МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Позитивізм ХІХ ст.Перегляд принципів класичної філософії і становлення нової світоглядної парадигми Тема 8. Посткласична філософія ХІХ – почХХ ст.
1. Перегляд принципів класичної філософії і становлення нової світоглядної парадигми 2. Позитивізм ХІХ ст. 3. Філософія марксизму та її історична доля. 4. Школи та особливості філософії неокантіанства 5. Феноменологія Е.Гуссерля 6. Ірраціоналістичні тенденції філософського життя.
Література : Словник «Современная западная философия» - М. 1991 М.В. «Філософія в особах» - Р.1998 Хрестоматія (сучасна зарубіжна філософія) – К.1996 Еволюційна теорія Дарвіна.Складний перехід від філософії Гегеля до пошуку нової філософії.Напрями некласичності філософського мислення,які випереджали свій час.Ідеї вислослені в ХІХ ст. були розвинуті в ХХ ст.Криза в наук. К.С. і в філософському світогляді.Все ж розвиток в руслі раціонального (класичного)мисленняА.Шопенгауер «Світ як воля та уява» перша праця посткласичної філософії.Але поки що вона не могла конкурувати з класичною традицією.Початок змін (змін в усіх сферах соціального буття) : - мистецтво – виникнення романтизму (Німеччина,Австрія); - живопис – імпресіоналізм,потім експресіонізм,абстракціонізм («свідоме віддалення від подібності») - музика – імпресіонізм (Вагнер) - наука – криза в природознавстві (відкриття радіоактивності, подільності атома,теорія відносності). Ідея постмодерну.В ХІХ ст. виникає неотомізм. Основні проблеми : 1) Зміст і сутність філософії як метафізики.Ця проблема поєднує всіх філософів. 2) Переосмислення ролі і місця раціоналізму,наукове осмислення світу і людини. 3) (Прояв нового повороту Європи до світу – східний в першу чергу).Перегляд основних постулатів історичної науки : - європоцентризм; - панлогізм; - теорія прогресу. В ставленні до класичного раціоналізму і переосмислення філософії як метафізики можна виділити такі підходи : 1. Заклик до повернення і нового прочитання класичної філософії (неогегельянство, неокантіанство). Ререосмислення класичної філософії в рамках матеріалізму та пошук шляхів подолання суперечностец суспільного розвитку (марксизм) 2. Прагнення підправити філософський раціоналізм новим позитивним значенням та поєдн. його з запереченням метафізики і матеріалізму як такого (позитивізм) 3. Прагн. подолати викривлення раціоналізму шляхом відродження філософського духу (феноменологія Гуссерля). 4. Критика клас. раціоналізму і Ф. як метаф. та заклик до заміни рац-ного ірраціональним. Ірраціоналізм або бунт проти розуму (Ф. життя, психоаналіз). О. Конт „Курс позитивної Ф.” Поняття „позитивне” (знання) на місце рац-го і метафізики як такої Позитивне – це і спостережуване, і реальне, і корисне, і достовірне, точне і ясне та конструктивне. Теорія „трьох стадій”, які посл. змінюютя в одну і характ. зміну рівня. Теор. досліджень людства: · релігійна · метафізична (заг. завершені поняття) · позитивна (зосер. дослідження на тому, щоможе мати корисність в людськ. житті) Недолік метаф.: питання „чому?” Позитивізм: „як?”. Запер. ролі Ф. як науки наук. „Наука сама собі Ф.” Звужує рамки Ф. це теорія науки, систематиз. і узагальнення спец. наукового знання. Але нова філософія повинна займатися розкриттям зв’язків між науками. Засновник соціології: Мілль, Спенсер Основна ідея Спенсера: еволюціонізм як заг. світовий з-н. Взаємозв.позитивізму з рац. картиною світу просвітництва. Вони чітко відмовляли метаф. в плані існ. світогл. знання вона нижча науки. Протиставлення матеріалістичним ідеям. Друга форма позитивізму – емпіріокретицизм. Е. Мах, Авенаріус (фізик) Ств. нової теорії наук. Пізнання, Метафіз. проблеми: - природа пізнання; - досвіду; - суб’єкта і об’єкта; - матерії ісубстанції. Простір, час, рух. Авенаріус: „нейтральні елементи світу” – поверт.до ідеї, що світ є комплекс наших уявлень. Є разом і об’єктивним, і суб’єктивним, але втрач. розмежування Гол.принцип пізнання: „принцип економії мислення.” Потр.пристосовуватись до фактів, описувати ту сукупність, яка є. Читайте також:
|
||||||||
|