Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Високий Ренесанс

Право

Музика

Готичний стиль

Назва від німецького племені готів – Зарод. У Франції. Період 12-16 ст.

Гот ст..- заверш розвиток середньовічн м в Є. у Фр проіснувала бл 3 ст.Пов’язана система « нервюри – аркбутани – контрфорс» отримала назву « готична каркасна система».

Охоплює період з серед.XII – XVIст.

Готика у своєму розвитку пройшла 3 періоди:Рання готика - остання третина XII – перша чверть ХІІІ ст.

Зріла або Висока готика – з 20-х рр.і до кінця ХІІІ ст.

Пізня готика – ХІV- XVст.( пломениста або полум’яна )

Найвідоміші готичні архітектурні споруди:

Собор Паризької Богоматері (1163 – 1257)

Собор Нотр Дам в Реймсі( Франція,1211- 1311)

Кельнський собор ( Німеччина, 12 – 16 ст.)

Пам’ятники готичної скульптури

Химери собору Паризької Богоматері

Усміхнений ангел. Статуя західного фасаду Реймського собору

Зустріч Марії та Єлизавети. Скульптурна група собору в Реймсі.

Особливості будівництва

1.Розроблена нова готична каркасна система

2.У проміжках між стовпами розташ великі вікна з вітражами

3.На фасадах вежі висотою 150 м

4.Ззовні і зсередини численні скульптури з кам*яним різьбленням

5.Легк за композицією і спрямовані в гору

6.Витіснення стіни великими просторовими вікнами.

7.Визначається зовнішність муніципалітету ратуші, це 2-3 пов будівлі з галереєю на першому пов, на 2 пов парадні зали де засідала міська рада і суд на 3 пов. Допоміжні приміщення. Особливе значення надавалось сторожовій вежі бефруа- символ незалежності. Перед ратушею проводилися диспути,лекції.

8.Готична цивільна арх..:житлові будинки, торг. ряди .

4.Література

1. Винекнення рукописної книги і кн.. мініатюри,розв. Заголовна літера,яскраві барви, оклад з металу, слонової кістки, коштовного каміння, й емалі,книги переписували в скрип торіях, Каролінгський центр рукописної книги( кінець VІІІ- перша полов. ІХ ст.)

Жанри середньовічної літератури:

Героїчний епос:

1.фр. «Пісня про Роланда»,1170р.

2.ісп. «Пісня про мого Сіда»,1207р.

3.нім. « Пісня про Нібелунгів» ,бл.1200-1210рр.

4.вірм. «Давид Сасунський»,між 7 - 10 ст.

5.англ. «Беовульф», між 8 – 10 ст.

Бардівська поезія

Куртуазний роман

Куртуазна лірика

Куртуазна романістка – Марія Французька

Основна тема – вірність і любов до дами поезія- ваганти.розкривала феодалів,католицьких священників.

Куртуазний роман – рицарська субкультура – кодекс честі,культ прекрасної дами. Честь, гдність, відвага основна тема вірність і любов до дами.

Куртуазність складала ритуал відносин .

Куртуазна лірика – лірика трубадурів,лицарів,прославляла військові подвиги, служіння дамі,лицарську честь.

Карнавальне м. – багатоденні зі скл. Театральними дійствами ,всенародні свята

Жанри середньовічної музики:,Хорал

,Меса,Реквієм,Літургічна церковна драма ( багатоголосся)Органна музика

5. Наука,техніка, право доби Середньовіччя.

Наука і освіта

1.Світогляд – реалістична схоластика

2.Розвиток богослов’я, філософії, латинської мови

3.Відкриття провідних університетів – Оксфорд, Соборна, Парма, Болонья (XII – ХІІІ ст.)

4.Визначні вчені: Фома Аквінський, Ульріх Страсбурзький,Роджер Бекон (родоначальник європейської філософії)Університети незалежні, мали свій суд, право обирати посадових осіб. 4 факультети : 1 молодшого (артистичного) – вільні мист,3 старшого (богословський, правовий, медичний) Очолював декан. Унтів- ректор. Навч 11 міс. Вакації- літо і великі свята

Два види лекцій :

• Ординарні( обов’язкові)

• Екстраординарні ( за бажанням, додаткові)

Наукові ступені, які присвоював університет:

• Бакалавр

• Ліцензіат

• Магістр

Техніка

1 Розвиток посадної та оборонної техніки

2.Водяні і повітряні млини

3.Удосконалювалось гончарство і ковальство

4. розв виноробство, садівництво, селекційне городництво

5.залізні знаряддя праці

6. металургійна і гірнича промисловість

7 ювелірне ремесло і карбування грошей

З кін 14 ст. перш год на ратуші

1445р. Йоган Гутенберг винайшов друкарський станок.

