Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тести, вправи, завдання

Тест №1.Назвіть умови виникнення (існування) товарного виробництва:

а) розвиток продуктивних сил;

б) економічна відособленість виробників;

в) технологічна відособленість виробників;

г) суспільний поділ праці.

 

Тест 2. Яка ознака є головною рисою, що відрізняє товарне виробництво від натурального господарсва?

а) наявність економічних зв’язків між виробниками;

б) наявність суспільного поділу праці;

в) відмінність виробленого продукту (спеціалізація);

г) виробництво продукції для продажу на основі спеціалізації виробників та їх економічної відособленості;

д) вільний вибір виробниками напряму діяльності.

 

Тест №3. Що робить товари сумірними?


а) їх корисність;

б) гроші;

в) втілена в них абстрактна праця;

г) їх природна субстанція;

д) затрачена на їх виробництво конкретна праця;

е) правильної відповіді немає.


 

Тест №4.Чим визначається величина вартості товару?

а) затратами живої праці на виробництво товару;

б) затратами абстрактної праці на виробництво товару;

в) продуктивністю суспільної праці;

г) суспільно-необхідним робочим часом, затраченим на виробництво товару;

д) вартістю і ефективністю засобів виробництва, що використовуються.

Тест №5.Яке положення розкриває сутність грошей як економічної категорії?

а) все, що виконує функції грошей;

б) це дорогі металеві монети;

в) це особливий товар, який виконує роль загального еквівалента;

г) це грошові білети і розмінна монета;

д) рідкісні речовини природи, які служать засобом обміну.

 

Тест №6.В якій із перелічених ситуацій гроші виконують функцію обігу та платежу?

а) робітник отримує заробітну плату;

б) підприємець, розробляючи бізнес-план, проектує майбутню ціну товару;

в) банк прийняв від вкладника певну суму грошей і гарантував йому її щорічне зростання на 10%;

г) покупець розрахувався в крамниці готівкою за куплений товар.

 

Тест №7.На ринку попит – це:

а) кількість товарів та послуг, які ми бажаємо мати у своєму розпорядженні;

б) звязок між кількістю товару, яку споживачі здатні купити, і ціною цього товару;

в) платоспроможна здатність споживачів купити товар;

г) звязок між кількістю товару, яку споживачі здатні купити,і кількістю, яку продавці можуть запропонувати.

 

Тест № 8. Визначте, які процеси зрушуватимуть лінію пропозиції праворуч:

а) ресурси для виробництва даного товару подорожчали;

б) виробники даного товару перейшли до більш прогресивних технологій;

в) держава застосувала до виробників нижчу ставку оподаткування;

г) держава субсидує виробника виплатами із Державного бюджету.

 

Тест №9.Визначте, які принципи розподілу створеного продукту притаманні ринковій та плановій (адміністративно-командній) системам:

а) принцип розподілу «за працею»;

б) принцип розподілу «за вартістю робочої сили»;

в) принцип «забезпечення розширеного відтворення»;

г) принцип розподілу «за капіталом-власністю», зайнятим у виробництві;

д) принцип «відшкодування спожитих засобів виробництва»;

е) принцип «забезпечення спільних потреб суспільства».

Тест №10.До різновидів первинних доходів у ринковій економіці відносяться:


а) рента;

б) інвестиції;

в) процент;

г) заощадження;

д) заробітна плата;

е) надходження від проданого металобрухту;

є) безкоштовне навчання у ВНЗ, яке фінансується спонсором;

ж) безкоштовне навчання у ВНЗ, яке фінансується державою;

з) пенсії.


 

Тест №11. Джерелом заробітної плати є:

а) вартість робочої сили;

б) необхідний продукт;

в) фонд заробітної плати підприємства;

г) необхідний і додатковий продукт.

 

Тест №12. Визначте джерело прибутку:

а) підприємницька здатність;

б) використання основного капіталу;

в) додаткова вартість, створена робочою силою;

г) земля;

д) основний капітал і підприємницька здатність.

