Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Робота в групах.

Об'єдную учнів у малі групи, пропоную уявити себе працівниками юридичних консультацій, даю завдання розглянути декілька ситуацій та висловити свої пропозиції щодо їх вирішення.

Для цього учням пропонується використати витяги з Цивільного кодексу України.

Група 1. Четверо чоловіків пішли на рибалку. Біля річки вони розпалили багаття і використовували палаючі гілки з нього як факели для освітлення. За необережністю було підпалено моторний човен, який стояв поруч. Його власник зазнав збитки на суму 20 000 грн. Постраждалий цікавиться, як йому відшкодувати збитки, до кого з чотирьох можна подавати позов?

Зразок відповіді. У випадку завдання шкоди закон стоїть на сторожі перш за все постраждалого. Тобто він може подавати позов за власним вибором: до кожного або до будь-кого з учасників підпалу, причому на повну суму завданих збитків. У цьому випадку йдеться про солідарну відповідальність («Один за всіх, всі за одного»).

Група 2. Троє дівчат, приїхавши на відпочинок до моря, домовилися про тимчасовий (на 1 місяць) найом житла з жінкою похилого віку. Але через місяць вони відмовилися сплатити кошти, посилаючись на мізерність отримуваних стипендій (всі троє — студентки 4 курсу інституту). Як поступити жінці?

Зразок відповіді. У цьому випадку настає договірна цивільно-правова відповідальність, яка походить від раніше укладеного договору. Відповідальність визначається з урахуванням долі в зобов'язанні. Отже, якщо дівчата спільно користувалися житлом, кожна з них має відшкодувати третину вартості найму. Така відповідальність носить назву дольової («Кожен за себе»).

Група 3. Шестикласник, граючи у футбол, випадково розбив скло вітрини магазину в сусідньому будинку. Власник магазину наполягає на відшкодуванні. Чи вдасться йому це зробити?

Зразок відповіді. Школяр такого віку ще не має джерел доходу для самостійного розрахунку з постраждалим, але це не звільняє його від відповідальності. Згідно з Цивільним кодексом України до відповідальності притягаються батьки, які допомагають відшкодувати збитки (субсидують школяра). Звідси походить назва відповідальності — субсидіарна.

 

Регулюю хід обговорення, підказую, як визначитися в тій чи іншій ситуації, коригую і направляю процес обговорення в групах.

Після закінчення роботи представники «юридичних консультацій» доповідають про результати роботи, вношу необхідні корективи і вказую правильні варіанти відповідей.


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. IV. Практична робота.
  3. VI. Домашня робота.
  4. VI. Практична робота .
  5. VI. Практична робота .
  6. VI. Практична робота.
  7. VI. Практична робота.
  8. VI. Практична робота.
  9. VI. Практична робота.
  10. VI. Практична робота.
  11. VI. Практична робота.
  12. VI. Практична робота.




Переглядів: 629

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Бесіда. | Проміжний підсумок.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.