Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Етап поступового зниження досягнень

Підготовка на цьому етапі ще більше, ніж на попередньому, характеризується зниженням сумарного об'єму|обсягу| тренувальної і змагальної діяльності, суто індивідуальним підходом до побудови|шикування| процесу підготовки, підвищеною увагою до загальної|спільної| і допоміжної підготовки, що повинне загальмувати процес втрати базових компонентів підготовленості.

Важливим|поважним| моментом підготовки на даному етапі багаторічного|багаторічного| вдосконалення може з'явитися перехід на систему побудови|шикування| річної підготовки з|із| меншою кількістю циклів (з|із| двохциклової — на одноциклову, з|із| 3—4-циклової| — на двоциклову). Це, з одного боку, робить|чинить| процес більш щадним, а з іншої — дозволяє сконцентрувати в певних періодах максимальний об'єм|обсяг| специфічних засобів|коштів| як чинника|фактор| стимуляції адаптаційних ресурсів і виведення спортсмена на найвищий рівень готовності до моменту головних|чільних| змагань року.

Збільшенню тривалості завершального етапу спортивного шляху|колії| сприяє якісне медичне забезпечення підготовки спортсмена. Організм, виступаючих на високому рівні спортсменів, зазвичай|звично| вже несе в собі наслідки перенесених раніше захворювань і травм, що, природно, підвищує вірогідність|ймовірність| виникнення нових. Крім того, проти видатних|визначним|, виступаючих на вищому рівні спортсменам, які спеціалізуються в спортивних іграх і єдиноборствах, часто|часто| здійснюється |опиняється| особливо запеклий опір, а також |нерідко| проти|супроти| них ведеться цілеспрямована|ціленаправлена| жорстка силова боротьба. Ефективна профілактика захворювань і травм — проблема, яку повинні вирішувати|рішати| не лише|не тільки| лікарі, але і тренери. При цьому головними|чільними| факторами|факторами| ризику слід вважати|лічити| надмірні навантаження і прорахунки в різних аспектах підготовки спортсмена, нераціональну змагальну діяльність.

Для спортсмена, який знаходиться|перебуває| на завершальному етапі багаторічної |багапідготовки, організм якого багато в чому вичерпав свої адаптаційні ресурси, який вже |нерідко| ставить питання про доцільність продовження спортивної кар'єри, особливе значення набуває|придбаває| ефективне використання позатренувальних| і позазмагальних| засобів|факторів|. Дуже важливі|поважні| і сприятливі умови життя — гарні житлові умови, матеріальне благополуччя, соціальна захищеність і упевненість в завтрашньому дні. Не менш важливі|поважні| також раціональне харчування і ефективне відновлення спортсменів, ефективне науково-методичне забезпечення їх підготовки і, зокрема, такий важливий|поважний| його напрям|направлення|, як контроль функціонального стану|статку| і підготовленості, що необхідно у тому числі для виявлення невикористаних резервів і профілактики захворювань і травм. Велике значення має і гарне | матеріально-технічне забезпечення підготовки — використання|застосування| нових технічних засобів|коштів|, тренажерів, інвентарю, що здійснює|виявляє|, у тому числі, і сприятливий психологічний ефект.

У практиці багаторічної|багаторічної| підготовки видатних|визначних| спортсменів іноді|нерідко| виділяється ще один (інколи|іноді| два) етап — різкого зниження і подальшого|наступного| відновлення вищої спортивної майстерності. Цей етап, як правило, додається або після|потім| етапу максимальної реалізації індивідуальних можливостей|спроможностей|, або після|потім| етапу збереження|зберігання| вищої майстерності. Виникнення цього етапу найчастіше обумовлюється|зумовлює| зовнішніми причинами — травмами, що вимагають тривалого періоду припинення тренувальної і змагальної діяльності, у жінок — вагітністю і народженням дитини|дитини|, депресією, обумовленою спортивними поразками|ураженнями| або іншими причинами. Така перерва|перерити|, з одного боку, призводить до значного зниження рівня розвитку рухових якостей, до втрати або розбалансування різних компонентів техніко-тактичної| і психологічної підготовленості унаслідок|внаслідок| природного процесу дезадаптації|, а з іншої — створює передумови для чергового адаптаційного стрибка, чого не можна чекати у спортсменів, які знаходяться|перебувають| впродовж|упродовж| багатьох років в стані високого і відносно|щодо| стабільного рівня підготовленості. Раціональна побудова|шикування| підготовки в таких випадках іноді|нерідко| приводить|приводить| до яскравих успіхів спортсменів, які, як здавалося|видавалося|, вже повинні були покинути великий спорт.

