МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Високий РенесансПраво Музика Готичний стиль Назва від німецького племені готів – Зарод. У Франції. Період 12-16 ст. Гот ст..- заверш розвиток середньовічн м в Є. у Фр проіснувала бл 3 ст.Пов’язана система « нервюри – аркбутани – контрфорс» отримала назву « готична каркасна система». Охоплює період з серед.XII – XVIст. Готика у своєму розвитку пройшла 3 періоди:Рання готика - остання третина XII – перша чверть ХІІІ ст. Зріла або Висока готика – з 20-х рр.і до кінця ХІІІ ст. Пізня готика – ХІV- XVст.( пломениста або полум’яна ) Найвідоміші готичні архітектурні споруди: Собор Паризької Богоматері (1163 – 1257) Собор Нотр Дам в Реймсі( Франція,1211- 1311) Кельнський собор ( Німеччина, 12 – 16 ст.) Пам’ятники готичної скульптури Химери собору Паризької Богоматері Усміхнений ангел. Статуя західного фасаду Реймського собору Зустріч Марії та Єлизавети. Скульптурна група собору в Реймсі. Особливості будівництва 1.Розроблена нова готична каркасна система 2.У проміжках між стовпами розташ великі вікна з вітражами 3.На фасадах вежі висотою 150 м 4.Ззовні і зсередини численні скульптури з кам*яним різьбленням 5.Легк за композицією і спрямовані в гору 6.Витіснення стіни великими просторовими вікнами. 7.Визначається зовнішність муніципалітету ратуші, це 2-3 пов будівлі з галереєю на першому пов, на 2 пов парадні зали де засідала міська рада і суд на 3 пов. Допоміжні приміщення. Особливе значення надавалось сторожовій вежі бефруа- символ незалежності. Перед ратушею проводилися диспути,лекції. 8.Готична цивільна арх..:житлові будинки, торг. ряди . 4.Література 1. Винекнення рукописної книги і кн.. мініатюри,розв. Заголовна літера,яскраві барви, оклад з металу, слонової кістки, коштовного каміння, й емалі,книги переписували в скрип торіях, Каролінгський центр рукописної книги( кінець VІІІ- перша полов. ІХ ст.) Жанри середньовічної літератури: Героїчний епос: 1.фр. «Пісня про Роланда»,1170р. 2.ісп. «Пісня про мого Сіда»,1207р. 3.нім. « Пісня про Нібелунгів» ,бл.1200-1210рр. 4.вірм. «Давид Сасунський»,між 7 - 10 ст. 5.англ. «Беовульф», між 8 – 10 ст. Бардівська поезія Куртуазний роман Куртуазна лірика Куртуазна романістка – Марія Французька Основна тема – вірність і любов до дами поезія- ваганти.розкривала феодалів,католицьких священників. Куртуазний роман – рицарська субкультура – кодекс честі,культ прекрасної дами. Честь, гдність, відвага основна тема вірність і любов до дами. Куртуазність складала ритуал відносин . Куртуазна лірика – лірика трубадурів,лицарів,прославляла військові подвиги, служіння дамі,лицарську честь. Карнавальне м. – багатоденні зі скл. Театральними дійствами ,всенародні свята Жанри середньовічної музики:,Хорал ,Меса,Реквієм,Літургічна церковна драма ( багатоголосся)Органна музика 5. Наука,техніка, право доби Середньовіччя. Наука і освіта 1.Світогляд – реалістична схоластика 2.Розвиток богослов’я, філософії, латинської мови 3.Відкриття провідних університетів – Оксфорд, Соборна, Парма, Болонья (XII – ХІІІ ст.) 4.Визначні вчені: Фома Аквінський, Ульріх Страсбурзький,Роджер Бекон (родоначальник європейської філософії)Університети незалежні, мали свій суд, право обирати посадових осіб. 4 факультети : 1 молодшого (артистичного) – вільні мист,3 старшого (богословський, правовий, медичний) Очолював декан. Унтів- ректор. Навч 11 міс. Вакації- літо і великі свята Два види лекцій : • Ординарні( обов’язкові) • Екстраординарні ( за бажанням, додаткові) Наукові ступені, які присвоював університет: • Бакалавр • Ліцензіат • Магістр Техніка 1 Розвиток посадної та оборонної техніки 2.