МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Тема 7. СТРАТЕГІЯ ДИВЕРСИФІКАЦІЇ ПІДПРИЄМСТВА
Поняття диверсифікації. Різновиди стратегії диверсифікації: споріднена, неспоріднена, конгломератна. Переваги та бар’єри порідненої диверсифікації. Етапи та правила розробки стратегії диверсифікації. Похідні стратегії диверсифікації підприємства. Управління диверсифікованим підприємством.
Запитання до самоконтролю 1. Розкрийте сутність, мету диверсифікації та пов’язані з нею ризики. 2. Охарактеризуйте основні фактори, що обумовлюють вибір стратегії диверсифікованого зростання . 3. У чому полягають особливості похідних стратегій диверсифікації? Проаналізуйте їх. 4. Чи відрізняється стратегія злиття від стратегії поглинання? 5. У яких випадках можливе використання стратегії прямої вертикальної диверсифікації? 6. Проаналізуйте специфіку рівнів управління у диверсифікованих підприємствах. 7. Чим зумовлюється необхідність реалізації стратегії зворотної вертикальної інтеграції? 8. У чому полягають особливості та найважливіші ознаки похідних стратегій диверсифікації? 9. Розкрийте сутність, переваги та недоліки спорідненої диверсифікації. 10. Розкрийте сутність, переваги та недоліки конгломератної диверсифікації.
Тести 1. Диверсифікація – це: а) одночасний розвиток багатьох, непов’язаних один з одним видів виробництва; б) один з видів діяльності підприємства; в) ознака спеціалізації підприємства.
2. Синергетичний портфель – це: а) вартісні переваги фірми; б) фаза “обережного розвитку” підприємства; в) група підприємницьких підрозділів, що належать одному власнику і стратегічно пов’язані один з одним.
3. Термін “синергія” означає: а) стратегічні переваги, що виникають при об’єднанні двох або більшої кількості підприємств в одних руках; б) різновид стратегії стабільності; в) різновид стратегії скорочення.
4.Стратегічні переваги, що виникають при об’єднанні двох або більшої кількості підприємств в одних руках, мають назву: а) сканування; б) синергія; в) моніторинг.
5. Проникнення у нові галузеві та сфери господарювання відбувається шляхом: а) виконання розпоряджень органів місцевого самоврядування; б) створення нових підприємств або переходу інших підприємств до нового власника; в) дотримання конституційних вимог.
6. Створення нових підприємств або переходу інших підприємств до нового власника являє собою: а) одну з форм диверсифікації; б) один із засобів маркетингу; в) один із методів функціонального аналізу.
7. Наступальні мотиви диверсифікації – це: а) розподіл ризиків, ресурсів, розміщення надлишкових коштів; отримання прямих фінансових вигод; проникнення у сфери діяльності з високою рентабельністю; використання взаємодоповнюючих ресурсів; б) запобігання зайвих витрат; небезпека падіння попиту; поява товарів замінників; поява нових конкурентів тощо; в) розширення поля діяльності підприємства.
8. Оборотні мотиви диверсифікації – це: а) розподіл ризиків, ресурсів, розміщення надлишкових коштів; отримання прямих фінансових вигод; проникнення у сфери діяльності з високою рентабельністю; використання взаємодоповнюючих ресурсів; б) запобігання зайвих витрат; небезпека падіння попиту; поява товарів замінників; поява нових конкурентів тощо; в) розширення поля діяльності підприємства.
9. Розподіл ризиків, ресурсів, розміщення надлишкових коштів; отримання прямих фінансових вигод; проникнення у сфери діяльності з високою рентабельністю; використання взаємодоповнюючих ресурсів – це: а) оборотні мотиви диверсифікації; б)наступальні мотиви диверсифікації; в) розширення поля діяльності підприємства.
10. Запобігання зайвих витрат; небезпека падіння попиту; поява товарів замінників; поява конкурентів тощо – це: а) оборотні мотиви диверсифікації; б)наступальні мотиви диверсифікації; в) розширення поля діяльності підприємства.
11. Стратегія диверсифікації застосовується з метою: а) уникнути надмірної залежності підприємства від одного господарського підрозділу як одного асортиментного набору продукції тощо; б) розширити кількість робочих місць на підприємстві; в) впровадити нову технологічну лінію.
12. Уникнення надмірної залежності підприємства від одного господарського підрозділу чи одного асортиментного набору продукції складає сутність: а) вертикальної стратегії; б) горизонтальної стратегії; в) стратегії диверсифікації.
13. Ринки, на яких працює підприємство, виявляються у стані насичення або як скорочення попиту на продукт унаслідок того, що: а) продукт знаходиться на стадії відмирання; б) поточний бізнес дає перевищення потреби надходження грошей, що можуть бути прибутково вкладені в інші сфери бізнесу; в) антимонопольне регулювання не дозволяє подальшого розширення бізнесу.
14. Продукт знаходиться на стадії відмирання у разі, коли: а) поточний бізнес дає перевищення потреби надходження грошей, що можуть бути прибутково вкладені в інші сфери бізнесу; б) ринки, на які працює підприємство, виявляється у стані насичення або ж скорочення попиту на продукт; в) антимонопольне регулювання не дозволяє подальшого розширення бізнесу.
15. Стратегія центрової диверсифікації: а) передбачає пошук можливостей зростання на існуючому ринку за рахунок нової продукції, що потребує нової технології, відмінної від використовуваної; б) полягає у розширенні виробництва за рахунок продукції, технологічно не пов’язаної з тією, ще реалізується на нових ринках; в) базується на пошуку та використанні додаткових можливостей виробництва нових продуктів, які містяться в існуючому бізнесі.
16. Стратегія горизонтальної диверсифікації: а) передбачає пошук можливостей зростання на існуючому ринку за рахунок нової продукції, що потребує нової технології, відмінної від використовуваної; б) полягає у розширенні виробництва за рахунок продукції, технологічно не пов’язаної з тією, ще реалізується на нових ринках; в) базується на пошуку та використанні додаткових можливостей виробництва нових продуктів, які містяться в існуючому бізнесі.
17. Стратегія конгломеративної диверсифікації: а) передбачає пошук можливостей зростання на існуючому ринку за рахунок нової продукції, що потребує нової технології, відмінної від використовуваної; б) полягає у розширенні виробництва за рахунок продукції, технологічно не пов’язаної з тією, ще реалізується на нових ринках; в) базується на пошуку та використанні додаткових можливостей виробництва нових продуктів, які містяться в існуючому бізнесі.
18. Показник спеціалізації рівня диверсифікації: а) характеризує відносний внесок у доходи підприємства групи основних напрямків діяльності, які використовують одні і ті ж ключові чинники успіху; б) визначає частку обсягу продажу групи напрямків діяльності, найщільніше пов’язаних між собою; в) визначає частку обсягу реалізації найбільшого центру.
19. Показник рівня централізації бізнес-успіху: а) характеризує відносний внесок у доходи підприємства групи основних напрямків діяльності, які використовують однакові ключові чинники успіху; б) визначає частку обсягу продажу групи напрямків діяльності, найщільніше пов’язаних між собою; в) визначає частку обсягу реалізації найбільшого центру.
20. Показник рівня взаємозв’язків: а) характеризує відносний внесок у доходи підприємства групи основних напрямків діяльності, які використовують однакові ключові чинники успіху; б) визначає частку обсягу продажу групи напрямків діяльності, найщільніше пов’язаних між собою; в) визначає частку обсягу реалізації найбільшого центру.
Читайте також:
|
||||||||
|