Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ДЕРЖАВНА ВЛАДА І МЕХАНІЗМ ДЕРЖАВИ

- 5.1. Державна влада та її властивості

Державна влада — це публічно-політичні відносини між державним апаратом і підвладними йому індивідами (їх об'єднаннями, соціальними спільнотами).

Державна влада є різновидом політичної влади. Володі­ючи всіма її ознаками, державна влада має тільки їй вла­стиві риси:

1) єдність — нормою для держави є одна державна вла­
да: інакше неминучою є громадянська війна або, як міні­
мум, безлад. Всі інші влади, навіть політичні, відмічені
плюралізмом. їх може бути кілька — наприклад, влада
правлячої партії та влада опозиційної партії;

2) загальність — державна влада поширює свою дію на
всю територію держави і всіх індивідів, які проживають та
перебувають на ній незалежно від громадянства та піддан­
ства;

3) універсальна репрезентативність — державна
влада представляє все суспільство, виступає від його імені
у внутрішніх і зовнішніх загальних справах. Якість репре­
зентативності мають й інші види влади, але вони представ­
ляють інтереси окремих соціальних спільнот, а не всього
суспільства;

4) суверенність — державна влада є самостійною і не­
залежною від будь-якої іншої влади усередині країни і поза
нею. При цьому необхідно враховувати, що суверенітет
сучасної держави обмежується загальновизнаними стандар­
тами прав людини, міжнародними зобов'язаннями, пере­
буває під контролем громадянського суспільства та світової
спільноти;


 




5) організаційне оформлення — державна влада від­
окремлена від суспільства, стоїть над ним, і матеріально
втілена в державному апараті — системі взаємопов 'язаних
органів, що складаються з професійних управлінців. Ча­
стиною державного апарату є органи примусу (армія, по­
ліція, органи контролю та нагляду, в'язниці тощо). Жодна
інша влада не має у своєму розпорядженні подібних інстру­
ментів впливу;

6) монополія (виняткове право) на видання загальнообо­
в'язкових правил поведінки та забезпечення виконання їх
за допомогою примусової сили держави;

7) монополія на стягування податків, мита, залучен­
ня населення до виконання неподаткових повинностей
(наприклад, трудова повинність на період війни). Фінансо­
ві кошти необхідні державній владі для утримання апарату
держави та вирішення загальних проблем (оборони, будів­
ництва загальнозначущих шляхів сполучення та інших
споруд, підтримки культури тощо).

Найважливішими характеристиками (властивостями) сучасної державної влади є легітимність, легальність і за­конність.

Легітимність означає визнання влади населенням, схвалення її як справедливого і політично виправданого явища. Чим вищим є рівень легітимності, тим більшою є підтримка влади народом при ухваленні яких-небудь по­літичних рішень. Легітимна влада створює стан довіри між урядом і народом, такій владі прощаються помилки, вона здатна приймати і здійснювати непопулярні рішення. Ле­гітимна влада — це влада, яка відповідає уявленням людей про належну державну владу, причому зовсім не обов'яз­ково ці уявлення мають юридичний характер.

Легальність характеризує правомірність існування влади з формально-юридичної сторони. Легальна влада встановлюється і діє на основі конституції та інших норма­тивно-правових актів. При цьому нормативна основа орга­нізації та функціонування державної влади повинна відпо­відати загальнолюдським цінностям і принципам права. Інакше доведеться визнати легальною владу антинародної, тоталітарної держави.

Законність влади синтезує поняття легітимності і ле­гальності влади. Законна влада встановлюється і переда­ється відповідно до процедур конституції і за безпосередньої участі народу, діє в рамках визначених законом повнова-


жень і законними методами, користується підтримкою населення.


Читайте також:

  1. II Державна дума
  2. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  3. IV-й період Римської держави ( ІІІ – V ст. н. е. ) – пізня Римська імперія
  4. V Процес інтеріоризації забезпечують механізми ідентифікації, відчуження та порівняння.
  5. Автомобільний пасажирський транспорт – важлива складова єдиної транспортної системи держави
  6. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  7. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.
  8. Аденогіпофіз, його гормони, механізм впливу
  9. Аденогіпофіз, його гормони, механізм впливу, прояви гіпер- та гіпофункцій.
  10. Адміністративно-командна система, її ознаки та механізм функціонування.
  11. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  12. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах




Переглядів: 600

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Нормативні джерела | Механізм держави: поняття, структура і принципи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.