Водяні і повітряні млини 3.Удосконалювалось гончарство і ковальство 4. розв виноробство, садівництво, селекційне городництво 5.залізні знаряддя праці 6. металургійна і гірнича промисловість 7 ювелірне ремесло і карбування грошей З кін 14 ст. перш год на ратуші 1445р. Йоган Гутенберг винайшов друкарський станок. • Магдебурзьке право (ХІІІст., Німеччина) • Міське самоврядування • Обрання подеста ( мера міста Мистецтво доби Відродження. 1.Формування певного світогляду в епоху В. 2.Мист. Італійського Відродження - Ранній Ренесанс - Високий Ренесанс - Пізній Ренесанс 3.М-во В. маньєризм країн півночі. 1.Доба В. – золотий вік світової культури, Ренесанс - один з найцікавіших епох за всю історію, розвитку світової культ. На 2 ст. стає культ, та мист центром Європи. Вперше термін ренесанс застосов. У 16 ст. – Джорджо Вазарі. Кожа людина тих часів залишалась в душі віруючою, и богобоязкою. Але загальний геоцентризм поступово замінюється антропоцентризмом. Центром уваги, об’єктом поклоніння і дослідження стає людина. В центрі уваги мислителів В. знаходитья – людина, а не творець як вище мірило всього сущого і саме ця с-ма отримала назву –Гуманізм.Усе полягає в тому ,що для людини важливі її особисті якості: ум, воля, освідченність, відчуття власної гідності. Томас Мор (1478-1535) Англ. В епоху Р. відбув. Процес формув. Певних буржуазних і ринкових стосунків, які приходять на зміну феодалізму. Зявляється інтерес до сюжетів: ант. Міфології, культу оголеного тіла, оспівується людська врода, об’єктом поклоніння стає тілесна оболонка в яку поміщалася безсмертна душа. 2.М-во Італійського Відродження Стилістичні ознаки – проторенесанс (перед відродження) кін 13. Ст. Високий Р кін 15-16ст. Пізній Р. 16ст. 2.За італ. Назвою за століттями. Дученто(13ст), Триченто (14ст), Кватроченто (15ст), Чіквоченто (16ст). Проторенесанс – надзвичайне піднесення. Література – Жили і працювали: Данте Аліг*єрі (1265-1321) – Божественна комедія. Франческо Петрарка (1304-1374) – поетична збірка «книга пісень» - «мист. Трактат, Про великих мужів давнини». Джовані Боккаччо (1313-1375) – Декамерон Центр культ життя проторенесансу – Піза, Фроренція, Рим, Сієна, Падуя, Венеція. Жив. 13-14 ст.відокремлюється 3 жив.школ. Флорентійська ж.ш. Чімабуе Сієнська ж.ш.- Дуччо ді Буонінсенья Кожна с цих шкіл мала власні стилі рис. Панівні жанри. Технологічні особливості. Але їх об*єднували спільні риси: 1.вони творили на зламі між м-вами Середньовіччя та зародженням Ренесансу. 2.Майстри тяжіють до канонів та духу візантійського живопису. 3.головна сфера діяльності митців у монументальному жив. – мозаїки та фрески церков, у станковому жив – вівтарні образи. 4.Прояви візантизму:золоте тло, площинні зображення , схильності до схематичності та аскетичність. Другий етапформування П. припадає на 14 ст. Представник жив: Техніка жив. Майстра: палітра Джотто досить багата , але він користувався приглушенними тонами, його живопис мякий і стриманий. Новаторство митця полягає у тому що він відійшов від площинного зображення, намагався синтезувати площинне і обємне зображення. Їх творчість поєднує Сер. І Антич. Риси скульптури. У 1260 р оголена постать Геракла що являє собою