Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 5. Інвентаризація товарів і продуктів у громадському харчуванні. Облік торгових націнок.

 

1. Особливості проведення та документальне оформлення інвентаризації у громадському харчуванні.

2. Регулювання інвентаризаційних різниць та синтетичний облік результатів інвентаризації товарів і продуктів у громадському харчуванні.

3. Облік торгових націнок на товари і продукти у громадському харчуванні.

 

Використана література:

1. Інструкція із застосування книжково-журнальної форми обліку в організаціях і підприємствах споживчої кооперації: Затв. Постановою правління Укоопспілки від 19.12.2001р. №304.

2. Інструкція з інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і документів, розрахунків та інших статей балансу: Затв. Наказам МФУ від 11.08.94р. №69.

3. Положення про порядок списання з балансу невідшкодованого збитку від нестач, псування товарно-матеріальних цінностей, інших безнадійних боргів в організаціях і підприємствах споживчої кооперації України: Затв. Постановою Правління Укоопспілки від 18.11.02р. №361.

4. П(С)БО 9 „Запаси”.

5. Про можливості застосування в господарській діяльності норм природних втрат продовольчих товарів. Лист Мінекономіки України від 19.10.2000р. №55-25/324.

6. Порядок визначення розрахунку збитків від розкрадання, нестачі, знищення (псування) матеріальних цінностей: Затв. постановою КМУ від 22.01.96р. №116 (із змінами).

7. План рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств та організацій споживчої кооперації України: Затв. Постановою правління Укоопспілки від 19.12.2001р. №304.

8. Про затвердження порядку подання фінансової звітності: Затв: постановою КМУ від 28.02.2000р. №419.

9. Верига Ю.А., Заєць О.В. та ін. Бухгалтерський облік в основних галузях господарства споживчої кооперації – К.: Вища школа, 1995р.

 

- 1 -

Згідно із статтею 10 Закону України „Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні” інвентаризація проводиться з метою забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності.

Підприємства зобов’язані проводити інвентаризацію активів і зобов’язань, під час якої перевіряються і документально підтверджуються їх наявність, стани і оцінка.

Об’єкти та періодичність проведення інвентаризації визначаються керівником (головою правління) підприємства, крім випадків, коли її проведення є обов’язковим згідно з чинним законодавством.

Випадки обов’язкового проведення інвентаризації вказані в п.12 постанови КМУ №419 (8). Крім того, обов’язковим є проведення інвентаризації активів і зобов’язань підприємства перед складанням річної фінансової звітності.

В окремих випадках потреба в інвентаризації цінностей виникає під час ревізій за завданням судово-слідчих органів, коли неправильно визначена наявність і розмір нестач, надлишків та інших матеріальних витрат, період їх виникнення та відповідальні особи.

Інвентаризація товарів, продуктів і тари на підприємствах громадського харчування проводиться у такі терміни:

1) у виробництві (на кухні), у виробничих цехах, підсобних приміщеннях, цехах з виробництва напівфабрикатів, кондитерських виробів – не менше одного разу в місяць;

2) в буфетах – не менше, ніж один раз на місяць;

3) на складах (коморах) з окремою матеріальною відповідальністю – не рідше, ніж щокварталу;

4) на складах об’єднань (комбінатів) підприємств громадського харчування – два рази на рік.

Інвентаризацію проводить інвентаризаційна комісія, яка призначається наказом керівника підприємства.

Згідно з чинним законодавством, інвентаризаційна комісія несе всі види відповідальності, як перед законами України, так і перед керівником підприємства. Відповідальність за порушення норм і правил її проведення може настати:

• за несвоєчасність і недодержання порядку проведення інвентаризації, визначеного письмовим розпорядженням (наказом) керівника підприємства і врегульованого чинним законодавством України;

• за неповну і неточну інформацію, внесену в інвентаризаційні описи та в інші інвентаризаційні документи;

• за невідповідність внесених до описів відмітних ознак товарно-матеріальних цінностей (тип, сорт, марка, розмір), за якими визначають їх ціну;

• за неправильне і неточне, несвоєчасне оформлення інвентаризаційних документів, що не відповідає встановленому на підприємстві порядку.

Для вдосконалення процедур проведення інвентаризації товарно-матеріальних цінностей на складах і базах підприємств бажано використовувати вимірювальну техніку та мірну тару. З метою механізації про­цесу інвентаризації можна застосовувати автоматичні лічильники, що забезпечують не тільки підрахунок цінностей, але й реєстрацію даних на магнітних чи паперових носіях інформації. Високоефективним способом нанесення та обробки інформації є використання фотоелементної лічильної техніки, яка з високою швидкістю здійснює підрахунок графічних позначок про наявність товарно-матеріальних цінностей безпосередньо з машинних носіїв інформації.

