Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Факторний аналіз рентабельності активів та рентабельності виробництва

Факторний аналіз рентабельності реалізації продукції

Одним з головних показників рентабельності є рентабельність реалізації продукції (обсягу продажу) (3.7):

Ррп = ВП / Vp = (Vp – СВ) / Vp (9.12)

Де, ВП – валовий прибуток, Vp – чистий дохід, СВ – собівартість реалізації продукції.

Якщо величина Ррп зменшується, то це говорить про спад конкурентоспроможності підприємства. Вплив зміни ціни і собівартості реалізації продукції на практиці аналізують і розраховують на базі методу ланцюгових підстановок.

Зміна рентабельності реалізації продукції за рахунок зміни чистого доходу:

∆РрпVp = (Vp1 – СВ0) / Vp1 – (Vp0 – СВ0) / Vp0 (9.13)

Vp0, Vp1 – чистий дохід відповідно в попередньому і в звітному періодах.

СВ0, СВ1 – собівартість реалізованої продукції відповідно в попередньому і в звітному періодах.

Зміна рентабельності реалізації продукції за рахунок зміни собівартості реалізованої продукції:

∆РрпСВ = (Vp1 – СВ1) / Vp1 – (Vp1 – СВ0) / Vp1 (9.14)

Перевірка: ∆Ррп = ∆РрпVp + ∆РрпСВ = Ррп1 – Ррп0 (9.15)

Де, Ррп0, Ррп1 – рентабельність реалізації продукції відповідно в попередньому і в звітному періодах.

 

Рентабельність активів (3.1)

Ра=ЧП/А*100% = Vp/Vp*ЧП/А*100% = ЧП/Vp*Vp/А*100% = Рп * Ко (9.16)

Де ЧП – чистий прибуток, А – активи (підсумок балансу), Vp – чистий дохід,

ЧП/Vp*100% = Рп – рентабельність продукції; Vp/А = Ко – коефіцієнт оборотності активів.

Показник рентабельності активів показує шляхи підвищення прибутковості на підприємстві:

а) при низькій прибутковості продажів необхідно прагнути до прискорення оборотності активів;

б) низька ділова активність підприємства може компенсуватися тільки зниженням витрат на виробництво продукції (підвищенням рентабельності продукції).

Факторний аналіз рентабельності активів методом ланцюгових підстановок:

- вплив оборотності активів на зміну рентабельність активів:

Δ РаКо = Рп0 * Ко1 – Ра0 (9.17)

- вплив рентабельності продукції на зміну рентабельність активів:

Δ РаРп = Ра1 – Рп0 * Ко1 (9.18)

Де, Рп0 і Рп1 – рентабельність продукції відповідно в попередньому і в звітному періодах;

Ко0, Ко1 – коефіцієнт оборотності активів відповідно в попередньому і в звітному періодах;

Рп0, Ра1 – рентабельність активів відповідно в попередньому і в звітному періодах.

Рентабельність виробництва чи виробничих фондів показує на скільки ефективна віддача виробничих фондів (3.6)

Рвф=ЧП/ВФ*100%=ЧП/(ЗВ+СМОК)*100%= (9.19)

Де, ВФ = ЗВ+СМОК – виробничі фонди; ЗВ - залишкова вартість основних засобів; СМОК – середня величина матеріальних оборотних коштів (запаси). Vp – чистий дохід; Рп – рентабельність продукції, Фє – фондоємність, Кз – коефіцієнт закріплення матеріальних оборотних коштів.

Далі відповідно до методу ланцюгових підстановок проводиться факторний аналіз рентабельності виробничих фондів.

 


Читайте також:

  1. ABC-XYZ аналіз
  2. D) оснащення виробництва обладнанням, пристроями, інструментом, засобами контролю.
  3. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  4. SWOT-аналіз у туризмі
  5. SWOT-аналіз.
  6. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  7. V. Нюховий аналізатор
  8. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  9. АВС (XYZ)-аналіз
  10. Автоматизація виробництва
  11. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.
  12. Адміністративний арешт активів та його наслідки




Переглядів: 1539

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Метод ланцюгових підстановк | Факторний аналіз прибутку від операційної діяльності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.