алегорію сили. Праці Ніколо Пізано: -Оздоблення криниці в Перуджі(1286) -Каф. Для Пізанського батисферія(1260) Джовані Пізано робив кафедри, працював над скульптурним оздобленням фасадів соборів, меморіальними ск. Найвизн. Робота – 15 років – оздоблення фасаду Сієнського собору(1284-99) -кафедра для собору в Пізі (1302-1310) – Ажурність криволінійність обрисів, насиченість і багато фігурність рельєфів. -Меморіальн. скульпт. «Надгробок імператриці Маргарити»(1314) – відійшов від схематичності, створив динамічну ритмічну скул. Імператриці. 2.2.Ранній Ренесанс (14-15ст) 1. у 1501 – епідемія чуми. 2.зміна політ. Влади: до влади приходить клан банківського дому Медичі. Центром пол..культ і худ. Життя стає Флоренція! Види м-ва: Арх,Скульп,Жив. Архітектура – основоположник – Філіппо Брунеллескі (1377-1446) Вдалося: 1. Відтворити основ. Елементи ант.арх. 2. Вирішив складне техн..завдання – перериття куполом величезного об’єму флорентійського собору Санта Марія дель Фльоре(1420-36) 3.Розробив теорію лінійної перспективи. Найв.арх.споруди майстра: -купол флор собору -виховний будинок (1419-40) -стара сакристія або різниця церкви Сан Лоренцо у Флоренції (1420-45) Скульптура – визначні митці круглої скульпт. – Донателло 1386-1466. Створив класичні форми і види ренесанської скульп. 1. Новий тип круглої статуї і скульп групи. 2.живописний рельєф. 3.надзвичайна реалістичність. Праці: - постать Іоанна для флорентійського собору (1498) -Постать Марка(1411-12) -постать пророків для флорентійської дзвіниці (1415) -мармурова статуя Давида(1409) -теракотовий бюст Ніколло да Удзано(1432) Деревяна статуя Магдалини (1453-55) Живопис – визначні представники Раннього Ренесансу 1.Мазаччо (1401-1428-29) 2.Філіппо Ліппі(1406-1469) 3.Сандро Боттічеллі – (1445-1510) 1.Мазаччо – продовжив реалістичну традицію у жив. Джотто ді Бондоне. Роботи: 1.Розписи каплиці Бранкаччі церкви Санта Марія – «вигнання з раю»(1426-28) «Диво зі Статиром» 2.фреска «Трійця» церкви Санта Марія Новелла (1426-27рр) 1.енергічне світлотіньове рішення 2.пластична тілесність 3.трьохмірність фігур та їх композиційне поєднання з пейзажем 4.палітра насиченна соковита. 2) Філіппо Ліппі ренесансний художник: реалістичність, натуралістичність « Мадонна під серпанком 1440. 3) Сандро Боттічеллі – чудовий рисувальник, живописець, графік, декоратор ( дизайнер), улюблений живописець клану Медічі. Працював: у міфологічном, портретному, та релігійному жанрі. Для його композицій характерні складність, багато фігурність, масштабність. Улюблений сюжет живописця: «Поклоніння волхвів» - 4 полотна :1471\72,1473\74, 1475\78, 1481\82. Для вілли Медичі створив 2 світових шедеври: -картина «Весна»(1477\78) -картина «народження Венери» (1484-86) Останні праці майстра : 1. Графічні роботи до поезій Данте.2. картина«Покинута»-1495 Пізній період творчості майстра різко відрізняється: Відходить від світського життя замислюється над смислом життя, останні 5 років взагалі не працював. Період Високого Відродження був досить короткий. Пов'язаний з іменами 3-х майстрів: Леонардо да Вінчі(1459-1519) Рафаель Санті (1483-1526). Мікеланджело (1475-1564) ЛдВ – Універсал і енциклопедист: художник, теоретик м-ва, скул.арх. матем. фізик. механік. астроном. Фізіолог, ботанік,анатом. Про його універсальність свідчать записні книги і рукописи майстра 7 тис листів. 1.Флорентійський: 1) 1488, 2)1500-6 2.Римський 1513-1516 3.