МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Хід лекціїЛітература ПЛАН Тема: Екологічні особливості галузевого використання природних ресурсів. Лекція № 7 Мета:ознайомити студентів із поняттям «природні ресурси», екологічними проблемами в різних галузях народного господарства, перспективами використання нових видів енергії; розвити логічне мислення, здатність висловлювати власні думки; виховувати почуття свідомого громадянина України, почуття гармонії з природою. 1. Поняття ”природні ресурси” 2. Екологічні проблеми й шляхи їх вирішення в галузі енергетики, сільського і лісового господарства, промисловості. транспорту, військової справи, науки і культури. 3. Енергетичні ресурси та енергетичні проблеми. 4. Перспективи використання нових видів енергії і їх вплив на довкілля. 1. Білявський Г. О. Основи екології : Підручник. – К.: Либідь, 2004. -С. 176-253. 2. Заверуха Н.М., Серебряков В.В., Скиба Ю.А. Основи екології. Навчальний посібник.-К.: Каравела, 2006 - С. 91-102. 3. Герасимчук А. А., Палеха Ю. І. Екологія: Опорний курс лекцій: Навч. Посіб. – К.: Вид-во Європейського ун-ту фінансів, ін форм. Систем, менеджм. І бізнесу, 1999. – С. 24-28.
1. Поняття ”природні ресурси” Існує багато тлумачень поняття ”природні ресурси”. Довгий час серед екологів побутувало визначення, дане А.І. Воронцовим та Н.З.Харитоновим в їх спільній праці ”Охорона природи”, де вони зазначали, що природні ресурси – це ті різноманітні засоби існування людей, що вони знаходять в природі: – родючий грунт, який дає життя культурним рослинам; – вода, яку люди п'ють і використовують в різних цілях; – руда, ліс, кам'яне вугілля, нафта, які служать паливом і джерелом енергії; – дикі рослини і тварини, які можуть служити додатковим джерелом живлення; І далі : ”Природні ресурси - це природні тіла, які на даному етапі розвитку виробничих сил у достатній мірі вивчені і можуть бути використані для задоволення матеріальних потреб людського суспільства”. Нині існує кілька варіантів класифікації природних ресурсів. Корсак К. В. і Плахоткін С. В. вважають, що найбільш істотною є класифікація, згідно з якою природні ресурси включають: – біологічні (біотичні, як харчові продукти тваринного чи рослинного походження, та абіотичні-повітря, вода тощо); – енергетичні і мінеральні (традиційні і нетрадиційні джерела енергії і види палива, рудні та інші види сировини тощо); – кліматичні (температура, вологість) – життєвий простір (місце для проживання, праці і відпочинку); – генетичний фонд (заповідники та засоби збереження видової різноманітності довкілля як ресурсу для забезпечення рівноваги біосфери і виведення нових продуктивних сортів рослин і тварин. Окрім цього поділу, зазначають вчені, використовують також три парних поняття для іншої градації ресурсів: – вичерпні-невичерпні (космічні, кліматичні, водні ресурси); – відтворювані - не відтворювані; – замінні - незамінні; 2. Екологічні проблеми й шляхи їх вирішення в галузі енергетики, Читайте також:
|
||||||||
|