МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Приклад 2.5
В таблиці наведені данні вибірки з частини тексту в 100 слів для двомірної випадкової величини (Х,Y), де Х – число букв у слові, Y- число голосних букв в цьому слові. Для компоненти Х обчислити вибіркове середнє, дисперсію, середнє квадратичне відхилення; вибіркову асиметрію та ексцес розподілу, дізнатися чи виконується для неї правило «трьох сигм», зробити припущення про закон розподілу.
Вибірка окремо для величини Х буде мати вигляд:
Скористуємося методом добутків складемо розрахункову таблицю: 1) запишемо варіанти в перший стовпець; 2) запишемо частоти в другий стовпець; суму частот (100) помістимо в нижню клітинку стовпця; 3) Як хибний нуль C виберемо варіанту 5, яка має найбільшу частоту (у якості C можна узяти будь-яку варіанту, розташовану приблизно в середині стовпця); у клітинці третього стовпця, яка належить рядку, що містить хибний нуль, пишемо 0; над нулем послідовно записуємо -1, -2, -3, -4, а під нулем 1,2, 3; 4, 5, 6 4) добуток частот пі на умовні варіанти ui запишемо у четвертий стовпець; суму позитивних та негативних чисел поміщаємо в нижню клітку четвертого стовпця; 5) добуток частот на квадрати умовних варіант, тобто пі ui2 запишемо в п'ятий стовпець; суму чисел стовпця поміщаємо в нижню клітку п'ятого стовпця; Аналогічно заповнюємо 6 та 7 стовбці
За формулою: (2.2.4.6) знаходимо: Згідно (2.2.4.7)
З (2.2.4.5) маємо: За формулою (2.2.4.1) Згідно (2.2.4.3) Так як , то «довга частина» кривої розташована правіше за моду, : крива має більш низьку і «плоску» вершину, чим нормальна крива. Перевірка правила трьох сигм: m= =5.52,
За (1.3.5.8) маємо: Ймовірність приблизно рівна одиниці, з чого можемо зробити припущення, що компонента Х розподілена нормально.
2.3. Перевірка гіпотези про нормальний розподіл генеральній сукупності по критерію Пірсона
Нехай емпіричний розподіл заданий у вигляді послідовності рівновіддалених варіант і відповідних ним частот.
Необхідно, використовуючи критерій Пірсона, перевірити гіпотезу про те, що генеральна сукупність X розподілена нормально. Правило . Для того, щоб при заданому рівні значимості α перевірити гіпотезу про нормальний розподіл генеральної сукупності, треба: 1. Обчислити безпосередньо (при малому числі спостережень) або спрощеним методом (при великому числі спостережень), наприклад методом добутків, вибіркову середню і вибіркове середнє квадратичне відхилення σв. 2. Обчислити теоретичні частоти (2.3.1)
де п- об'єм вибірки (сума всіх частот), h-крок (різниця між двома сусідніми варіантами), (2.3.2) Значення функції знаходяться в додатку 2
3. Порівняти емпіричні і теоретичні частоти за допомогою критерію Пірсона. Для цього: а) складають розрахункову таблицю, по якій знаходять спостережуване значення критерію (2.3.3)
б) згідно таблиці критичних точок розподілу χ2 (додаток 4), за заданим рівнем значущості α і числу степенів свободи k=s-3 (s - число груп вибірки) знаходять критичну точку χ2кр (α; k) правобічної критичної області. Якщо < χ2кр - нема підстав відкидати гіпотезу про нормальний розподіл генеральної сукупності. Іншими словами емпіричні і теоретичні частоти розрізняються не значущо (випадково). (2.3.4)
Якщо > χ2кр - гіпотезу відкидають. Іншими словами, емпіричні і теоретичні частоти розрізняються значущо. (2.3.5) Зауваження . Малочислені частоти (пі < 5) потрібно об'єднати; в цьому випадку і відповідні їм теоретичні частоти також треба скласти. Якщо проводилося об'єднання частот, то при визначенні числа степенів свободи по формулі k=s-3 потрібно в якості s прийняти число груп вибірки, що залишилися після об'єднання частот.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|