Особливо це стосується жінок, які вимушені|змушені| перервати активні заняття спортом у зв'язку з вагітністю і народженням дитини|дитини|. Практика сучасного спорту і результати ряду|низки| наукових досліджень свідчать про те, що тривала перерва|перерити| в заняттях спортом, істотні|суттєві| перебудови в організмі жінок і природна дезадаптація| не лише|не тільки| не заважають|мішають| спортсменкам повернутися до активної спортивної кар'єри, але і, можливо, є|з'являються| одним з чинників|факторів|, здатних|здібних| стимулювати подальше|дальше| зростання|зріст| результатів.

Після|потім| пологів до активної тренувальної діяльності жінки зазвичай|звично| приступають через 3—| 5 місяців, а досягають раніше|до| доступного рівня тренувальних навантажень зазвичай|звично| не раніше ніж через рік. Приблизно півтора роки необхідно для виходу на рівень особистих|особових| вищих досягнень. Залежно від специфіки виду|виду| спорту, стану|статку| здоров'я, функціональних можливостей|спроможностей|, соціальних причин, зазначені терміни можуть бути декілька більш менш тривалими.

Ряд|низка| чинників|факторів|, пов'язаних з вагітністю і народженням дитини|дитини|, можуть позитивно вплинути на ефективність подальшої|наступної| підготовки. По-перше, тривала перерва|перерити| приводить|приводить| до широкого спектру явищ дезадаптації| як відносно рухових якостей, функціональної підготовленості, так і в техніко-тактичної| підготовленості. По-друге, тривала перерва|перерити| сприяє оптимізації психічного стану|статку|, відновленню мотивації до активних занять спортом, які неминуче втрачаються в результаті|внаслідок| тривалої і напруженої підготовки. По-третє, тривала перерва|перерити| створює необхідні умови для усунення наслідків спортивних травм, які зазвичай|звично| пов'язані з напруженою тренувальною і змагальною діяльністю спортсменок. І, нарешті|урешті|, по-четверте, є підстави говорити про те, що морфофункціональні| зміни в організмі жінок під впливом вагітності схожі з|із| тими, які протікають під впливом тренування, що створює додаткові передумови для підвищення її ефективності (Таблиця. 7).

 

Таблиця 7.

 
 

Морфофункціональні та інші зміни у жінок пов’язані з вагітністю

 

Тривала перерва|перерити| в тренуванні обумовлена вагітністю і народженням дитини|дитини| вимагає корінної зміни побудови|шикування| підготовки в 4-річному олімпійському циклі. Повноцінна підготовка до Олімпійських ігор може бути забезпечена лише в тому випадку, якщо|у тому випадку , якщо| пологи відбулися не пізніше чим за 15—20 місяців до олімпійських стартів. Тренувальні навантаження після|потім| 2—3 місяців вагітності повинні поступово скорочуватися, в першу чергу, за рахунок вправ швидкісно-силового характеру, напруженої роботи, пов'язаної з розвитком витривалості. Повністю|цілком| усуваються з|із| процесу підготовки змагання. Після|потім| пологів приступати до занять можна через 3—5 місяців, не використовуючи протягом 2—3 місяців після|потім| відновлення|поновлення| тренування занять з|із| великими навантаженнями, напружених швидкісно-силових і змагальних вправ.

