МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Систематичний хід аналізу катіонів IV групиІз початкового розчину частковими реакціями перевіряють наявність іонів: а) миш’яку - реакцією відновлення; б) олова – реакцією з нітратом вісмуту ( попередньо відновивши Sn4+ до Sn2+ ); в) хрому – по темно-зеленому забарвленню розчину і по утворенню надхромових кислот; г) алюмінію – алізарином.
Остаточні висновки роблять проводячи систематичний хід аналізу.
1. Відділення катіонів Al3+, Sn4+. До 2-3 мл досліджуваного розчину додають стільки ж розчину аміаку, кілька капель перекису водню і нагрівають на водяній бані 6-7 хвилин. В осад випадають гідроксиди Al(OH)3 і Sn(OH)4 , осад відфільтровують, розчиняють в 1-2 мл розбавленої хлороводневої кислоти і, розділивши на дві частини, відкривають катіони алюмінію та олова. Алюміній відкривають реакцією з алюміноном. Катіон Sn4+ відкривають будь-якою реакцією, попередньо відновивши його до Sn2+ нагріванням з залізними стружками. В розчині після відділення осаду Al(OH)3 і Sn(OH)4 присутні іони CrO42-, AsO43-,[Zn(NH3)4]2+. Цей розчин нейтралізують оцтовою кислотою до нейтрального середовища (по лакмусу) і додають Na2CO3 (насичений розчин або кристалічний). При цьому випадає осад основної солі цинку (ZnOH)2CO3, осад фільтрують, розчиняють в 2 н хлороводневій кислоті і відкривають цинк однією із характерних реакцій.
2. Відкриття хрому і миш’яку. Після видалення осаду основної солі цинку в фільтраті залишаються іони CrO42-, AsO43-. Хром відкривають, переводячи іони CrO42-, в надхромові кислоти. Миш’як визначають, відновленням іонів AsO43- до AsН3.
Контрольні запитання
1. Чому IV групу катіонів називають групою амфотерних гідроксидів ? В чому полягає властивість амфотерності ? Напишіть рівняння реакцій. 2. Солі яких катіонів IV групи підлягають гідролізу : а) в більшій мірі; б) в меншій мірі? 3. Чому олово і миш’як у вигляді катіонів існують тільки у сильно кислому середовищі? 4. В якому середовищі буде протікати окислення катіону Cr3+ до Cr6+ при взаємодії його: а) з перекисом водню; б) з перманганатом калію? Напишіть рівняння реакцій. 5. Чому при дії розчину гідроксиду амонію на суміш катіонів IV групи всі катіони утворюють осади гідроксидів, а катіон цинку залишається в розчині? 6. Вкажіть склад осаду, який утворюється при дії насиченого розчину карбонату натрію на розчин, який містить хлориди цинку та алюмінію? Напишіть рівняння реакцій. 7. Чому при дії розчину аміаку і перекису водню на суміш катіонів IV групи в осад випадають тільки гідроксиди алюмінію та олова ?
Читайте також:
|
||||||||
|