Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Підсумки теми

ü Умови макроекономічної рівноваги (відповідності сукупних витрат сукупним доходам) є однією з найскладніших проблем економічної теорії та практики. Існують два принципово різні погляди на її забезпечення: погляд прихильників класичної та кейнсіанської теорій (шкіл).

ü Прихильники класичної теорії вважають, що рівновага відновлюється автоматично: завдяки таким ринковим інструментам, як норма процента і ціна. Коливання норми позичкового процента балансує обсяги заощаджень домогосподарств та інвестицій підприємців. Зниження ціни дає змогу реалізувати той надлишок товарів і послуг, який може виникнути в результаті скорочення обсягу споживчих витрат.

ü Прихильники кейнсіанської теорії вважають цілком природним порушення відповідності сукупних доходів і витрат. Вони ставлять під сумнів здатність норми позичкового процента і цін автоматично забезпечувати рівновагу і пропонують систему заходів державного впливу на елементи сукупних витрат. Серед цих заходів: оподаткування домогосподарств і підприємців, дотації споживачам, бюджетне регулювання, регулювання норми процента.

ü Сучасні представники класичної теорії (неокласики), покладаючись у питанні встановлення рівноваги на ринкові механізми, визнають необхідність обмеженого державного регулювання. Сенс такого регулювання, за їхніми уявленнями, в подоланні впливів, які гальмують дію ринкових механізмів. Заходами такого регулювання вони визнають адміністративні фактори (процедури, санкції, контроль тощо) та стимулювання економічними методами (пільги для заохочення, державне фінансування тощо).

МОЖЛИВОСТІ ПРАКТИЧНОГО ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ ІЗ ТЕМИ

Ø Історія формування уявлень про макроекономічну рівновагу дає нам урок і навчає тому, що:

а) різні погляди, підходи в оцінці одного й того ж явища—це краще, ніж одностайність і одноманітність;

б) джерелом нових поглядів або ж аргументів на користь старих має бути реальна економічна практика;

в) розвиток, уточнення уявлень — не виняток, а правило, і той, хто здатний на такі уточнення, засвідчує не слабкість свою, а силу;

г) вирішуючи практичні завдання економічних перетворень, варто звертатися до світового досвіду, використовувати з арсеналу економічної теорії ті рекомендації, які найбільше пасують конкретній ситуації.

Контрольні запитання та завдання

1. Спробуйте перелічити всі засоби (з арсеналу кейнсіанців та неокласиків), за допомогою яких держава може регулювати економіку.

2. Нехай протягом року відбулося суттєве скорочення інвестицій при тому, що розподіл доходів домогосподарств на споживання та заощадження залишився без змін. Прихильники якої із шкіл — класичної чи кейнсіанської — могли б використати цей факт як аргумент на користь власних поглядів.

3. У роки правління Президента США Рональда Рейгана (1981 — 1988) були досягнуті значне піднесення і майже повна зайнятість. До числа найважливіших заходів, застосованих у цей період, належать такі: 1) обмеження державного втручання у перерозподіл доходів і скорочення соціальних програм щодо підтримання рівня життя; 2) обмеження масштабів державного регулювання приватного сектора; 3) значне скорочення норми оподаткування доходів. Прихильники якої теорії, на вашу думку, переважали в адміністрації президента Р.Рейгана?

4. У серпні 1993 р. Уряд України запропонував чергову програму регулювання економіки. Серед найважливіших заходів були визначені такі: 1) посилення регулювання державного сектора; 2) роздержавлення економіки (зменшення частки державного сектора); 3) розширення джерел надходження коштів до бюджету і забезпечення жорсткого контролю за їх використанням; 4) поступова відмова держави від регулювання цін; 5) соціальний захист населення від наслідків зростання цін. Визначте, чи дають підстави перелічені заходи для того, щоб віднести урядовців України до числа прихильників якогось із розглянутих нами напрямів економічної науки.

5. Здійснений у Польщі швидкий перехід від адміністративної до ринкової економіки, що дістав назву “шокова терапія”, втілився у чотирьох кроках: 1) зняття державного контролю за цінами і ліквідація всіх видів дотацій, що їх одержувало населення; 2) скорочення витрат бюджету з метою подолання дефіциту й інфляції; 3) запровадження змінюваного курсу злотого; 4) приватизація державних підприємств.

Яким поглядам із тих, що розглянуті у темі, відповідають такі дії?


Читайте також:

  1. III. ПІДСУМКИ
  2. III. підсумки уроку
  3. III. ПІДСУМКИ УРОКУ
  4. III. ПІДСУМКИ УРОКУ
  5. Iv. підсумки уроку
  6. IV. ПІДСУМКИ УРОКУ
  7. Iv. підсумки уроку
  8. IV. ПІДСУМКИ УРОКУ
  9. V. ПІДСУМКИ УРОКУ
  10. V. ПІДСУМКИ УРОКУ
  11. V. ПІДСУМКИ УРОКУ
  12. V. ПІДСУМКИ УРОКУ




Переглядів: 138

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Неокласичні уявлення про причини та засоби державного регулювання економіки | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.