МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Поняття, предмет і метод адміністративного права УкраїниДодаткова Тема 6.1: Адміністративне право: загальні положення Лекція 9 1. Поняття, предмет і метод адміністративного права України 2. Система та джерела адміністративного права України 3. Адміністративні правовідносини 4. Поняття, склад і види адміністративних проступків Література: Основна: 1. Брецко Ф. Ф.Основи держави і права: Навч. посіб.: У 2 кн. - Ужгород, 1998. 2. Забарний Г. Г., Калюжний Р. А., Шкарупа В. К.Основи держави і права. - К., 2002. 3. Керецман В., Семерак О.Правознавство. - К., 2002. 4. Ківалов С. В., Музиченко П. П. та ін.Основи правознавства України. - Харків, 2002. 5. Котюк В. О.Основи держави і права. - К., 2001. 6. Лисенков С. Л.Основи держави і права у запитаннях та відповідях: Навч. посіб. - К., 1997. 7. Лисенков С. Л.Основи правознавства. - К., 2000. 8. Молдован В. В.Основи держави і права: Курс лекцій. - К., 1997. 9. Основиправознавства / За ред. І. Б. Усенка. - К., 2002. 10. Основидержави і права: Навч. посіб. / За ред. А. М. Колодія і А. Ю.Олійника. - К., 1997. 11. Пастухов В. П., Пеньківський В. Ф., Наум М. Ю.Основи правознавства. - К., 2000. 12. Правознавство: Навч. посіб. / За ред. В. Г. Гончаренка. - К., 2002. 13. Правознавство: Підручник / За ред. В. В. Копєйчикова. - К., 2002. 14. Адміністративне право України: Підручник для юрид. вузів і фак. / Ю.П. Битяк, В. В. Богуцький, В. М. Гаращук та ін.; За ред. Ю. П. Битяка. - Харків, 2000. 15. Административное право Украины (Общая часть): Учеб. пособие. - Харьков, 1999. 16. Адміністративне право України: Навч. посіб. / С. Т. Гончарук. - К.,2000. 17. Васильев А. С. Административное право Украины (Общая часть): Учеб. пособие. - Харьков, 2001. 18. Гончарук С. Т. Суб’єкти адміністративного права України: Навч. посіб. – К., 1998. 19. Коваль Л. В. Адміністративне право. - К., 1996. 20. Колпаков В. К. Адміністративне право України: Підручник. - К., 1999.
Адміністративне право - це найоб'ємніша, наймобільніша, найнестабільніша і найскладніша з усіх існуючих юридичних галузей. Немає такої сфери державного або суспільного життя, якої б не зачіпали питання адміністративно-правового регулювання. Його норми регулюють діяльність структур виконавчої влади, місцевого самоврядування, державних і недержавних підприємств, установ, організацій. Їх вплив постійно відчувають на собі конкретні особи. Існує досить багато визначень адміністративного права, що містяться в навчальній і науковій літературі. Наприклад, такі: Адміністративне право може бути визначене як сукупність юридичних норм, що регулюють суспільні відносини, які складаються у сфері державного управління. Адміністративне право як галузь права є система правових норм, що видаються органами виконавчої влади й іншими органами для організації і функціонування державного управління, регулювання функціонально-юридичних режимів, забезпечення юрисдикційно-охоронної діяльності й участі громадян. Адміністративне право являє собою самостійну правову галузь, об'єктом якої є аналітичне дослідження суспільних відносин у сфері діяльності виконавчої влади. Адміністративне право є однією з провідних, базових галузей українського права, нормами якого регулюються суспільні відносини, що складаються здебільшого у сфері державного управління в процесі здійснення виконавчої влади. Адміністративне право - це галузь права (сукупність правових норм), що регулює з метою реалізації завдань і функцій держави суспільні відносини управлінського характеру, які складаються у сфері виконавчої і розпорядчої діяльності органів виконавчої влади, внутрішньо організаційній діяльності інших державних органів, а також у процесі здійснення громадськими організаціями, їх органами зовнішніх юридичне владних повноважень. Адміністративне право - це галузь права, засобами якої (норми, відносини, законодавство, методи, форми, компетенція суб'єктів, способи реалізації норм) формуються публічно-управлінські відносини, а також організується і забезпечується публічно-управлінська діяльність. До предмета адміністративного прававходять групи однорідних суспільних відносин, що формуються: а) у ході державного управління економічною, соціально-культурною та адміністративно-політичною сферами, а також реалізації повноважень виконавчої влади, делегованих державою органам місцевого самоврядування, громадським організаціям та деяким іншим недержавним інституціям; б) у ході діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб щодо забезпечення реалізації та захисту в адміністративному порядку прав і свобод громадян, надання їм, а також юридичним особам різноманітних адміністративних (управлінських) послуг; в) у процесі внутрішньої організації та діяльності апаратів усіх державних органів, адміністрацій державних підприємств, установ та організацій, а також у зв'язку з проходженням державної служби або служби в органах місцевого самоврядування; г) у зв'язку з реалізацією юрисдикції адміністративних судів і поновлення порушених прав громадян та інших суб'єктів адміністративного права; д) у ході застосування заходів адміністративного примусу, включаючи адміністративну відповідальність, щодо фізичних і юридичних осіб. Метод адміністративного прававизначається як сукупність певних загальних і специфічних способів, що використовуються законодавцем для забезпечення регулюючої дії норм адміністративного права. Традиційний погляд на зміст методу адміністративного права характеризується наступними рисами. В адміністративному праві використовуються способи регулювання, що властиві обом загальним методам правового регулювання - імперативному та диспозитивному.Відтак загальними рисами методу адміністративно-правового регулювання слід вважати те, що він реалізується шляхом: ü використання приписів (встановлення обов'язків); ü встановлення заборон; ü надання дозволів. Читайте також:
|
||||||||
|