Відновлення|поновлення| повноцінного тренування з|із| великими навантаженнями різної спрямованості і активної діяльності змагання можливо не раніше чим через 7—8 місяців після|потім| пологів. Успішний виступ|вирушання| в Олімпійських іграх може бути забезпечений лише тоді, коли спортсменка має можливість|спроможність| реалізувати до головних|чільних| стартів повноцінну програму річного циклу підготовки (Таблиця 8.)

Ефективність появи в структурі багаторічної|багаторічної| підготовки додаткових вимушених|змушених| етапів — різкого зниження і подальшого|наступного| відновлення вищої спортивної майстерності може бути підтверджена великою кількістю прикладів|зразків| з|із| практики.

 

Таблиця 8.

 
 

Динаміка навантажень у спортсменок високого класу, які спеціалізуються в бігу на середні дистанції у зв’язку з вагітністю і народженням дитини (кінець 2-го року олімпійського макроциклу)

 

8. Етап відходу|догляду| зі|із| спорту вищих досягнень

Специфіка кожного з видів спорту породжує необхідність специфічних програм физи­чних| навантажень, медико-біологічного контро­ля| і управління протіканням реакцій дезадаптації| на цьому етапі. В разі|у разі| його раціональної побудови|шикування| можливий ефективний перехід спортсмена до подальшого|наступного| життя, в якій | нейтралізуються негативні відносно здо­ров’я| спортсмена наслідки спорту вищих досягнень або навіть реалізуються сильні сторони спортивної підготовки, які забезпечують| високу якість подальшого|наступного| життя. Якщо ж спортсмен різко кидає спорт і перехо­дить| до пасивного способу життя, в переважній більшості випадків у віддаленому періоді не­минучі | негативні наслідки занять спор­том|, що виявляються в нераціональному протіканні| процесів дезадаптації| і негативно|заперечний| впливають| на здоров'я спортсменів, якості і тривалості їх життя.

В даний час|нині| накопичений великий базовий науковий матеріал, який дозволяє спортсменам, що залишають| спорт, за рахунок раціональної рухової| активності, істотної|суттєвої| корекції харчування|харчування|, способу життя протягом 1 — 1,5 років забезпечити повноцінну і високоефективну дезадаптацію| серцево-судинної і дихальної систем, опорно-рухового апарату до умов актив­ного| життя, характерного для людей, які не переносять| протягом багатьох років величезних навантажень сучасного| спорту вищих досягнень.

Цілком природно, що побудова|шикування| і реаліза­ція| цього етапу в житті спортсменів, які покидають |спорт, — проблема не лише|не тільки| спортивна, але і медична, і соціальна. Але|та| основну роль в її вирішенні|вирішенні| повинна узяти на себе система спорту вищих досягнень. Збереження|зберігання| стану речей, при якому останній старт спортсмена в його кар'єрі означа­є| втрату інтересу до його фізичного стану|статку| і стану|статку| здоров'я з боку спортивних ор­ганізації|, неприпустимий|неприпустимий|.

 


Читайте також:

  1. Аналіз особистих досягнень студентів, перспектив навчання на подальшому етапі
  2. Аналіз причин аварійності та шляхи її зниження
  3. В) Ризик виникнення непередбачених витрат і зниження доходів
  4. Види обліку і форми перевірки навчальних досягнень учнів
  5. Визначення резервів зниження собівартості продукції.
  6. Витрати виробництва. Шляхи зниження собівартості
  7. Відносне зниження тиску насиченої пари розчинника над розчином дорівнює молярній частці розчиненої речовини.
  8. Вправа 3. Для кожного із наукових досягнень або цитати, знайдіть прізвище їхнього автора.
  9. Вправа 3. Для кожного із поданих наукових досягнень або цитати, знайдіть прізвище їхнього автора.
  10. Де шукати джерела, причини виникнення справжньої, дійової активності, які причини її зниження?
  11. Диверсифікація як засіб зниження ризику.
  12. До чого призводить зниження напруги на затискачах електродвигуна понад допустимі норми?




Переглядів: 867

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Етап підготовки до вищих досягнень | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.