МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Факторний аналіз рентабельності активів та рентабельності виробництваФакторний аналіз рентабельності реалізації продукції Одним з головних показників рентабельності є рентабельність реалізації продукції (обсягу продажу) (3.7): Ррп = ВП / Vp = (Vp – СВ) / Vp (9.12) Де, ВП – валовий прибуток, Vp – чистий дохід, СВ – собівартість реалізації продукції. Якщо величина Ррп зменшується, то це говорить про спад конкурентоспроможності підприємства. Вплив зміни ціни і собівартості реалізації продукції на практиці аналізують і розраховують на базі методу ланцюгових підстановок. Зміна рентабельності реалізації продукції за рахунок зміни чистого доходу: ∆РрпVp = (Vp1 – СВ0) / Vp1 – (Vp0 – СВ0) / Vp0 (9.13) Vp0, Vp1 – чистий дохід відповідно в попередньому і в звітному періодах. СВ0, СВ1 – собівартість реалізованої продукції відповідно в попередньому і в звітному періодах. Зміна рентабельності реалізації продукції за рахунок зміни собівартості реалізованої продукції: ∆РрпСВ = (Vp1 – СВ1) / Vp1 – (Vp1 – СВ0) / Vp1 (9.14) Перевірка: ∆Ррп = ∆РрпVp + ∆РрпСВ = Ррп1 – Ррп0 (9.15) Де, Ррп0, Ррп1 – рентабельність реалізації продукції відповідно в попередньому і в звітному періодах.
Рентабельність активів (3.1) Ра=ЧП/А*100% = Vp/Vp*ЧП/А*100% = ЧП/Vp*Vp/А*100% = Рп * Ко (9.16) Де ЧП – чистий прибуток, А – активи (підсумок балансу), Vp – чистий дохід, ЧП/Vp*100% = Рп – рентабельність продукції; Vp/А = Ко – коефіцієнт оборотності активів. Показник рентабельності активів показує шляхи підвищення прибутковості на підприємстві: а) при низькій прибутковості продажів необхідно прагнути до прискорення оборотності активів; б) низька ділова активність підприємства може компенсуватися тільки зниженням витрат на виробництво продукції (підвищенням рентабельності продукції). Факторний аналіз рентабельності активів методом ланцюгових підстановок: - вплив оборотності активів на зміну рентабельність активів: Δ РаКо = Рп0 * Ко1 – Ра0 (9.17) - вплив рентабельності продукції на зміну рентабельність активів: Δ РаРп = Ра1 – Рп0 * Ко1 (9.18) Де, Рп0 і Рп1 – рентабельність продукції відповідно в попередньому і в звітному періодах; Ко0, Ко1 – коефіцієнт оборотності активів відповідно в попередньому і в звітному періодах; Рп0, Ра1 – рентабельність активів відповідно в попередньому і в звітному періодах. Рентабельність виробництва чи виробничих фондів показує на скільки ефективна віддача виробничих фондів (3.6) Рвф=ЧП/ВФ*100%=ЧП/(ЗВ+СМОК)*100%= (9.19) Де, ВФ = ЗВ+СМОК – виробничі фонди; ЗВ - залишкова вартість основних засобів; СМОК – середня величина матеріальних оборотних коштів (запаси). Vp – чистий дохід; Рп – рентабельність продукції, Фє – фондоємність, Кз – коефіцієнт закріплення матеріальних оборотних коштів. Далі відповідно до методу ланцюгових підстановок проводиться факторний аналіз рентабельності виробничих фондів.
Читайте також:
|
||||||||
|