МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Застосування кластерного аналізуПроцес кластеризації Оцінка якості кластеризації Оцінка якості кластеризації може бути проведена на основі наступних процедур: Ø ручна перевірка; Ø встановлення контрольних крапок і перевірка на отриманих кластерах; Ø визначення стабільності кластеризації шляхом додавання в модель нових змінних; Ø створення і порівняння кластерів з використанням різних методів. Різні методи кластеризації можуть створювати різні кластери, і це є нормальним явищем. Однак створення схожих кластерів різними методами вказує на правильність кластеризації.
Процес кластеризації залежить від обраного методу і майже завжди є ітеративним. Він може стати захоплюючим процесом і включати безліч експериментів на вибір різноманітних параметрів, наприклад, міри відстані, типу стандартизації змінних, кількості кластерів і т.д. Однак експерименти не повинні бути самоціллю – адже кінцевою метою кластеризації є одержання змістовних відомостей про структуру досліджуваних даних. Отримані результати вимагають подальшої інтерпретації, дослідження та вивчення властивостей і характеристик об'єктів для можливості точного опису сформованих кластерів.
Кластерний аналіз застосовується в різних областях. Він корисний, коли потрібно класифікувати велику кількість інформації. Огляд багатьох опублікованих досліджень, проведених за допомогою кластерного аналізу, дав Хартиган (Hartigan, 1975). Так, у медицині використовується кластеризація захворювань, лікування захворювань або їхніх симптомів, а також таксономія пацієнтів, препаратів і т.д. В археології встановлюються таксономії кам'яних споруджень і древніх об'єктів і т.д. У маркетингу це може бути задача сегментації конкурентів і споживачів. У менеджменті прикладом задачі кластеризації буде розбивка персоналу на різні групи, класифікація споживачів і постачальників, виявлення схожих виробничих ситуацій, при яких виникає брак. У медицині – класифікація симптомів. У соціології задача кластеризації – розбивка респондентів на однорідні групи.
Кластерний аналіз у маркетингових дослідженнях У маркетингових дослідженнях кластерний аналіз застосовується досить широко – як у теоретичних дослідженнях, так і практикуючими маркетологами, що вирішують проблеми групування різних об'єктів. При цьому вирішуються питання про групи клієнтів, продуктів і т.д. Так, однією з найбільш важливих задач при застосуванні кластерного аналізу в маркетингових дослідженнях є аналіз поводження споживача, а саме: групування споживачів в однорідні класи для одержання максимально повного представлення про поводження клієнта з кожної групи і про фактори, що впливають на його поведінку. Ця проблема докладно описана в роботах Клакстона, Фрая і Портіса (1974), Кіля і Лейтона (1981). Важливим завданням, що може вирішити кластерний аналіз, є позиціювання, тобто визначення ніши, у якій варто позиціювати новий продукт, що запропонований на ринку. У результаті застосування кластерного аналізу будується карта, по якій можна визначити рівень конкуренції в різних сегментах ринку і відповідні характеристики товару для можливості попадання в цей сегмент. За допомогою аналізу такої карти можливе визначення нових, незайнятих ніш на ринку, у яких можна пропонувати існуючі товари або розробляти нові. Кластерний аналіз також може бути зручний, наприклад, для аналізу клієнтів компанії. Для цього всі клієнти групуються в кластери, і для кожного кластера виробляється індивідуальна політика. Такий підхід дозволяє істотно скоротити об'єкти аналізу, і, у той же час, індивідуально підійти до кожної групи клієнтів.
Читайте також:
|
||||||||
|