МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||
Завдання та види групуваньСутність, етапи та види статистичного зведення Зведення –це комплекс послідовних операцій по узагальненню конкретних поодиноких факторів, які утворюють сукупність, для виявлення типових рис і закономірностей, що належать досліджуваному явищу в цілому. Тобтоце процес систематизації, упорядкування і первинної обробки статистичного матеріалу. Для характеристики виділених груп використовують систему показників; результати зведення оформляються у вигляді статистичних таблиць. Етапи зведення: 1. Розробка програми. Систематизація та групування. Вибір групувальних ознак і встановлення меж групування. 2. Групування. 3. Обґрунтування і розробка системи показників для характеристики груп і сукупності. 4. Визначення схем обробки інформації. 5. Безпосереднє зведення, узагальнення і розрахунок показників. 6. Викладення результатів у вигляді рядів розподілу, таблиць і графіків. За способом організації робіт розрізняють: централізоване (матеріали обробляються і систематизуються на одному рівні органів державної статистики) і децентралізоване (значна частина узагальнення даних за типовою схемою проводиться на місцях) зведення. За обсягом робіт розрізняють просте і складне (групове) зведення. Просте зведення – це простий підрахунок підсумків первинних статистичних даних. Складне зведення передбачає групування, види групувальної ознаки, встановлення меж групування, підрахунок групових і узагальнюючих підсумків, а також викладення результатів зведення у вигляді таблиць чи графіків. Завдання та види групувань Під групуваннямв статистиці розуміють розподіл одиниць статистичної сукупності на однорідні групи. Групування використовується для вирішення завдань: 1) вивчення структури сукупності; 2) виявлення типів явищ і процесів; 3) виявлення і характеризування зв'язків і залежностей між явищами та їх ознаками. Відповідно до цих трьох функцій розрізняють види групування: структурні, типологічні і аналітичні. Групування, в результаті якого виділяють типи явищ у неоднорідній сукупності, як вираз конкретного суспільного процесу називаються типологічними. Структурними групуваннями називаються групування, які характеризують розподіл одиниць однотипної сукупності за будь-якою ознакою. Приклад 1. Таблиця 1 Розподіл підприємств за кількістю працівників
Типологічні і структурні групування дуже близькі один до одного: типологічні групування виділяють самі типи, а структурні – вказують питому вагу окремих типів у загальній масі. Аналітичні групування – це групування, які визначають взаємозв'язок між різними ознаками одиниць статистичної сукупності. За допомогою такого групування можна виявити певні взаємозв'язки між факторними і результативними ознаками. Загальна схема аналітичного групування
Можливі змішання типів групування. Особливим видом групування є класифікація, тобто стійке, опрацьоване на тривалий час, групування за атрибутивною ознакою, що включає детальний перелік (номенклатуру) груп і підгруп. Наприклад, класифікація видів економічної діяльності, організаційно-правових форм господарювання, професій, валют; країн світу; органів державного управління тощо. Групування за двома і більше ознаками називається комбінаційним. Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|