МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||
Характеристики особиУ повсякденній і науковій мові дуже часто зустрічаються терміни: "людина", "індивід", "індивідуальність", "особа". Чи означають вони один і той же феномен або між ними є якісь відмінності? Найчастіше ці слова вживаються як синоніми, але якщо підходити до їх визначення строго, можна виявити істотні смислові відтінки. Людина - поняття найзагальніше, родове. Індивід розуміється як окрема, конкретна людина, як одиничний представник людського роду і його "первокирпичик" (від латів. individ - неділимий, кінцевий). Індивідуальність можна визначити як сукупність рис, що відрізняють одного індивіда від іншого, причому відмінності проводяться на самих різних рівнях - біохімічному, нейрофізіологічному, психологічному, соціальному та ін. Поняття особа вводиться для виділення, підкреслення неприродної ("надприродной", соціальною) суті людини і індивіда, тобто акцентується соціальний початок. У соціології особа визначається, по-перше, як системна якість індивіда, оновлена його включеністю в громадські стосунки і що проявляється в спільній діяльності і спілкуванні; по-друге, як суб'єкт соціальних стосунків і свідомої діяльності. У момент народження дитина ще не особа. Він усього лише індивід. Індивідом називається людина як представник виду, продукт філогенетичного і онтогенетичного розвитку. Щоб стати особою, людина повинна пройти певний шлях розвитку. Неодмінною умовою цього розвитку є: біологічні, генетично задані передумови; наявність соціального середовища, світу людської культури, з яким дитина взаємодіє. Кожна особа має сукупність внутрішніх якостей, властивостей, які складають її структуру. Підійти до завдання характеристики особи можна двояким чином: з точки зору її структури; з точки зору її взаємодії з оточенням, спілкування з іншими людьми. У таблиці. 3.1 особливостей особи згруповані в ієрархічно розташовані підструктури по мірі впливу на їх формування біологічних (генетичних) і соціальних (придбаних в культурі) якостей. Багатовимірна, складноорганізована природа людини, широта і різноманіття його соціальних зв'язків і стосунків визначають безліч теоретичних підходів і позицій в розумінні цього феномену, безліч різних моделей, образів людини в сучасній соціології. Таблиця 3.1. Ієрархічна структура особи (по К.К. Платонову) :
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||
|