МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ТЕМА: Предмет, метод та значення формальної логіки1. Спираючись на інтуїтивну логіку, вкажіть, які з наведених міркувань є правильними, а які – ні. Відповіді обґрунтуйте. а) Сократ – філософ, Платон – філософ, Арістотель – філософ, Ніцше – філософ. Отже всі люди – філософи; б)для того, щоб добре скласти іспит треба мати підручник або конспект. Але ні підручника, ні конспекту у цього студента немає. Отже, він не зможе скласти іспит; в) іронія та сатира, що застосовані в комедії, створюють враження холодності та інтелектуальності; г)комедія, за визначенням Арістотеля, “є наслідування людям гіршим, хоча і не у всій їхній підлості”. Багато хто наслідує гіршим людям, хоча і не йде в цьому до кінця. Отже, багато хто розігрує комедію.
2. Визначте, які помилки, логічні чи фактичні, наявні в цих думках і міркуваннях: а) Місяць – штучний супутник Землі; б) деякі композитори – музиканти; деякі музиканти – барабанщики. Отже, деякі композитори – барабанщики; в) співробітник Н. заслуговує на премію тому, що він не запізнюється на роботу.
3. Виявіть логічні форми думок, що висловлені в наступних реченнях: а) деякі студенти є спортсменами; б) на жодній зірці не існує життя; в) якщо це помилка, то вона не повинна лишатися непоміченою.
4. Виявіть логічну форму думок, що виражені складними реченнями, без врахування логічних форм думок, виражених простими реченнями: а) якщо це поет, то він має розвинену уяву; б) оскільки кожна людина, що має здоровий глузд може вивчити логіку, то Іваненко може вивчити логіку.
5. Вкажіть смисл і значення наступних виразів (знаків-символів): а) автор роману “Прапороносці”; б) пора року; в) найближча до Сонячної системи зірка; г)народний капіталізм.
6. З’ясуйте логічну форму наведених виразів: а) логіка – або наука, або мистецтво; б) “Якщо хворому після розмови з лікарем не стало легше, то це не лікар” (В.М. Бехтєрєв); в) люди бувають стрункими або огрядними; г) якщо я добре складу іспити, то поїду відпочивати в гори.
7. Проаналізуйте наведені пари висловлювань і встановіть, чи має місце порушення основних формально-логічних законів, і якщо так, то яких саме: а) моя подруга побувала у Єгипті. Моя подруга ніколи не була за кордоном; б) цей художник талановитий, тому що він намалював багато картин; в)Києво-Печерська Лавра є історико-культурним заповідником. Києво-Печерська Лавра є пам’ятником культури. Читайте також:
|
||||||||
|