МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Прогнозування і планування.Прогноз (з грецької - передбачення). Прогноз – це спроба визначити як буде розвиватись в майбутньому якийсь процес чи явище. Процес складання (розробки) прогнозів називають прогнозуванням. Прогнозування розвитку підприємства – це наукове обґрунтування можливих змін його стану (в цілому чи окремих напрямів діяльності) в майбутньому, а також альтернативних способів і строків досягнення планування. очікуваного стану. Прогнози є базою для стратегічного планування. На основі стратегічного плану розробляються тактичні плани. Планування – це процес визначення цілей, які підприємство передбачає досягти за певний період, а також засобів, шляхів і умов їх досягнення. Розрізняють планування: v стратегічне, v тактичне, v оперативне. Стратегічне планування – це визначення основних довгострокових цілей та завдань підприємства, розробка напрямів його діяльності, визначення необхідних ресурсів для досягнення поставлених цілей. Тактичне планування – це складання середньо та короткостро-кових планів з усіх напрямів діяльності підприємства. Середньострокові плани розробляються, як правило, на кілька років (3-5), короткострокові, як правило, на рік; тому їх ще називають поточними планами. Існує певна відносність (умовність) у розподілі часових горизонтів планування на довго, середньо і короткострокові. Оперативне планування – це завершальна ланка в системі планування діяльності підприємства, а також засіб виконання всіх попередніх планів. У процесі оперативного планування здійснюють детальну розробку планів підприємства і його підрозділів на короткі проміжки часу (місяць, декаду, добу і зміну). План – це документ, в якому на конкретний період відображені завдання з економічного та соціального розвитку підприємства, або його підрозділу, а також шляхи і методи досягнення цих завдань. Основні розділи тактичних планів: · Маркетингова діяльність. · Виробнича діяльність. · Науково-дослідні, конструкторсько-технологічні та експери-ментальні роботи. · Праця, кадри, соціальний розвиток колективу. · Капітальні вкладення та капітальне будівництво. · Матеріально-технічне забезпечення. · Організація виробництва, праці та управління. · Природоохоронна діяльність. · Зовнішньоекономічна діяльність. · Витрати, прибуток, рентабельність. · Фінансова діяльність.
3. Методи планування. Методи планування – це способи розробки та увязки планових показників. При розробці планів можуть використовуватись такі основні методи планування: Ø ресурсний – застосовують при монопольному становищі підприємства або за умов слабкої конкуренції; вихідною позицією при плануванні є потреби ринку і попит на продукцію; Ø балансовий – план складається у вигляді таблиці, в одній частині якої показано ресурси (матеріальні, грошові, трудові), а в другій – потреба в цих ресурсах (таблиці -- баланси); Ø екстраполяції – перенесення тенденцій розвитку показника, що склалися в минулому на майбутнє; Ø нормативний (техніко-економічних розрахунків) – передба-чає використання для розрахунку планових показників різних прогресивних норм і нормативів; Ø економіко-математичні методи – розробляють декілька варіантів плану (моделей розвитку) і вибирають оптимальний; Ø спробно-статистичний – при встановленні планових показників використовують фактичні статистичні дані за минулі періоди і середні темпи росту.
4. Принципи прогнозування та планування. Основні розділи бізнес – плану. Процес прогнозування та планування завжди базується на певних принципах Принципи планування – це основні правила, яких необхідно дотримуватись при складанні планів. Головними з них є такі : · цілеспрямованість – змістовний опис поставлених дослідницьких завдань; · системність – побудова прогнозу на підставі системи методів і моделей, що характеризуються певною ієрархією та послідовністю; ·наукова обґрунтованість – всебічне врахування вимог об’єктивних законів розвитку суспільства, використання світового досвіду; · багаторівневий опис – опис об’єкта як цілісного явища і водночас як елемента складнішої системи; · інформаційна єдність – використання інформації на однаковому рівні узагальнення й цілісності знак; · адекватність об’єктивним закономірностям розвитку – виявлення та оцінка стійких взаємозв’язків і тенденцій розвитку об’єкта; · послідовне вирішення невизначеності – ітеративна процедура просування від виявлення цілей та умов, що склалися, до визначення можливих напрямків розвитку; · альтернативність – виявлення можливості розвитку об’єкта за умови різних траєкторій, різноманітних взаємозв’язків і структурних співвідношень. Бізнес – план підприємства чи організації – це письмовий документ, в якому викладено суть, напрямки і способи реалізації підприємницької ідеї, охарактеризовано ринкові, виробничі, організаційні на фінансові аспекти майбутнього бізнесу, а також особливості управління ним. Він є дозвільною підставою для здійснення підприємницької діяльності, необхідною передумовою залучення інвестицій для розробки та реалізації підприємницької ідеї, будь-яких інноваційно-інвестиційних проектів. У ринковій системі господарювання бізнес план виконує дві важливі функції: зовнішню (ознайомлення заінтересованих ділових людей із сутністю та ефективністю реалізації нової підприємницької ідеї) і внутрішню (відпрацювання системи управління реалізацією підприємницького проекту). Конкретними цілями розробки бізнес плану. як багатофункціонального документа є: → налагодження ділових стосунків між підприємцем і майбутніми постачальниками, продавцями та найманими працівниками; → проектування системи управління започатковуваним бізнесом у конкретній сфері діяльності; → своєчасне передбачення можливих перешкод і проблем на шляху до успіху в організації власного діла; → формування та розвиток управлінських якостей підприємця; → перевірка життєздатності підприємницької ідеї ще до її практичної реалізації. Загальна методологія розробки бізнес плану охоплює три стадії: початкову, підготовчу та основну. Початкова стадія є обов’язковою за умови започаткування нової справи; вона передбачає опрацювання концепції майбутнього бізнесу. На підготовчій стадії формується інформаційне поле, оцінюються сильні і слабкі сторони діяльності фірми, формулюється її місія та конкретні цілі, розробляється стратегія й можливі стратегічні альтернативи. На основній стадії здійснюється безпосередня розробка конкретного бізнес-плану. Типова структура бізнес – плану включає: Резюме – короткий огляд бізнес – проекту, його ключових аспектів, повідомлення про наміри, Галузь, фірма та її продукція (послуги) – поточна ситуація і тенденції розвитку галузі, опис продукту, стратегія фірми, права власності. Дослідження ринку – характеристика ринку продукту, цільовий ринок бізнесу, місцезнаходження фірми, оцінка впливу зовнішніх чинників. Маркетинг – план – стратегія маркетингу, очікувані обсяги продажу продукту. Виробничий план – основні виробничі операції, машини та устаткування, приміщення, сировина, матеріали, комплектуючі вироби. Організаційний план -- форма організації бізнесу, потреба у персоналі, власники і менеджери бізнесу, організація управління, кадрова політика, Оцінка ризиків – типи можливих ризиків, спроби реагування на загрози для бізнесу. Фінансовий план – прибуток і збитки, план руху готівки, плановий баланс, фінансові коефіцієнти.
Читайте також:
|
||||||||
|