Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Позитивізм

Етапи еволюції позитивізму (ідеалізація природничо-наукового пізнання)

1. Класичний позитивізм.

Ознаки: визнання спеціально наукового знання як єдиного форму знання; проголошення традиційних філософських питань (про свідомість, буття) беззмістовною метафізикою;

три рівні світогляду (1. релігійний; 2. метафізичний чи філософський; 3. науковий )

2. Психологічний або емпіріокритицизм - потрібно враховувати вплив суб'єкта і методів на результат

3. Неопозитивізм - чинники які впливають в процесі дослідження, дослідження чинників які впливають на процес пізнання. Семантичний позитивізм - перехід до розуміння реальності як сукупності значень

4. Постпозитивізм - пошук відповідей на питання про шляхи виникнення наукової теорії.

Теоретичний плюралізм - відмова від розмежування науки і філософії

Критика дегуманізації науки


ІІ. Теорія наукових революція

 

Томас Кун (засновник теорія наукових революція)- праця "структура наукових революція" 1962 р.

 

Наука розвивається стрибкоподібно, шляхом наукових революцій

Будь-який критерій має значення тільки в межах парадигми. Наукова революція епістемологічна зміна парадигми. Рушійною силою розвитку науки є люди

 

Парадигма (дисциплінарна матриця) – сукупність знань, методів і цінностей, що беззастережно поділяються членами наукового співтовариства; обумовлює спектр значимих наукових проблем і можливі способи їхнього розв’язання, одночасно ігноруючи ті факти і теорії, які з нею не узгоджуються (час виступає в ролі сили переконання, а носії старого переконання природно помирають)

 

структура дисциплінарної матриці

 

символічні узагальнення метафізичні компоненти цінності

символічні узагальнення - формальний апарат і мова характерна для наукової дисципліни.

метафізичні компоненти - визначають найбільш фундаментальні. теоретичні і методологічні принципи світорозуміння

цінності - задають панівні ідеали і норми побудови і обґрунтування наукового знання

 


Читайте також:

  1. Концепція наукового знання неопозитивізму
  2. Основні напрями у гносеології: наївний реалізм, раціоналізм та емпіризм, трансцендентальний ідеалізм, ірраціоналізм, позитивізм та логічний позитивизм,критичний раціонализм.
  3. Основні типи право розуміння. Правовий позитивізм. Природно-правове мислення.
  4. Позитивізм
  5. Позитивізм і неопозитивізм
  6. Позитивізм і неопозитивізм
  7. Позитивізм та його трансформація у неопозитивізм.
  8. Позитивізм ХІХ ст.




Переглядів: 796

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Оцінка ролі і можливостей науки | Приклади зміни парадигми науки в історії

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.