Французький 1516-1519 Риси жив. 1.особлива манера письма – димчаста світлотінь. Ця техніка в поєднанні з лінійною перспективою передавала глубину простору. 2.Джерела освітлювання позаду зображуваних фігур – контражур. 3.саме у творчості найбільш повно відобразився універсалізм представників Відродження. Твори: 1.Мадонна Бенуа або Мадонна з квіткою(1478) 2.Мадонна в гроті (1483\1508) 3.потрет Чечилії Галлерані (1483) 4.Мадонна Літа(1485-90) 5.Фреска трапезної церкви Санта-Марія-делла- Граціє. «Таємна вечеря» 1495-97 6.Мона Ліза 1453 2.) Рафаєль Санті – майстер станкового живопису, арх.. рисувальник. Риси жив: 1.вишуканність, мякий ліризм 2.досконаленість композ.рішень, і колориту 3.надзвичайність експресії Твори живопису: 1.Флорентійський період – цикл мадон: -Мадонна Констабіле -Мадонна зі щиглем Прекрасна Садівниця Вівтарний образ церкви св. Сікста – Сікстинська Мадонна 1514р. Арх. -керівник буд.куполу Собору Св.Петра -Вілла Фарнезіна 1515
3.Мікеланджело Буонаротті Продовжив роботу над собором Св.Петра Скульптор,жив,арх.,поет. Риси: жив.: 1.Натуралістичне зображення персонажів не залежно від духовно соц.. стан, а також натураліст зобр святих у вигляді , здорових, сильних, кремезних людей. 2.усі постаті подано в складних ракурсах. 3.композиція ускладнена що дає змогу вирішити складні завдання щодо рисунку. Твори живопису. 1.Мадонна Дона 16 ст. єдина станкова робота майстра. 2.Фресковий жив – стеля Сикстинської капели 1508-12 600кв.м. Скульптура: 2.П*єта 1496 3.Оздоблення сходів і площі капіталійського пагорбу 4.Скульптурні композиції усипальниці в капеллі Медичі – «Вечір», «Ніч», «День», «Ранок» 1520-34. Архітектура. 1.Проектувальник, і керівник основної частини приміщення собору Св.Петра в Римі 2.Міські приміщення (бібліотеки, адміністрації) В період високого і пізнього Відродження свого розвитку набуває Венеціанська школа живопису: Венеціанський живопис. -Тиціан Вегелліо 1477\80\86\87-1575 Домальовував «Спляча вечеря» Джордоне. – першим надав пейзажу самостійного значення в якості рішення колориту і світла. Твори Юдіор 1500р Спляча Венера 1507\8 Сільський концерт – 1510 Тиціан Вегелліо- його учень, визнаний за життя всією Європою. -полотна майстра захоплюють новизною рішень, колористичних і композиційних завдань. -Вперше на його полотні з*являється зображення натовпу як складової композиції. Видатний портретист 3-х Європейських монархів. 1.Магдалина яка кається 1560 2.Свежий Себастьян 1520\22 3.Мадонна з немовлям 1511 2.4-2.5 Пізній Ренесанс Маньоризм. Маньоризм видокремлюється у пізньому ренесансі –стильова худ. течія. Посилюється натиск католицької церкви,церква намагається відновити свій вплив на суспільство та на розвиток освіти, науки, культури, та м-ва. Починаються репресивні заходи щодо визначних науковців. Тому багато жив.ск.поетів, арх., відмовлялися від ідей гуманізму, і наслідують лише манеру творчості титанів Відродження. Представники: 1.Якопо Понторно 1494-1557. 2.Анжело Бронзино 1503-1572. Маньоризм отримував велику підтримку від ватикану, але не стає провідною худ. Течією. Знову центром розвитку жив, і м-ва стає Венеція. Венеціанська школа жив. Мікеланжело де караваджа 1573-1618 Якопо Тинторентто 1518-1594. Саме жив.вен. школи жив. Відтворила реалістичні і гуманістичні традиції в жив. Після маньєризму. Основоположником – реаліст.напрямку європейського жив. – Караваджо. Читайте також:
|
||||||||
|