Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






С ускладненням соціального життя дуально-родовий шлюб переростає в дуально-фратріальний (фратрія – сукупність родів).

Ознаки роду: екзогамія, спільне господарство, спільна власність, походження по матері (при народженні дитина переходила до роду матері, слово “батько” означало тотем, вожак, виховували дитину дорослі жінки та чоловіки роду). З переходом від стадного періоду до родового призвело до зростання населення Землі в 10 разів.

Розділ продуктивних сил в період так званої неолітичної революції – виникнення землеробства й вирощування худоби, призвело до підсилення чоловічої праці, що викликало розпад материнського роду, рід перейшов від матріархального до патріархального (близько 4 тис. до н.е.).

Наслідком переходу від материнського роду до батьківського став розпад дуально-родової системи шлюбу та перехід від групового до індивідуального шлюбу. Парна родина стає вперше в історії соціально-економічним союзом, на перший план виходять інтереси накопичення індивідуального багатства.

Чоловік міг мати декілька дружин, жінка могла мати декілька чоловіків – домова община, в якій головував старший чоловік (кількість осіб домової общини – 200-300 чоловік, основна особливість наявність общинної та індивідуальної власності). Протиріччя поділу власності між малою родиною і домовою общиною призвело до розпаду патріархальної родини і появі моногамної родини (єдиний шлюб).

Історики вважають, що саме поява індивідуальної (часної) власності сприяла виникненню моногамної родини. Окрім того, значну роль відіграв психологічний фактор розвитку людської особистості (поява індивідуального полового кохання, поява нових моральних норм і цінностей відносин пар, кохання стає предметом поезії та літератури, кохання – індивідуальне статеве почуття).

Отже, слід розрізняти поняття спорідненість – генетичні узи та ті, що виникають внаслідок шлюбу; сім’я – група, поріднених між собою людей, пов’язаних спільною відповідальністю за виховання дітей; шлюб – це союз між двома людьми, які живуть разом у сексуальному зв’язку, що схвалюється суспільством.

Основні риси сімейного способу життя в традиційному суспільстві (рабовласницьке суспільство):

Найбільш поширеною формою сім’ї була селянська сім’я, чиє життя було нерозривно пов’язане з землею. Земля була не тільки загальним базисом виробництва, але й основою, на якій трималося все життя сім’ї. Сім’я була засобом передачі земельних ресурсів від покоління до покоління.

Сім’я” та “економіка” були нероздільними поняттями, виробничі відносини існували у формі сімейних стосунків. Відповідно, в такій системі життєдіяльності соціальні ролі чоловіків та жінок були строго диференційованими і взаємно доповнювали одна одну. Діти, відповідно до існуючих соціокультурних норм, розглядалися як утриманці, і як працівники. Дорослі члени сім’ї також залежали від своїх дітей, оскільки потребували їх економічної підтримки у похилому віці.


Читайте також:

  1. Cплата єдиного соціального внеску - 2013
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. Злочини проти життя та здоров'я особи
  4. II. Поняття соціального процесу.
  5. V здатність до встановлення та підтримки гарних особистих стосунків і веденню етичного способу життя.
  6. А. 5-7 день життя.
  7. Авілум – “син чоловіка” – повноправна людина, охороні його життя, здоров’я, захисту його майнових інтересів присвячена значна частина законника.
  8. Австрії: мистецтво повсякденного життя.
  9. Адаптації до паразитичного способу життя
  10. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  11. Анамнез життя
  12. Архітектурно- планувальні заходи по поліпшенню стану міського середовища .Аналіз циклу життя споруди




Переглядів: 500

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Радикальний фемінізм трактує протиріччя між статями як варіант класової боротьби (патріархат і матріархат). | Це визначало те, що традиційна сім’я була багатодітною (і по соціально-нормативній спрямованості і фактично).

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.