МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Тема: ринок: суть, функції та умови формування
...Економічна свобода набагато ілюзорні- ша, ніж це видається на перший погляд. Кожен має право чинити на ринку так, як йому заманеться. Однак якщо хто-не- будь визнає за краще робити те, що ринок не схвалює, ціною індивідуальної свободи виявляється економічне розорення. Р. Хейлбронер .
Мета: · засвоїти, поглибити та систематизувати знання по темі; · розвивати, використовувати та набувати в прикладному плані набуті знання по темі; · сприяти формуванню знань та виробленню практичних навичок по темі. План лекції 1. Інституціональні основи ринкової економіки. Домінування приватних інтересів. Ринкові відносини, їх суб’єкти і об’єкти. Визначення ринку: альтернативні теорії. Сутність ринку. 2. Попит і пропозиція. Ринкова рівновага. 3. Функції ринку. Умови його формування і розвитку. 4. Конкуренція, її суть, функції та форми. 5. Конкуренція і моделі ринків. Час: 2 год. Вид заняття : лекція Тип заняття: засвоєння нових знань Місце проведення: аудиторія Матеріально-технічне забезпечення: підручник, наочний посібник, методична розробка. Джерела інформації:(1) с. 189 – 211.
Основні категорії і поняття:ринок, конкуренція, попит, пропозиція, ринкова рівновага, ціна, ринкова кон'юнктура. Студенти повинні знати: - основні поняття теми; - суб’єкти, об’єкти, функції ринку; - поняття ринкової кон’юнктури, - ринковий механізм та його дію; - форми конкуренції. Студенти повинні уміти: - аналізувати економічні факти; - пояснювати взаємозв’язок між економічними фактами; - розрізняти термінологію предмету; - використовувати інструменти економічних досліджень на практиці. Домашнє завдання: В.Д . Базилевич/ Економічна теорія /Політекономія с. 189 – 211, 1.підготуватись до опитування за питаннями на с.211., 2.дати письмово визначення термінам навчального тренінга на с. 211.
І. Ринок є складною соціально-економічною структурою, що відображує наявні відносини. Він є економічною категорією, що є однією з центральних в економічній теорії. Проте немає єдиної позиції щодо його універсального визначення. Приводиться безліч визначень цієї категорії, що виражають ті чи інші сторони ринкових відносин. Тлумачення може відбуватись на двох рівнях: науковому і побутовому. Ринок – система товарно-грошових відносин, що виникають між покупцем і продавцем з приводу купівлі–продажу товарів. Ринок – це обмін, сукупність купівлі–продажу, яка відбиває збалансування попиту і пропозиції, що здійснюється у відповідності з економічними законами товарного виробництва і обігу. Він є складним утворенням, що являє собою сферу обміну, сукупність процесів купівлі–продажу, які здійснюють збалансування попиту і пропозиції за рахунок цін, а з іншого боку забезпечує зв’язок між виробництвом і споживанням, безперервність процесу відтворення його цілісності. Ринок– суспільна форма організації і функціонування економіки, за якою забезпечується взаємодія виробництва і споживання через посередницькі інститути, що регулюють більшість виробників і споживачів, їх прямий і зворотній вплив. Те, що ринок включає не тільки відносини з купівлі–продажу, але й соціально-економічні (власність, виробництво, розподіл, споживання тощо), а також організаційно-економічні відносини (конкретні форми організації ринку), дає підстави розглядати ринок у економічні системі як підсистему. Читайте також:
|
||||||||
|