 

Тест №13. Визначте положення, яке розкриває економічну суть ціни землі:

а) гранична корисність даної земельної ділянки;

б) капіталізована земельна рента;

в) гранична корисність кращих ділянок;

г) оцінка ділянки землі на основі земельного кадастру;

д) правильної відповіді немає.

Вправа №1.Індивідуальні затрати робочого часу на виробництво одиниці товару однакової споживної вартості в першій групі підприємств галузі дорівнюють 4 год., у другій групі – 6, у третій – 8, у четвертій – 10.

Перша група підприємств виробляє 20 тис.од. товарів, друга група – 150 тис.од., третя – 80 тис.од., четверта – 30 тис.од. Визначте суспільно-необхідний робочий час виробництва одиниці товарів у даній галузі.

 

Вправа №2. Кількість грошей в обігу зросла у 1,5 раза, а сума цін товарів збільшилась у 1,3 раза. Дайте відповідь, що могло зумовити таке (випереджаюче) збільшення кількості грошей в обігу, якщо сума товарів, проданих у кредит, сума платежів, а також взаєморозрахунків залишилися без змін.

Вправа №3.Нехай функція попиту на товар описується рівнянням Qd = 8 – 2,5.P, а функція пропозиції - Qs = 5 + 2.P (де Р – ціна товару, а Q – його кількість). Розрахуйте ціну ринкової рівноваги та рівноважну кількість товару.

 

Вправа №4. Банк має вклади (депозити) від клієнтів на суму 100 тис. грн. і сплачує 8% по вкладах. Надає кредити на суму 95 тис.грн. і бере 12% за кредит. Яким буде прибуток банку?

 

Вправа №5. номінальна заробітна плата робітниківпромисловості за рік зросла на 7% при середньому зниженні споживчих цін у країні також на 7%. Чи змінилася реальна заробітна плата робітників? Відповідь обгрунтуйте розрахунками.

 

Вправа № 6. Є три ділянки землі однакової площі. На кращій ділянці одержано врожай зерна 25ц, на середній 22ц, на гіршій 20ц. Ринкова ціна за 1ц зерна 50 грн. Розрахуйте, яку ренту за якість землі отримають власники кращої та середньої ділянок.

 

Вправа №7. Витрати на виробництво партії товару становили 1000 грн., а на його реалізацію – 200 грн. Виручка від реалізації – 1400 грн. Сумарна величина всіх податків і внесків підприємства – 45%. Обрахуйте загальний (бухгалтерський) та чистий прибуток підприємця.

 

Завдання №1. Користуючись даними «Статистичного щорічника України за 2008 рік», визначте структуру наявної грошової маси в обігу України у 2008 році та порівняйте одержані результати з попередніми роками.

 

Завдання №2. Заповніть таблицю, що має дати уявлення про кожен із перелічених ринків:

 

  Суб’єкти Що є об’єктом купівлі-продажу
Ринок товарів та послуг    
Ринок природних ресурсів    
Ринок праці    
Ринок капіталів    
Ринок грошей    
Ринок цінних паперів    
Ринок інформації    

 

Завдання 3.Проаналізуйте за даними «Статистичного щорічника України за 2008 рік», які зміни відбулися у грошових доходах населення України в 2008 році порівняно з попередніми роками.

 

2.5. Питання для самоконтролю

1. Що являє собою товарне виробництво? Чим воно відрізняється від натуральної форми виробництва?

2. Визначте і поясніть умови (причини) виникнення та розвитку товарного виробництва.

3. Розкрийте зміст поняття «економічна відособленість виробників».

4. У чому сутність капіталістичного товарного виробництва та яка його основна відмінність від простого товарного виробництва?

5. Що таке товар? Чим товар відрізняється від продукту?

6. Розкрийте властивості товару. Що зумовлює його двоїсту природу?

7. Які фактори впливають на величину вартості товару?

