Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методичні вказівки до розв’язання задачі № 2

Обираємо зручну шкалу, яка охоплює всю гаму результатів. Очевидно, що такою є шкала з лівою позначкою -50 000 та правою 100 000.

Очевидно, що збиток -50 000 еквівалентний лотереї L (-50 000;0;100 000) (оскільки отримання збитку принесе підприємцю 0 корисності), прибуток у 100 000 лотереї L (-50 000;1;100 000) (оскільки отримання виграшу принесе максимальну корисність – 1), безприбутковість (і відповідно беззбитковість) – лотереї L(-50 000;U(0);100 000), прибуток у 15 000 – лотереї L (-50 000; U(15 000);100 000). Таким чином, всю гаму результатів зведено лише до двох результатів: найгіршого (-50 000) та найкращого (100 000). Цим самим зведено результати до простої лотереї, при чому виграш та програш у цих лотереях однакові.

Позначимо через :

L (-50 000;q1;100 000) – просту лотерею еквівалентну наслідкам першого рівня;

L (-50 000;q2;100 000) – другого;

L (-50 000;q3;100 000) – третього;

L (-50 000;q4;100 000) – четвертого рішення.

Обчислюємо імовірності q1, q2, q3 та q4.

Визначимо для прикладу q1. Наслідками рішення І є 100 000, -50 000, -50 000 з імовірностями 0,5, 0,4 та 0,1. позначимо ці події відповідно літерами А, В та С. Але ці події еквівалентні лотереям L (-50 000; U(100 000);100 000),L (-50 000; U(-50 000);100 000) та L (-50 000; U(-50 000);100 000).

Оскільки лотереї L розігруються незалежно від того, яка подія А, В чи С трапляється, то користуючись формулами перемноження та суми імовірностей, можна визначити:

q1 = p1U(100 000) + p2U(-50 000) + p3U(-50 000) (8.1)

За приведеною методикою аналогічно розраховуємо величину q для інших рішень. Робимо висновок про ефективніше рішення для підприємства, користуючись правилом більшої величини q.

 

Методичні вказівки до розв’язання задачі № 3

Для полегшення порівняння показників ризику контрактів пропонується зведення результатів у табл. 8.3.

Таблиця 8.3

Розрахункові дані параметрів ризику альтернатив для порівняння

Контракт Параметри контракту М(Х) σ CV MU
І Х -20        
р(Х) 0,2 0,1 0,4 0,3        
U(Х) 0,2 0,3        
ІІ Х -10        
р(Х) 0,2 0,4 0,3 0,1        
U(Х) 0,1 0,3 0,4        

Сподівана корисність складеної лотереї є математичним сподіванням функції корисності:

MU(X) = ∑рі∙ U(Х) (8.2)

На базі розрахованих даних порівнюємо обидва контракти та ранжуємо їх за привабливістю для підприємця.

Будуємо власну функцію корисності на базі даних табл. 8.4.

 

 

Таблиця 8.4

Ризикова поведінка підприємця

Х -20 -10
U(Х)            

По осі абсцис визначаємо розміри виграшів, по осі ординат – сподівану корисність.

 


Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  3. III. Інформаційне забезпечення задачі
  4. IIІ. Інформаційне забезпечення задачі
  5. IV. Алгоритм вирішення задачі
  6. IV. Алгоритм розв’язання задачі
  7. IV. Алгоритм розв’язання задачі
  8. IV. Алгоритм розв’язання задачі
  9. IV. Перевірка розв’язання і відповідь
  10. IV. ПРИКЛАДИ ТИПОВИХ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ЗАВДАНЬ ТА ПОРЯДОК ЇХ РОЗВ’ЯЗАННЯ
  11. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  12. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті




Переглядів: 239

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Задача №2 | Методичні вказівки до розв’язання задачі № 4

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.