МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Стереотипні уявлення про якості чоловіків і жінок
3. Стереотипи, які закріплюють сімейні та професійні ролі відповідно до статі. Головними соціальними ролями жінок вважають сімейні (мати, господиня), чоловіків — професійні (керівник, шеф). Чоловіків оцінюють за професійними успіхами, соціальним статусом, а жінок — за господарськими вміннями, наявністю сім'ї та дітей. 4. Стереотипи, пов'язані з привабливістю, критеріями оцінки зовнішності чоловіка та жінки. Наприклад, він — суцільна сила м'язів, вона струнка і тендітна. Маскулінність і фемінність є нормативними уявленнями про соматичні, психічні та поведінкові особливості жінок і чоловіків. Попри те що гендерні стереотипи змінюються, вони є найкон-сервативнішими у масовій та індивідуальній свідомості. Отже, гендерні стереотипи є важливим соціально-психологічним механізмом передачі знань про те, якими повинні бути чоловіки та жінки. Зміст стереотипів у конкретному суспільстві певною мірою відображає його гендерну культуру. Гендерні стереотипи виконують такі функції: — регулятивну. Полягає у спрямуванні індивідів на освоєння певних видів занять, професій, посад тощо. Наприклад: «Справжній чоловік нічого не боїться», «Тільки справжні чоловіки підкоряють небо», «Щастя жінки без сім'ї є неповним» тощо; — пояснювальну. Виявляється у формулюванні коментарів, рекомендацій щодо поведінки статей. Наприклад, «Чоловіки мають стригтися коротко»; — ретрансляційну. Полягає в тому, що певні гендерні стереотипи нав'язують або нейтралізують відповідні соціальні інститути, література, мистецтво, засоби масової інформації, особливо реклама; — виправдовуючу. Гендерні стереотипи мотивують, виправдовують некоректну, неадекватну поведінку за певних обставин. Гендерні стереотипи допомагають ідентифікації з певними статевими ролями, засвоєнню гендерної ролі у дитячі роки. Вони є своєрідною вказівкою на призначення статей у суспільстві, органічною складовою нормативів статеворольових очікувань (гендерних стандартів). Диференціацію в суспільстві стандартів поведінки чоловіків і жінок засвідчили результати досліджень статевотипізованих очікувань у 110 країнах. Відтворення експерименту через 30 років відобразило поширеність двох груп гендерних стереотипів: жіночі — турботливість, слухняність, відповідальність; чоловічі — прагнення до успіху, впевненість у собі (див. табл. 1.4). Таблиця 1.4 Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||
|