• Магдебурзьке право (ХІІІст., Німеччина)

• Міське самоврядування

• Обрання подеста ( мера міста

Мистецтво доби Відродження.

1.Формування певного світогляду в епоху В.

2.Мист. Італійського Відродження
- Проторенесанс

- Ранній Ренесанс

- Високий Ренесанс

- Пізній Ренесанс
- Маньєризм

3.М-во В. маньєризм країн півночі.

1.Доба В. – золотий вік світової культури, Ренесанс - один з найцікавіших епох за всю історію, розвитку світової культ. На 2 ст. стає культ, та мист центром Європи. Вперше термін ренесанс застосов. У 16 ст. – Джорджо Вазарі.

Кожа людина тих часів залишалась в душі віруючою, и богобоязкою. Але загальний геоцентризм поступово замінюється антропоцентризмом. Центром уваги, об’єктом поклоніння і дослідження стає людина. В центрі уваги мислителів В. знаходитья – людина, а не творець як вище мірило всього сущого і саме ця с-ма отримала назву –Гуманізм.Усе полягає в тому ,що для людини важливі її особисті якості: ум, воля, освідченність, відчуття власної гідності.
Визначні мислителі:
Ніколо Макіавеллі (1469-1527) Італ.

Томас Мор (1478-1535) Англ.
Томмазо Кампанеллі (1568-1639)

В епоху Р. відбув. Процес формув. Певних буржуазних і ринкових стосунків, які приходять на зміну феодалізму.

Зявляється інтерес до сюжетів: ант. Міфології, культу оголеного тіла, оспівується людська врода, об’єктом поклоніння стає тілесна оболонка в яку поміщалася безсмертна душа.
Характеристика митців Р. – усебічний розвиток універсальність. Мета митців Р. відродити ант. Її дух, традиції, ідеали.

2.М-во Італійського Відродження

Стилістичні ознаки – проторенесанс (перед відродження) кін 13. Ст.
Ранній Р сер 14-15 ст.

Високий Р кін 15-16ст.

Пізній Р. 16ст.

2.За італ. Назвою за століттями.

Дученто(13ст), Триченто (14ст), Кватроченто (15ст), Чіквоченто (16ст).

Проторенесанс – надзвичайне піднесення. Література – Жили і працювали: Данте Аліг*єрі (1265-1321) – Божественна комедія.

Франческо Петрарка (1304-1374) – поетична збірка «книга пісень» - «мист. Трактат, Про великих мужів давнини».

Джовані Боккаччо (1313-1375) – Декамерон

Центр культ життя проторенесансу – Піза, Фроренція, Рим, Сієна, Падуя, Венеція.
Види м-ва – Жив,скульптура.

Жив. 13-14 ст.відокремлюється 3 жив.школ.
Римська жив. Школа – П*ро Кавалліні

Флорентійська ж.ш. Чімабуе

Сієнська ж.ш.- Дуччо ді Буонінсенья

Кожна с цих шкіл мала власні стилі рис. Панівні жанри. Технологічні особливості. Але їх об*єднували спільні риси:

1.вони творили на зламі між м-вами Середньовіччя та зародженням Ренесансу.

2.Майстри тяжіють до канонів та духу візантійського живопису.

3.головна сфера діяльності митців у монументальному жив. – мозаїки та фрески церков, у станковому жив – вівтарні образи.

4.Прояви візантизму:золоте тло, площинні зображення , схильності до схематичності та аскетичність.

Другий етапформування П. припадає на 14 ст. Представник жив:
Джотто ді Бондоне (1276-1336\7) – живописець флорентійської школи. Роботи: цикл фресок у каплиці дель Арека в Падуї. Шедевр митця – фреска Поцілунок Іуди. Саме у його творчості простежується перехід від візантійського канону до реаліст м-ва.

Техніка жив. Майстра: палітра Джотто досить багата , але він користувався приглушенними тонами, його живопис мякий і стриманий. Новаторство митця полягає у тому що він відійшов від площинного зображення, намагався синтезувати площинне і обємне зображення.
Скульптура– розвиток пов'язаний з іменами 2 майстрів: Нікколо (1225-1287)
Джованні Пізано ( 1250-1314)

Їх творчість поєднує Сер. І Антич. Риси скульптури. У 1260 р оголена постать Геракла що являє собою алегорію сили. Праці Ніколо Пізано:
-Кафедра в Сієнському соборі (1265-68)

-Оздоблення криниці в Перуджі(1286)

-Каф. Для Пізанського батисферія(1260)

Джовані Пізано робив кафедри, працював над скульптурним оздобленням фасадів соборів, меморіальними ск. Найвизн. Робота – 15 років – оздоблення фасаду Сієнського собору(1284-99)
- Кафедра для церкви Сант Андреа в Пістонії (1301) – динам.і реалістичність культ. композ.

