Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Завдання до практичних занять

62. Між працівниками Закарпатського обласного комунального підприємства “Міжнародний аеропорт “Ужгород”” та його керівником виник колективний трудовий спір з приводу систематичної невиплати заробітної плати та суми заборгованості у 200 тисяч гривень (невиплати заробітної плати на одну людину складала від 1600 до 3 тисяч 600 гривен).

Яка процедура передбачена для вирішення цього спору в Україні? Чи відповідає вона міжнародним стандартам? Чи можуть працівники аеропорту використати процедуру страйку? Які приклади процедур вирішення аналогічних спорів Ви можете навести у країнах зарубіжжя?

 

63. У ВАТ “Луцька взуттєва фабрика” внаслідок систематичної невиплати працівникам заробітної плати, виникла заборгованість понад 700 тисяч гривень.

На зборах трудових колективів цехів №2 і “4. що відбулися 18.07 2006 р. були сформовані вимоги працівників до правління ВАТ та сформований орган для представництва їх інтересів.

Ці вимоги 19.07.2006 було підтримано колективами ремонтно-механічного, ремонтно-силового, парусинового та транспортного цехів.

Голові правління ВАТ було вручено вимоги такого змісту:

1. Негайно виплатити заборгованість із заробітної плати;

2. Привести заробітну плату у відповідність до галузевої угоди;

3. припинити роботу по збитковим контрактам з інофірмами;

4. створити умови праці у відповідності до санітарних вимог та правил техніки безпеки праці.

Дайте обґрунтовану відповідь, чи виник у цьому випадку колективний трудовий спір? Що відповідно до законодавства України є моментом виникнення колективного трудового спору? Який орган є компетентним по вирішенню колективного трудового спору з приводу висунутих вимог працівників у вказаному випадку? Проаналізуйте вимоги працівників та дайте відповідь чи можуть вони бути предметом колективного трудового спору? Чи можуть працівники у випадку невиконання вимог головою ВАТ оголосити страйк? Чи можливо за законодавством України оголосити локаут?

 

64. Проаналізуйте норми міжнародних актів щодо регулювання локауту та дайте обґрунтовану відповідь чи є в Україні передумови для встановлення такої правової конструкції? Як Ви вважаєте, чи є в сучасному світі, зокрема в Україні, необхідність використання локауту?

 

Методичні рекомендації та завдання до самостійної роботи студентів

Питання до самостійної роботи

 

1.Предмет колективного трудового спору.

2.Порядок вирішення колективного трудового спору.

3.Органи, які мають право вирішувати колективний трудовий спір.

 

Самостійна робота за темою 13. “Колективні трудові спори” передбачає розгляд студентами вищезазначених питань, які не розглядалися під час аудиторної роботи, за літературою, вказаною до теми. Студент не обмежується у виборі літературних джерел і може використовувати будь-які інші джерела.

Для більш глибокого засвоєння матеріалу по даній темі слід спробувати вирішити завдання до практичних занять, але це слід робити тільки за умови первинного вивчення теоретичного матеріалу. Оволодіння темою є успішним у випадку засвоєння студентом сутності ключових слів та можливості відповісти на наступні питання:

1. Що таке колективний трудовий спір? Який його предмет?

2. Які органи компетентні вирішувати колективний трудовий спір? Які процедури для цього існують?

3. Що таке страйк?

4. У чому полягає сутність право на страйк? Які особливості його реалізації встановлені міжнародними нормами та нормами міжнародного законодавства?

5. Коли страйк визнається незаконним та які його правові наслідки?

5. Що таке локаут? Як у нормах міжнародного права регулюються питання щодо права на локаут та його реалізації?

6. У яких країнах передбачена можливість використання локауту та яким чином?

 

Питання до модульного контролю за модулем 3

“Соціальне партнерство та трудові спори”

(11 балів)

1. Поняття та сутність права на асоціацію та на об’єднання у профспілку за міжнародними актами.

2. Поняття соціального партнерства.

3. Значення та функції соціального партнерства у сучасному світі.

4. Форми соціального партнерства у сучасному світі.

5. Суб’єкти соціального партнерства.

6. Рівні соціального партнерства.

7. Акти соціального партнерства.

8. Поняття та зміст колективного договору

9. Порядок укладення колективного договору.

10. Правовий статус профспілок у сучасному світі.

11. Правовий статус організацій роботодавців у сучасному світі.

12. Моделі представництва трудових колективів на підприємствах.

13. Моделі співучасті працівників і профспілок в управлінні корпораціями (концернами).

14. Поняття індивідуального трудового спору.

15. Предмет індивідуального трудового спору за національним законодавством різних країн.

16. Процедури щодо вирішення індивідуальних трудових спорів у сучасному світі.

17. Поняття та характеристика процедури “гривенс-просиджер”.

18. Сутність вирішення індивідуальних трудових спорів за європейською моделлю.

19. Поняття колективного трудового спору та його предмет.

20. Органи, компетентні вирішувати колективний трудовий спір.

21. Процедури вирішення колективного трудового спору.

22. Поняття страйку.

23. Право на страйк. Особливості його реалізації встановлені міжнародними нормами та нормами міжнародного законодавства.

24. Визнання страйку незаконним та його правові наслідки.

25. правове регулювання страйків в Україні.

26. Поняття локауту та особливості його реалізації у нормах міжнародного права.

27. Правове регулювання локаутів за законодавством різних країн.

 


Читайте також:

  1. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  2. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  3. II. Вимоги безпеки під час проведення практичних занять у кабінеті (лабораторії) біології загальноосвітнього навчального закладу
  4. II. Завдання на проект.
  5. II. Перевірка домашнього завдання.
  6. II. Перевірка домашнього завдання.
  7. II. Перевірка домашнього завдання.
  8. II. Перевірка домашнього завдання.
  9. II. Перевірка домашнього завдання.
  10. II. Перевірка домашнього завдання.
  11. II. Перевірка домашнього завдання.
  12. II. Перевірка домашнього завдання.




Переглядів: 377

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 13. Колективні трудові спори. Страйки та локаути | Індивідуальна науково-дослідницька робота студентів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.