. 2.14 - Метод формування внутрішніх витрат


 

Вартість продукції і послуг допоміжних і обслуговуючих підрозділів завжди входить до собівартості продукції основних підрозділів

 

Планування витрат, як і їх фактичне формування, розпочинається знизу вверх – з місць витрат і центрів відповідальності

 

Цей процес закінчується складанням загального кошторису підприємства і визначенням собівартості продукції, що показано на рис. 2.15.

 

 

 

 

 


Рис. 2.15 - Спрощена схема формування витрат підприємства (підрозділів)

 

7.2. Методи встановлення внутрішніх цін, їх характеристика й особливості використання

Ціна передачі (внутрішня ціна) виражає або продажну ціну, що віднесена на кредит (Кт) підрозділу, який продає, або вартість придбання, що віднесена на дебет (Дт) підрозділу, який купує, у процесі внутрішньофірмової (внутрішньовиробничої) передачі готового виду виробу або послуги.


Ціна внутрішньофірмової передачіповинна призначатися з таким розрахунком, щоб за її допомогою можна було визначати реалістичний і чіткий показник прибутку для кожного підрозділу.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Рис. 2.16 - Вимоги до встановлення внутрішніх цін (цін передачі)

 

Внутрішня ціна повинна бути реалістичною і сприяти підвищенню ефективності функціонування не тільки підприємства в цілому, але й його структурних підрозділів, а тому повинна відповідати вимогам, наведеним на рис 2.16. Методи її встановлення представлені на рис. 2.17.


 

 

 

 

 

 


Рис. 2.17 - Методи встановлення цін передачі

 

У практиці внутрішньофірмових відносин внутрішні ціни формуються на рівні ринкових відносин, на договірній основі й на основі витрат виробництва.

   
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Таким чином, внутрішні ціни дають змогу приймати обґрунтовані управлінські рішення, базуються на конкурентній ринковій інформації про витрати та прибуток і стимулюють ефективну діяльність підрозділів і підприємства взагалі

 

Запитання для самоконтролю

 

1. У чому полягає різниця точок зору споживача і підприємства на поняття ціни?

2. Що являють собою центри витрат та центри відповідальності, які їх види виділяють?

3. Яким умовам повинні відповідати внутрішні ціни?

4. Охарактеризуйте методи встановлення ціни передачі.

5. У чому полягає різниця методів встановлення ціни передачі на основі “кошторисна собівартість плюс надбавка на прибуток” і “фактична собівартість плюс надбавка на прибуток”?

6. Коли має рацію використання ціноутворення на базі собівартості?

7. Який метод ціноутворення є найбільш поширеним у вітчизняній і зарубіжній практиці господарювання?

8. За якими напрямками здійснюється облік витрат структурного підрозділу підприємства?

9. Що передбачає контроль витрат за місцем їх виникнення, центрами витрат, центрами відповідальності?

10. Які можуть бути об’єкти калькулювання ціни залежно від технології виробництва і особливостей продукції?

 

Основні терміни і поняття теми 4:

ціна, границі реального проявлення ціни, собівартість, кошторис витрат, центр витрат, місце виникнення витрат, центр відповідальності, ціна передачі, методи встановлення внутрішніх цін.

 

 


Читайте також:

  1. Вид заняття: лекція
  2. Вид заняття: лекція
  3. Вид заняття: лекція
  4. Вид заняття: лекція
  5. Вид заняття: лекція
  6. Вступна лекція
  7. Вступна лекція 1. Методологічні аспекти технічного регулювання у
  8. Клітинна селекція рослин.
  9. Колекція фонограм з голосами осіб, які анонімно повідомляли про загрозу вибуху
  10. ЛЕКЦІЯ (4): Мануфактурний період світової економіки
  11. Лекція - Геополітика держави на міжнародній арені
  12. Лекція 02.04.2013




Переглядів: 446

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Мета лекції: ознайомлення з поняттям внутрішніх цін та методами їх встановлення, надання уявлення про них як про інструмент регулювання економічних відносин в межах підприємства. | Лекція 8.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.