Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ТЕМА: Предмет, метод та значення формальної логіки

1. Спираючись на інтуїтивну логіку, вкажіть, які з наведених міркувань є правильними, а які – ні. Відповіді обґрунтуйте.

а) Сократ – філософ, Платон – філософ, Арістотель – філософ, Ніцше – філософ. Отже всі люди – філософи;

б)для того, щоб добре скласти іспит треба мати підручник або конспект. Але ні підручника, ні конспекту у цього студента немає. Отже, він не зможе скласти іспит;

в) іронія та сатира, що застосовані в комедії, створюють враження холодності та інтелектуальності;

г)комедія, за визначенням Арістотеля, “є наслідування людям гіршим, хоча і не у всій їхній підлості”. Багато хто наслідує гіршим людям, хоча і не йде в цьому до кінця. Отже, багато хто розігрує комедію.

 

2. Визначте, які помилки, логічні чи фактичні, наявні в цих думках і міркуваннях:

а) Місяць – штучний супутник Землі;

б) деякі композитори – музиканти; деякі музиканти – барабанщики. Отже, деякі композитори – барабанщики;

в) співробітник Н. заслуговує на премію тому, що він не запізнюється на роботу.

 

3. Виявіть логічні форми думок, що висловлені в наступних реченнях:

а) деякі студенти є спортсменами;

б) на жодній зірці не існує життя;

в) якщо це помилка, то вона не повинна лишатися непоміченою.

 

4. Виявіть логічну форму думок, що виражені складними реченнями, без врахування логічних форм думок, виражених простими реченнями:

а) якщо це поет, то він має розвинену уяву;

б) оскільки кожна людина, що має здоровий глузд може вивчити логіку, то Іваненко може вивчити логіку.

 

5. Вкажіть смисл і значення наступних виразів (знаків-символів):

а) автор роману “Прапороносці”;

б) пора року;

в) найближча до Сонячної системи зірка;

г)народний капіталізм.

 

6. З’ясуйте логічну форму наведених виразів:

а) логіка – або наука, або мистецтво;

б) “Якщо хворому після розмови з лікарем не стало легше, то це не лікар” (В.М. Бехтєрєв);

в) люди бувають стрункими або огрядними;

г) якщо я добре складу іспити, то поїду відпочивати в гори.

 

7. Проаналізуйте наведені пари висловлювань і встановіть, чи має місце порушення основних формально-логічних законів, і якщо так, то яких саме:

а) моя подруга побувала у Єгипті. Моя подруга ніколи не була за кордоном;

б) цей художник талановитий, тому що він намалював багато картин;

в)Києво-Печерська Лавра є історико-культурним заповідником. Києво-Печерська Лавра є пам’ятником культури.


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. CMM. Визначення моделі зрілості.
  3. D) методу мозкового штурму.
  4. Demo 11: Access Methods (методи доступу)
  5. DIMCLRE (РЗМЦВЛ) - колір виносних ліній (номер кольору). Може приймати значенняBYBLOCK (ПОБЛОКУ) і BYLAYER (ПОСЛОЮ).
  6. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  7. I визначення впливу окремих факторів
  8. I Метод Шеннона-Фано
  9. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  10. I. Метод єдиної подібності.
  11. I. Метод рiвних вiдрiзкiв.
  12. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ




Переглядів: 1278

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Дискусія, суперечка, полеміка | ТЕМА: Поняття як форма мислення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.