Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Характеристики особи

У повсякденній і науковій мові дуже часто зустрічаються терміни: "людина", "індивід", "індивідуальність", "особа". Чи означають вони один і той же феномен або між ними є якісь відмінності? Найчастіше ці слова вживаються як синоніми, але якщо підходити до їх визначення строго, можна виявити істотні смислові відтінки. Людина - поняття найзагальніше, родове. Індивід розуміється як окрема, конкретна людина, як одиничний представник людського роду і його "первокирпичик" (від латів. individ - неділимий, кінцевий). Індивідуальність можна визначити як сукупність рис, що відрізняють одного індивіда від іншого, причому відмінності проводяться на самих різних рівнях - біохімічному, нейрофізіологічному, психологічному, соціальному та ін. Поняття особа вводиться для виділення, підкреслення неприродної ("надприродной", соціальною) суті людини і індивіда, тобто акцентується соціальний початок.

У соціології особа визначається, по-перше, як системна якість індивіда, оновлена його включеністю в громадські стосунки і що проявляється в спільній діяльності і спілкуванні; по-друге, як суб'єкт соціальних стосунків і свідомої діяльності.

У момент народження дитина ще не особа. Він усього лише індивід. Індивідом називається людина як представник виду, продукт філогенетичного і онтогенетичного розвитку. Щоб стати особою, людина повинна пройти певний шлях розвитку. Неодмінною умовою цього розвитку є: біологічні, генетично задані передумови; наявність соціального середовища, світу людської культури, з яким дитина взаємодіє.

Кожна особа має сукупність внутрішніх якостей, властивостей, які складають її структуру.

Підійти до завдання характеристики особи можна двояким чином: з точки зору її структури; з точки зору її взаємодії з оточенням, спілкування з іншими людьми.

У таблиці. 3.1 особливостей особи згруповані в ієрархічно розташовані підструктури по мірі впливу на їх формування біологічних (генетичних) і соціальних (придбаних в культурі) якостей.

Багатовимірна, складноорганізована природа людини, широта і різноманіття його соціальних зв'язків і стосунків визначають безліч теоретичних підходів і позицій в розумінні цього феномену, безліч різних моделей, образів людини в сучасній соціології.

Таблиця 3.1. Ієрархічна структура особи (по К.К. Платонову) :

 

  Коротка назва підструктури До цієї структури відносяться Співвідношення біологічного і соціального
Підструктура спрямованості Переконання, світогляди, особові сенси, інтереси Соціальний рівень (біологічного майже немає)
Підструктура досвіду Уміння, знання, навички, звички Соціально-біологічний рівень (значно більше соціального, чим біологічного)
Підструктура форм віддзеркалення Особливості пізнавальних процесів (мислення, пам'яті, сприйняття, відчуття, уваги); особливості емоційних процесів (емоції, почуття) Біосоціальний рівень (біологічного більше, ніж соціального)
Підструктура біологічних, конституціональних властивостей Швидкість протікання нервових процесів, баланс процесів збудження і гальмування і тому подібне; статеві, вікові властивості Біологічний рівень (соціальне практично відсутнє)

Читайте також:

  1. II. Злочини проти життя та здоров'я особи
  2. II.3. Основні способи і прийоми досягнення адекватності
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. III.Цілі розвитку особистості
  6. Roboform - Ваш Особистий Зберігач Секретів!
  7. V здатність до встановлення та підтримки гарних особистих стосунків і веденню етичного способу життя.
  8. V Суттю Я-концепції стає самоактуалізація в межах моральних правил і більше значимих особистісних цінностей.
  9. V Такі негативні особистісні утворення, як самовпевненість і нерозвиненість автономії та ініціативи, обумовлюють неадаптивне старіння людини.
  10. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  11. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  12. А/. Фізичні особи як суб’єкти цивільного права.




Переглядів: 484

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Визначення ситуації | Самозвеличання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.