З масовою появою на підприємствах комп'ютерної техніки з'явилася можливість наносити інформацію про залишки на маркування тари. Нанесену таким способом інформацію про цінності під час інвентаризації знімають за допомогою зчитувальних пристроїв і записують на дискетах. Після цього слід порівняти отримані дані з бухгалтерськими. За такого методу інвентаризації до мінімуму зводиться можливість помилки, максимально скорочується час на її проведення.

Серед комп'ютерних методів проведення інвентаризації особливої уваги заслуговує метод, за яким на початку інвентаризації матеріально відповідальні особи за даними маркування на тарі проставляють кількість і ціну того чи іншого виду цінностей. Після цього інвентаризаційна комісія перевіряє нанесену інформацію про цінності в натурі, порівнюючи ці дані з даними маркування.

До початку проведення інвентаризації матеріально відповідальні особи в присутності комісії складають звіт про останні проведені операції, відображають їх в обліку і разом з описом документів під розписку здають до бухгалтерії. Потім матеріально відповідальні особи дають комісії розписку, у якій підтверджують, що всі прибуткові і витратні документи здані до бухгалтерії і всі матеріальні цінності, довірені їм для зберігання, знаходяться в приміщенні або інших місцях.

Інвентаризація повинна проводитися в присутності всіх членів комісії та матеріально-відповідальних осіб. При колективній (бригадній) матеріальній відповідальності – з обов’язковою участю бригадира.

Якщо підрозділ здійснює реалізацію матеріальних цінностей за готівку, то насамперед підраховується наявність готівки:

- реєструються показники лічильників касових апаратів;

- готівка звіряється з показниками касового апарату.

При інвентаризації прибуткові й витратні операції з матеріальними цінностями, як правило, не здійснюються.

Також до початку інвентаризації перевіряється стан вимірювального господарства – точність ваг, важків та іншої апаратури.

Особливістю проведення інвентаризації на підприємствах громадського харчування є той факт, що на момент її проведення у виробництві (на кухні), у виробничих цехах можуть бути незавершені виробництвом вироби. Такі вироби не мають бути занесені безпосередньо в інвентаризаційний опис. З цією метою слід застосовувати норми витрачання сировини і продуктів, і норми відходів під час їх холодної та теплової обробки. Ці норми містить Збірник рецептур страв і кулінарних виробів. Наприклад, на момент проведення інвентаризації на кухні (виробництві) ресторану виявлено 200кг очищеної картоплі. Відповідно до Збірника рецептур норми відходів під час холодної обробки картоплі становлять 25%. Отже, для визначення кількості неочищеної картоплі слід скласти такий розрахунок:

Кн. = (200*100)/(100-25) = 267кг

Таким чином, кількість неочищеної картоплі становить 267кг.

За подібними видами сировини та продуктів в інвентаризаційний опис будуть записані вага брутто, вага нетто; суми будуть проставлятися окремо за вагою брутто і нетто.

Порядок запису в інвентаризаційні описи товарів, продуктів і сировини у буфетах, барах, виробничих цехах, які підлягали обробці такий самий як і на роздрібних підприємствах.

Так, на фактичну наявність товарів, продуктів і сировини складають інвентаризаційний опис. В зазначений опис записують фактичну наявність кожного виду цінностей, а також показники рахунків переведення напівфабрикатів і незавершених виробництвом виробів у початковий стан сировини. Інвентаризаційні описи складаються за кожним видом цінностей; окремі описи складаються на цінності, які отримали під час інвентаризації, які знаходяться на відповідальному зберіганні, на зіпсовані товари, а також на тару.

Матеріали інвентаризаційної комісії передаються у бухгалтерію підприємства, де здійснюється їх перевірка. Ці матеріали мають бути розглянуті у 5-ти денний термін та затверджені керівником підприємства. Усі прийняті рішення набирають юридичної сили і стають обов`язковими для виконання після затвердження протоколу комісії керівником підприємства. Затверджені результати інвентаризації відображаються в бухгалтерському обліку підприємства в тому місяці, в якому закінчена інвентаризація. На підставі описів у бухгалтерії складають порівняльні відомості встановленої форми.

 


Читайте також:

  1. IV. Вартість знака для товарів і послуг та фірмового найменування
  2. IX. Відомості про військовий облік
  3. IX. Відомості про військовий облік
  4. V теорія граничної корисності визначає вартість товарів ступенем корисності останньої одиниці товару для споживача.
  5. VII. За видами товарів і послуг
  6. Автомати для продажу штучних товарів
  7. Автоматизовані форми та системи обліку.
  8. Акції та їх облік
  9. Акції та їх облік
  10. Алгоритм із застосуванням річної облікової ставки d.
  11. Аналіз міжринкової взаємодії товарів і грошей
  12. Аналіз процесу і продуктів діяльності.




Переглядів: 2280

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ | Розділ IV. Облік закупівель і збуту сільськогосподарської продукції, сировини і тари заготівельними підприємствами споживчої кооперації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.