Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методика виконання лабораторної роботи

1. Переконатися в наявності котушок індуктивності й зразків.

2. По лицьовій панелі приладу Е9-4 візуально визначити:

кількість діапазонів частот внутрішнього генератора;

де перебувають перемикач діапазонів, ручки плавного регулювання частоти і ємності вимірювального конденсатора;

прилади для виміру добротності і ємності контуру;

де підключаються зразки й зовнішні котушки індуктивності.

3. Підготувати прилад до роботи, для чого перемикач "рід роботи" поставити в положення "калібрування", ручку "уст. нуля" - у крайнє ліве положення, перемикач "діапазон добротності" - у положення "60". Включити тумблер живлення, при цьому повинна зайнятися індикаторна лампочка.

4. Після 15-хвилинного прогрівання перемикач "рід роботи" поставити в положення "уст. нуля". Ручками регулювання встановити стрілки вольтметрів рівня й добротності на нуль.

5. Перемикач "рід роботи" поставити в положення "калібрування" і ручкою "уст. рівня" перевести стрілку вольтметра "рівень" на червону оцінку. При цьому стрілка вольтметра добротності повинна зупинитися наприкінці шкали на межі "60".

6. Повторити операцію установки нуля й калібрування на межах шкал добротності "200" й "600". При необхідності калібрування меж виміру "60", "200", "600" здійснюється потенціометрами, ручки яких виведені під шліц на передній панелі приладу.

7. Східчастим перемикачем вибрати необхідний діапазон частот вимірів (І діапазон - від 50 до 140 кГц), і регулятором плавної зміни частоти встановити її значення в середині діапазону.

8. Підключити до клем Lx еталонну котушку індуктивності для обраного діапазону частот, а до клем Сx - досліджуваний зразок.

9. Установити перемикач "рід робіт" у положення "вимір".

10. Установити значення ємності вимірювального конденсатора на початку шкали (70-100 pF) і, повертаючи ручку плавної зміни частоти, домогтися відхилення стрілки Q-вольтметра на можливо більшу величину, що свідчить про досягнення резонансу в контурі. Таким чином, резонанс контуру можна знайти, змінюючи частоту генератора в обраному діапазоні частот.

11. У даному діапазоні частот вибрати частоту для виміру. Установити значення ємності вимірювального конденсатора на початку шкали вимірів й, повертаючи ручку головної зміни частоти, домогтися відхилення стрілки Q-вольтметра на можливо більшу величину, що свідчить про досягнення резонансу в контурі.

12. Установити зручну для розрахунків частоту виміру й, повертаючи ручку вимірювального конденсатора, настроїти контур зі зразком у резонанс, тобто на максимальне значення Q, коли при незначному повороті ручки вимірювального конденсатора в обидва боки значення Q буде зменшуватися.

13. З відлік значень Q й Q1 в умовах резонансу й записати їх у таблицю вимірів.

14. Не змінюючи обраного діапазону й значення частоти генератора, відключити досліджуваний зразок й, збільшуючи ємність вимірювального конденсатора, удруге настроїти контур у резонанс і записати отримані

значення С2 й Q2 у нижчеподану таблицю вимірів.

15. Виміру зробити для всіх п'яти діапазонів частот і заданих у роботі зразків.

№ п/п   f,Гц С,пФ Q1 C2пФ Q2 Сx,пФ ε tgδ
. . . . .                

 

16. За результатами вимірів розрахувати: а) ємність зразка

Cx = C2-C1; (13)

 

б) діелектричну проникність ε по ємності плоского конденсатора

Cx = ε ε 0S/d, (14)
ε = Cxd/ ε0S, (15)

 

де S - площа електродів, м; d - товщина діелектрика або відстань між електродами, м;

в) тангенс кута діелектричних втрат

(16)

 

 

17. За значенням діелектричної проникності визначити діелектричний матеріал, використовуваний у зразку.

18. Побудувати й проаналізувати залежність ε і tgδ від частоти, визначивши наявність або відсутність поляризаційних процесів, що відстають від зміни зовнішнього поля. Зробити висновки по роботі.

 

16. Контрольні питання

1. Які речовини називаються діелектриками?

2. Що таке поляризація?

3. Перелічити основні види поляризації.

4. Що називається відносною діелектричною проникністю?

5. Як практично визначається ε?

6. Пояснити частотну залежність ε.

7. Пояснити, чому в експерименті ε не залежить від частоти?

8. Що таке втрати в діелектриках?

9. Причини виникнення втрат у діелектриках, поміщених у постійні й змінне електричні поля.

10.Що таке кут і тангенс кута діелектричних втрат?

11.Пояснити залежність tg δ від частоти.


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. I. Аналіз контрольної роботи.
  3. I. ОСНОВНІ ЕТАПИ ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  4. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  5. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  6. II. СТРУКТУРА ТА ОБСЯГ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  7. II.ТЕОРЕТИЧНІ ПИТАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  8. III ОФОРМЛЕННЯ І ЗАХИСТ РОБОТИ
  9. III. Виконання бюджету
  10. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  11. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  12. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи




Переглядів: 375

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Експериментальні виміри. Принцип вимірів і роботи приладу | Електропровідність і фізична природа струмів у діелектриках

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.