-кафедра для собору в Пізі (1302-1310) – Ажурність криволінійність обрисів, насиченість і багато фігурність рельєфів.

-Меморіальн. скульпт. «Надгробок імператриці Маргарити»(1314) – відійшов від схематичності, створив динамічну ритмічну скул. Імператриці.

2.2.Ранній Ренесанс (14-15ст)

1. у 1501 – епідемія чуми.

2.зміна політ. Влади: до влади приходить клан банківського дому Медичі.

Центром пол..культ і худ. Життя стає Флоренція!

Види м-ва: Арх,Скульп,Жив.

Архітектура – основоположник – Філіппо Брунеллескі (1377-1446)

Вдалося: 1. Відтворити основ. Елементи ант.арх. 2. Вирішив складне техн..завдання – перериття куполом величезного об’єму флорентійського собору Санта Марія дель Фльоре(1420-36) 3.Розробив теорію лінійної перспективи.

Найв.арх.споруди майстра:

-купол флор собору

-виховний будинок (1419-40)

-стара сакристія або різниця церкви Сан Лоренцо у Флоренції (1420-45)
-Капелла Пацці у дворі церкви Санта Кроче, Флоренція (1419\20-1443)

Скульптура – визначні митці круглої скульпт. – Донателло 1386-1466. Створив класичні форми і види ренесанської скульп. 1. Новий тип круглої статуї і скульп групи.

2.живописний рельєф.

3.надзвичайна реалістичність.

Праці: - постать Іоанна для флорентійського собору (1498)

-Постать Марка(1411-12)

-постать пророків для флорентійської дзвіниці (1415)

-мармурова статуя Давида(1409)

-теракотовий бюст Ніколло да Удзано(1432)

Деревяна статуя Магдалини (1453-55)

Живопис – визначні представники Раннього Ренесансу 1.Мазаччо (1401-1428-29) 2.Філіппо Ліппі(1406-1469) 3.Сандро Боттічеллі – (1445-1510)

1.Мазаччо – продовжив реалістичну традицію у жив. Джотто ді Бондоне. Роботи: 1.Розписи каплиці Бранкаччі церкви Санта Марія – «вигнання з раю»(1426-28) «Диво зі Статиром»

2.фреска «Трійця» церкви Санта Марія Новелла (1426-27рр)
Характерні риси:

1.енергічне світлотіньове рішення

2.пластична тілесність

3.трьохмірність фігур та їх композиційне поєднання з пейзажем

4.палітра насиченна соковита.

2) Філіппо Ліппі ренесансний художник: реалістичність, натуралістичність « Мадонна під серпанком 1440.

3) Сандро Боттічеллі – чудовий рисувальник, живописець, графік, декоратор ( дизайнер), улюблений живописець клану Медічі.

Працював: у міфологічном, портретному, та релігійному жанрі. Для його композицій характерні складність, багато фігурність, масштабність.
Риси жив. Декоративність, тонкий колорит, сумовитість, безтілесність.

Улюблений сюжет живописця: «Поклоніння волхвів» - 4 полотна :1471\72,1473\74, 1475\78, 1481\82.

Для вілли Медичі створив 2 світових шедеври:

-картина «Весна»(1477\78)

-картина «народження Венери» (1484-86)

Останні праці майстра : 1. Графічні роботи до поезій Данте.2. картина«Покинута»-1495

Пізній період творчості майстра різко відрізняється: Відходить від світського життя замислюється над смислом життя, останні 5 років взагалі не працював.
Пізнім творам притаманні: 1.спрощенність,2. драматизм3.небагатофігурність композиції

Період Високого Відродження був досить короткий. Пов'язаний з іменами 3-х майстрів: Леонардо да Вінчі(1459-1519)

Рафаель Санті (1483-1526). Мікеланджело (1475-1564)

ЛдВ – Універсал і енциклопедист: художник, теоретик м-ва, скул.арх. матем. фізик. механік. астроном. Фізіолог, ботанік,анатом. Про його універсальність свідчать записні книги і рукописи майстра 7 тис листів.
Творчість ділиться на 4 періоди:

1.Флорентійський: 1) 1488, 2)1500-6

2.Римський 1513-1516

3.Французький 1516-1519

Риси жив.

1.особлива манера письма – димчаста світлотінь. Ця техніка в поєднанні з лінійною перспективою передавала глубину простору.

2.Джерела освітлювання позаду зображуваних фігур – контражур.

3.саме у творчості найбільш повно відобразився універсалізм представників Відродження.

