Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






За характером несприятливого впливу на організм людини ці чинники прийнято називати шкідливими або небезпечними.

До шкідливих відносяться такі чинники, дія яких у відповідних умовах може спричинити захворювання або зниження працездатності.

До небезпечних відносяться такі чинники, дія яких у відповідних умовах призводить до травматичного ушкодження тканин чи органів організму або порушення його функцій. Ушкодження організму людини може відбутися безпосередньо від механічного, електричного, теплового чи іншого чинників або ж внаслідок дистанційного впливу світлової. теплової чи іншої дії.

Джерелами (носіями) небезпеки є :

- природні процеси та явища;

- елементи техногенного середовища;

- людські дії, що криють у собі загрозу небезпеки.

 

З метою аналізу, узагальнення та розробки заходів щодо запобігання негативним наслідкам існує необхідність класифікації небезпек, джерел, що породжують їх, та тих чинників, які безпосередньо призводять до негативного впливу на людину.

Залежно від конкретних потреб існують різні системи класифікаціїза джерелом походження, локалізацією, наслідками, збитками, сферою прояву, структурою, характером впливу на людину тощо.

 

Найбільш вдалою класифікацією небезпек життєдіяльності людства за джерелами походження є така, згідно з якою всі небезпеки поділяються на чотири групи: природні, техногенні, соціально-політичні та комбіновані.

 

Матеріальними носіями небезпечних та шкідливих чинників можуть бути об'єкти, в яких людина працює, або предмети, знаряддя і продукти праці, технологічні процеси, природно - кліматичне середовище, флора, фауна, люди.

 

Небезпеку зберігають всі системи, що мають енергію, хімічно чи біологічно активні компоненти, а також характеристики, що не відповідають умовам життєдіяльності людини.

Є всі підстави стверджувати, що будь-яка діяльність людини є потенційно небезпечною.

• Потенційна небезпека - це така небезпека, що має прихований, неявний характер і проявляється в умовах, які важко передбачити. Прихована (потенційна) небезпека може реалізуватися в формі захворювань або ж травм, які можуть відбутися в будь-якій сфері предметної діяльності: виробничій, воєнній, спортивній та ін.

За характером та природою впливу всі небезпечні та шкідливі фактори поділяються на чотири групи: фізичні, хімічні, біологічні та психофізіологічні.

 

За походженням небезпеки бувають: природні; техногенні; соціально-політичні та комбіновані.

Така класифікація майже збігається з класифікацією надзвичайних ситуацій, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України 15.07.98 року №1099, згідно з якою надзвичайні ситуації на території України поділяються на:

- НС техногенного;

- НС природного;

- НС соціально-політичного;

- НС воєнного характеру.

 

По сфері прояву небезпеки бувають:

побутові; дорожньо – транспортні; виробничі; спортивні та ін.

Умови при яких небезпека може реалізуватися в подію називають небезпечною ситуацією.

Окрім небезпечних ситуацій існують екстремальні ситуації.


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  3. V Такі негативні особистісні утворення, як самовпевненість і нерозвиненість автономії та ініціативи, обумовлюють неадаптивне старіння людини.
  4. А. Це наявність в однієї людини кількох ліній клітин з різним набором хромосом.
  5. АДАПТАЦІЯ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ ТА ФУНКЦІОНАЛЬНИХ СИСТЕМ ОРГАНІЗМУ ДО ФІЗИЧНИХ НАВАНТАЖЕНЬ
  6. Адаптація організму до змін чинників зовнішнього середовища
  7. Адаптація організму до зовнішніх факторів середовища.
  8. Адаптація функціональних систем організму спортсменів
  9. АДАПТИВНІ РЕАКЦІЇ МІКРООРГАНІЗМІВ НА СТРЕСОВІ ДІЇ.
  10. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.
  11. Аденогіпофіз, його гормони, механізм впливу
  12. Аденогіпофіз, його гормони, механізм впливу, прояви гіпер- та гіпофункцій.




Переглядів: 1029

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Класифікація джерел небезпеки, небезпечних та шкідливих факторів | Основні причини і наслідки небезпек.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.