8. Розкрийте сутність закону вартості. Визначте його основні функції та роль у виникненні та розвитку капіталізму.

9. Що собою являють гроші та яким чином вони виникли?

10. Які Ви знаєте функції грошей?

11. Які види грошей існують в умовах сучасної України?

12. Сформулюйте закони грошового обігу.

13. Як забезпечити конвертованість української гривні?

14. Розкрийте історію грошей в Україні. У чому необхідність та сутність грошової реформи 1996 року в Україні.

15. Що таке ринковий попит та ринкова пропозиція?

16. Розкрийте сутність законів попиту та пропозиції. Які нецінові фактори впливають на попит та пропозицію?

17. Як формується ціна ринкової рівноваги? Явища «дефіциту» та «надлишку» на ринку.

18. У чому проявляється вплив конкуренції та монополії на процес ринкового ціноутворення?

19. Які антимонопольні заходи застосовує держава?

20. Сформулюйте основні підходи до класифікації ринків та дайте їм характеристику.

21. Особливості ціноутворення на ринку товарів та послуг, природних ресурсів, цінних паперів, грошей, капіталів, робочої сили (праці) та інших.

22. Що таке ринкова інфраструктура та яке її значення у ринковій економіці?

23. Дайте загальну характеристику основним елементам ринкової інфраструктури (товарним та фондовим біржам, банкам, фінансово-кредитним посередникам, службам зайнятості тощо).

24. Що являє собою розподіл як фаза у суспільному відтворенні?

25. Розкрийте сутність концептуальних підходів до проблеми формування доходів у ринковій економіці.

26. У чому полягають сутність заробітної плати, прибутку, процента та земельної ренти як економічних категорій?

27. Які Ви знаєте форми і системи заробітної плати у ринковій економіці? Їхні особливості у сучасній Україні?

28. Що собою являють номінальна та реальна заробітна плата?

29. З’ясуйте поняття «норма прибутку» та «норма процента». Якими факторами вони визначаються?

30. Які Ви знаєте види земельної ренти? Дайте їм характеристику.

31. Дайте визначення ціни землі та розкрийте його економічний зміст.

32. З’ясуйте механізм перерозподілу доходів у ринковій економіці. Що собою являють «кінцеві доходи» та які є їх види? Середній сукупний дохід сім’ї в сучасній Україні.

 

Тема 5. Підприємство в системі ринкових відносин. Підприємництво. Менеджмент і маркетинг підприємницької діяльності – 2 год.

Питання семінару

1. Сутність підприємства, його функції. Класифікація підприємств.

2. Підприємництво:

а) сутність та види;

б) малий і великий бізнес;

в) підприємництво в Україні.

3. Капітал підприємства, його кругооборот та оборот.

4. Витрати виробництва та підприємницький доход.

 

5.2. Питання для самостійної роботи

1. Підприємництво та його види.

2. Малий і великий бізнес, необхідність їх поєднання.

3. Форми підприємництва у сільському господарстві.

4. Колективні підприємства у ринковій економіці.

5. Державні підприємства у ринковій економіці.

6. Підприємництво в Україні.

7. Основні школи управління (менеджменту) та їх характеристика.

8. Організаційні структури управління підприємством та їх розвиток.

9. Концепції ринкової діяльності. Маркетинг як особлива концепція. Маркетинг в Україні.

10. Господарський кодекс України від 16 січня 2003 р.


Читайте також:

  1. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  2. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  3. II. Завдання
  4. II. Завдання на проект.
  5. II. Перевірка домашнього завдання.
  6. II. Перевірка домашнього завдання.
  7. II. Перевірка домашнього завдання.
  8. II. Перевірка домашнього завдання.
  9. II. Перевірка домашнього завдання.
  10. II. Перевірка домашнього завдання.
  11. II. Перевірка домашнього завдання.
  12. II. Перевірка домашнього завдання.




Переглядів: 777

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні економічні категорії і поняття | Основні економічні категорії і поняття

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.