Твори: 1.Мадонна Бенуа або Мадонна з квіткою(1478)

2.Мадонна в гроті (1483\1508)

3.потрет Чечилії Галлерані (1483)

4.Мадонна Літа(1485-90)

5.Фреска трапезної церкви Санта-Марія-делла- Граціє. «Таємна вечеря» 1495-97

6.Мона Ліза 1453

2.) Рафаєль Санті – майстер станкового живопису, арх.. рисувальник.

Риси жив:

1.вишуканність, мякий ліризм

2.досконаленість композ.рішень, і колориту

3.надзвичайність експресії

Твори живопису:

1.Флорентійський період – цикл мадон:

-Мадонна Констабіле

-Мадонна зі щиглем

Прекрасна Садівниця

Вівтарний образ церкви св. Сікста – Сікстинська Мадонна 1514р.

Арх.

-керівник буд.куполу Собору Св.Петра

-Вілла Фарнезіна 1515

 

3.Мікеланджело Буонаротті

Продовжив роботу над собором Св.Петра

Скульптор,жив,арх.,поет.

Риси: жив.:

1.Натуралістичне зображення персонажів не залежно від духовно соц.. стан, а також натураліст зобр святих у вигляді , здорових, сильних, кремезних людей.

2.усі постаті подано в складних ракурсах.

3.композиція ускладнена що дає змогу вирішити складні завдання щодо рисунку.

Твори живопису.

1.Мадонна Дона 16 ст. єдина станкова робота майстра.

2.Фресковий жив – стеля Сикстинської капели 1508-12 600кв.м.

Скульптура:
1.Давид

2.П*єта 1496

3.Оздоблення сходів і площі капіталійського пагорбу

4.Скульптурні композиції усипальниці в капеллі Медичі – «Вечір», «Ніч», «День», «Ранок» 1520-34.

Архітектура.

1.Проектувальник, і керівник основної частини приміщення собору Св.Петра в Римі

2.Міські приміщення (бібліотеки, адміністрації)

В період високого і пізнього Відродження свого розвитку набуває Венеціанська школа живопису:

Венеціанський живопис.
-Джорджода Кастельфранко 1476\77\78-1510\11рр.

-Тиціан Вегелліо 1477\80\86\87-1575

Домальовував «Спляча вечеря»

Джордоне. – першим надав пейзажу самостійного значення в якості рішення колориту і світла.

Твори

Юдіор 1500р

Спляча Венера 1507\8

Сільський концерт – 1510

Тиціан Вегелліо- його учень, визнаний за життя всією Європою.

-полотна майстра захоплюють новизною рішень, колористичних і композиційних завдань.

-Вперше на його полотні з*являється зображення натовпу як складової композиції. Видатний портретист 3-х Європейських монархів.
Праці:

1.Магдалина яка кається 1560

2.Свежий Себастьян 1520\22

3.Мадонна з немовлям 1511

2.4-2.5 Пізній Ренесанс Маньоризм.

Маньоризм видокремлюється у пізньому ренесансі –стильова худ. течія.

Посилюється натиск католицької церкви,церква намагається відновити свій вплив на суспільство та на розвиток освіти, науки, культури, та м-ва.

Починаються репресивні заходи щодо визначних науковців. Тому багато жив.ск.поетів, арх., відмовлялися від ідей гуманізму, і наслідують лише манеру творчості титанів Відродження.
Маньоризм – це м-во художників які прагнули створити ідеальний стиль, орієнтуючись на великі зразки попередників. Існував як естетична течія з 1520-1620р. Найбільш Розповсюджений був у Тосканській школі.

Представники: 1.Якопо Понторно 1494-1557.

2.Анжело Бронзино 1503-1572.

Маньоризм отримував велику підтримку від ватикану, але не стає провідною худ. Течією.

Знову центром розвитку жив, і м-ва стає Венеція.

Венеціанська школа жив.

Мікеланжело де караваджа 1573-1618

Якопо Тинторентто 1518-1594.

Саме жив.вен. школи жив. Відтворила реалістичні і гуманістичні традиції в жив. Після маньєризму.

Основоположником – реаліст.напрямку європейського жив. – Караваджо.


Читайте також:

  1. АНГЛІЙСЬКИЙ ТЕАТР ЕПОХИ РЕНЕСАНСУ
  2. Види друку. Глибокий, офсетний, високий та спеціальні види друку
  3. Високий друк
  4. Високий ризик спрямованого на себе насилля
  5. Високий ризик суїциду або гомоциду
  6. Високий рівень
  7. Високий рівень
  8. Високий ступінь майстерності публічного виступу, мистецьке володіння словом.
  9. Високий ції
  10. Відносно невисокий економічний потенціал Франції, пасивність буржуазії, зумовили відставання країни у завоюванні колоній та зовнішній торгівлі.
  11. Гуманістична філософія епохи Ренесансу.




Переглядів: 2098

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Три складових мист С. | Риси жив.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.