Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Телебачення

Частота зміни кадрів в телебаченні є частиною стандарту розбиття зображення і при його створенні вибиралася виходячи з вже існуючої частоти зміни кадрів кінематографа, фізіологічних критеріїв, а також була прив'язана до частоти промислового змінного струму. Фізіологічною межею помітності мерехтіння зображення вважається частота 48 Гц. У кінематографі для зрушення мерехтінь вище фізіологічної межі застосовується холоста лопать обтюратора кінопроектора, що перекриває зображення одного нерухомого кадрика повторно. У телебаченні для цих же цілей при збереженні близької до кінематографа кадрової частоти застосовується черезрядкова розгортка. Зображення цілого кадру будується двічі: спочатку парними рядками, а потім непарними. Крім того, кадрова частота телебачення спочатку для спрощення конструкції приймача прив'язувалася до частоти місцевих электромереж. Зокрема:

· Європейський стандарт розкладання 625/50 передавав 50 напівкадрів в секунду.

· Американський стандарт 525/60 - 60 напівкадрів в секунду.

При цьому, із зрозумілої причини, працездатними були тільки телеприймачі, що харчуються від того ж первинного генератора, що і передавач. Надалі, при появі в телесигналі спеціальних синхроімпульсів, що управляють, рівність кадрової частоти і частоти живлячої напруги стала шкідливою. Воно призводило до появи ділянок різної яскравості, що поволі пливуть по екрану, і інших проблем у попередніх поколінь телевізійних приймачів.

У різних телевізійних стандартах HDTV застосовуються черезрядкова і прогресивна (відрядкова) розгортки, тому зображення може передаватися як полями, так і цілими кадрами. Але кінець-кінцем, максимальна частота зміни зображень як і раніше рівна 50 Гц в Європі і 60 Гц в країнах, що використовують американську систему (США, Канада, Японія і т. д.)

Відрядкова і черезрядкова розгортки

У телебаченні стандартної чіткості для забезпечення передачі плавності руху в умовах обмеженої смуги пропускання каналу передачі відеосигналу, кожен кадр послідовно передається двома полями (напівкадрами) — парним і непарним, що збільшує частоту кадрової розгортки удвічі. Спочатку передаються непарні рядки (1, 3, 5, 7 .), потім парні (2, 4, 6, 8 .). Така розгортка називається черезрядковою. Історично в аналоговому телемовленні частота черезрядкової розгортки вимірюється в напівкадрах у секунду.

У комп'ютерних моніторах і в деяких стандартах телебачення високої чіткості HDTV застосовується відрядкова розгортка (англ. progressive scan), коли електронний промінь проходить всі рядки підряд (1, 2, 3, 4, 5.)

Позначення «50i» означає «50 напівкадрів в секунду, черезрядкова (interlace) розгортка».

Позначення «60p» означає «60 кадрів в секунду, відрядкова (progressive) розгортка». У потоці стандартів DVB і Blu-ray Disc, з дозволом Full HD, стандарти розкладання з прогресивною розгорткою не використовується у зв'язку з обмеженням ємкості носіїв і, відповідно, швидкості потоку відеоданих, а також з технологічною складністю декодування.

Крім того Європейський мовний союз (EBU) вважає за краще позначати мовний формат комбінацією «розширення/частота кадрів» (не напівкадрів), розділення косою межею. Таким чином формат 1080i60 або 1080i50 позначається як 1080i/30 і 1080i/25 в зоні дії Європейського мовного союзу, в який входять всі країни СНД.

Щоб черезрядкове телевізійне зображення оптимально виглядало на екрані комп'ютера, застосовують фільтр деінтерлейсінгу (англ. deinterlacing).

 


Читайте також:

  1. Вплив телебачення на трансформацію свідомості аудиторії
  2. Дефектометрія свердловин. Індуктивний дефектомір обсадних труб. Гамма-гамма-товщиномір. Свердловинне акустичне телебачення. Акустичні сканери
  3. Загальна характеристика телебачення
  4. Поняття про телебачення
  5. Радіофікація, телебачення, внутрішній зв’язок (у т. ч. внутрішній зв'язок).
  6. Роль телебачення у створенні іміджу
  7. Телебачення
  8. Телебачення і культура
  9. Телебачення як вид мас-медіа
  10. Телебачення як комунікація?
  11. Циркове мистецтво, кіномистецтво та телебачення.




Переглядів: 612

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Менеджмент як система наукових знань та як мистецтво управління | Стандарт розкладання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.