Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Співвідношеня понять “управління”, “керівництво”, “менеджмент”, “школознавство”, “менеджер навчально-виховного процесу”.

Тлумачний словник:«Менеджмент — сукупність стратегій, філософій, прин­ципів, методів, засобів та форм управління виробництвом із метою підвищення його ефективності та зростання прибутків».

Ю. К. Конаржевський:«Менеджмент — це нова філософія управління, яка виокремлює роль управління і менеджера в суспільному житті, а також соціаль­ну значущість професії управляючого. Це вимога зробити процес управління ціл­ком обґрунтованим, доцільним і складати плани досягнення цілей таким чином, щоб підлеглі працювали з усвідомленням власної гідності й отримувал від роботи задоволення».

Фундаментальний Оксфордський словник:

1. «Менеджмент — це спосіб та манера спілкування з людьми (працівниками)».

2. «Менеджмент — це влада та мистецтво керівника».

3. «Менеджмент — це вміння та адміністративні навички організувати ефектив­ну роботу апарату управління (Служб працівників)».

4. «Менеджмент — це органи управління, адміністративні одиниці, служби іпідрозділи».

5. «З функціональних позицій менеджмент — процес планування, організації, моти-

вації та контролю, необхідний для формування і досягнення мети організації».

Ф. І. Хміль:«Менеджмент — це система організації колективної праці, ефектив­ного використання ресурсів, концентрації зусиль на безперервному підвищенні якості роботи персоналу підприємства (організації)».

В. Т. Жигалов, Л. М. Шимановська:«Менеджмент є складовою частиною управ­лінської діяльності, яка реалізує теорію та практику ефективного управління колективами підприємств. Менеджмент охоплює методи і техніку управління підприємствами, спрямовані на досягнення поставленої мети за умов оптималь­ного використання трудових, матеріальних і фінансових ресурсів».

3. М. Онишків:«Під школознавством розуміємо педагогічну науку про процес організації й управління роботою загальноосвітнього навчально-виховного закладу».

М. М. Поташник, О. М. Моїсєєв:«Вважаючи, що школознавство може і повин­но бути складовою частиною науки про управління школою, ми робимо висно­вок, що цьому повинно передувати становлення і розвиток школознавства як науки про саму школу, науки, яка в умовах розмаїття видів та моделей освітніх установ стає просто необхідною для нас: як же можна побудувати працюючу тео­рію управління без розумної теорії керованого об'єкта?»

М. М. Поташник, О. М. Моїсєєв: «Управління в освіті ми розглядаємо як га­лузь соціального управління і відповідно — складову частину соціального управлін­ня як науки, її галузь».

Г. В. Єльнікова:«Сутнісно управління освітою можна визначити як цілеспря­мований вплив суб'єктів управління різних рівнів (державного, регіонального, місцевого) на всі ланки освіти з метою гармонійного розвитку підростаючого по­коління, життєдіяльність якого забезпечує збереження і подальший розвиток соціального організму та культури суспільства».

Ю. В. Васильєв:«Педагогічне управління як педагогічна діяльність — це управ­ління вихованням і навчанням підростаючих поколінь».

М. М. Поташник:«Управління — це цілеспрямована діяльність усіх суб'єктів, яка забезпечує становлення, стабілізацію, оптимальне функціонування і обов'язко­вий розвиток школи».

В. С. Лазарєв:«Управління школою можна визначити як особливу діяльність, під час якої її суб'єкт шляхом виконання управлінських завдань забезпечує орга­нізованість спільної діяльності учнів, педагогів, батьків, обслуговуючого персо­налу та її спрямованість на досягнення освітніх цілей та розвитку школи».

Є. М. Хриков:«Суть внутрішньошкільного управління можна визначити як діяльність управлінської підсистеми, спрямованої на створення соціально-прогностичних, педагогічних, психологічних, кадрових, організаційних, право­вих, матеріально-фінансових, санітарно-гігієнічних, медичних умов, потрібних для нормального функціонування і розвитку навчально-виховного процесу та ре­алізації мети школи».

Отже, послуговуючись визначеннями понять вітчизняними і зарубіжними вче­ними та практиками управління, ми дійшли певних висновків та уявлень, зокрема:

1. Поняття «управління», «керівництво» та «менеджмент» утворюють синоніміч­ний ряд.

2. Управління — це вид діяльності, який забезпечує оптимальне функціонування та розвиток систем, узгоджує та координує діяльність людей щодо досягнення спільної мети.

3. Управляти можна системами, процесами; керувати — людьми, колективами. Тобто управління і керівництво відрізняються об'єктами та суб'єктами. Управля­ти можна — чимось, керувати — кимось.

4. Управління навчально-виховним закладом — це доцільна, активна взаємодія керівника з іншими учасниками педагогічного процесу, технічним (обслуговую­чим) персоналом та громадськістю, спрямована на координацію та узгодження зусиль, упорядкування педагогічної системи та переведення її на більш високий якісний рівень.

5. Менеджмент — теорія та практика ефективного управління.

6. Внутрішньошкільний (педагогічний) менеджмент — теорія та практика ефектив­ного управління закладом освіти.

Шкільний менеджмент— це комплекс організаційних форм, ці­леспрямованих впливів керівника школи на діяльність персоналу та прийомів управління взаємодією освітніх процесів, до яких нале­жать навчально-виховний, навчально-пізнавальний та самоосвітній процеси.

7. Менеджер — керівник, який володіє професійними знаннями та уміннями для реалізації ефективного управління.

8. Менеджер освіти — керівник, який володіє професійними знаннями та вміння­ми для реалізації ефективного управління в освіті.


Читайте також:

  1. ВАЛЕОЛОГІЧНІ ПРИНЦИПИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ В ШКОЛІ
  2. Взаємозв’язок понять індивід, особистість, індивідуальність
  3. Види понять
  4. Визначення маркетингу й ключових понять курсу
  5. Визначення основних понять і термінів
  6. Визначення основних понять.
  7. Визначення основних понять.
  8. Визначення основних понять.
  9. Визначення понять біогеоценоз, фітоценоз
  10. Визначення понять і термінів.
  11. Визначення понять «Верховна Рада», «парламент» та «парламентаризм» в Україні
  12. Визначення понять.




Переглядів: 1349

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
КЕРІВНИЦТВО», «МЕНЕДЖМЕНТ». | Закономірності, які розкривають основу управлінської діяльності.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.