Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методичні рекомендації

Починаючи розгляд питань із цієї теми, передусім, слід розкрити зміст поняття “національна правова система”, звернувши увагу на те, що історично в кожній країні діють свої правові звичаї, традиції, джерела права, юрисдикційні органи; сформувався особливий правовий менталітет, правова культура. З огляду на це, правова своєрідність країн дає можливість стверджувати про їх самобутність, специфіку і про те, що в кожній з них утворюється власна правова система як сукупність усіх правових явищ (норм, установ, правовідносин, правосвідомості тощо), наявних у конкретній країні світу.

Система права є складовою правової системи, вони співвідносяться як частина та ціле. Курсантам та студентам слід звернути увагу на те, що система права не є результатом довільного розсуду законодавців, кожному історичному типу права властива своя система, що відбиває особливості цього типу суспільних відносин, є, так би мовити, юридичним вираженням структури певного суспільства.

Засвоєння правової категорії «системи права» пов’язане з вирішенням питання про структурні елементи і критерії побудови системи. Під структурою системи розуміється єдність елементного складу системи і взаємодія складових її елементів. Структурні елементи системи права: норми права, інститути права, підгалузі права, галузі права. Центральне місце в питаннях внутрішньої організації і побудови системи права належить проблемі виділення галузей права. Критеріями такого розмежування є предмет і метод правового регулювання.

Система права є єдиним цілим, хоча умовно поділяється на дві підсистеми: публічне та приватне право (такий поділ існував ще за часів Давнього Риму). За субординацією у правовому регулюванні виділяють матеріальні та процесуальні галузі права.

Характеризуючи систему законодавства, потрібно мати на увазі, що термін «законодавство» вживають у вузькому розумінні (закони держави) та в широкому розумінні (закони та підзаконні нормативно-правові акти).

При з’ясуванні питання про співвідношення системи права та системи законодавства слід мати на увазі, що система права - це внутрішня форма права (галузі, інститути, норми права), а система законодавства - це зовнішня форма права, тобто форма зовнішнього вираження, закріплення права.

Практичні завдання


Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  3. IV. Загальні рекомендації щодо безаварійної та безпечної експлуатації сільськогосподарської техніки вітчизняного та зарубіжного виробництва
  4. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  5. V. Рекомендації і розробки маркетинг-консалтингу.
  6. V. Рекомендації щодо безпечного застосування сільськогосподарської техніки при виконанні основних агротехнологічних операцій у рослинництві
  7. VI. Рекомендації щодо безпечного використання сільськогосподарської техніки при виконанні основних технологічних операцій у тваринництві
  8. VII. Рекомендації щодо безпечного проведення ремонту та технічного огляду сільськогосподарської техніки
  9. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті
  10. А. Підготуйте і запишіть висновки-рекомендації для автора, який перекладає текст з російської мови на українську.
  11. Аналіз одержання результатів. Висновки рекомендації.
  12. Безпечне поводження з хімічними речовинами та рекомендації щодо їх зберігання




Переглядів: 323

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тести для самоконтролю | Під час підготовки до семінарського заняття курсанти та студенти повинні.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.